اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ولاسکو: کواچ انتخابی شایسته بود


خولیو ولاسکو با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، ضمن تبریک به مناسبت انتخاب کواچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران، این انتخاب را انتخابی "شایسته" عنوان کرد.

ایسنا: خولیو ولاسکو با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، ضمن تبریک به مناسبت انتخاب کواچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران، این انتخاب را انتخابی "شایسته" عنوان کرد.

خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی ایران و سرمربی حال حاضر تیم ملی آرژانتین عصر امروز با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، ضمن ابراز تاسف از برخورد و رفتار لورنزو برناردی و آندره آناستازی که با فدراسیون والیبال ایران داشتند، اظهار کرد: من واقعا از برخوردی که آنها داشتند، متاسفم. آنها یا نفهمیدند چه کردند یا درک نکردند یا به کاری که من انجام دادم اعتقاد نداشتند. اما شما بهترین راه حل را پیدا کردید و بهترین گزینه را برگزیدید. تبریک می‌گویم! انتخاب اسلوبودان کواچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، انتخابی شایسته و بسیار خوب است. کواچ مربی خوش فکر و آینده‌داری است و من مطمئن هستم والیبال ایران با کواچ می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد و به موفقیت های خوبی دست پیدا کند.


ویدیو مرتبط :
صحبت های ولاسکو و کواچ پیش از دیدار ایران - آرژانتین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در آستانه رقابت های انتخابی قاره ای والیبال/ یک لشکر مصدوم روی دستان ولاسکو



رقابت های انتخابی قاره ای والیبال,مصدمان تیم ملی والیبال 

در آستانه رقابت های انتخابی قاره ای والیبال/ یک لشکر مصدوم روی دستان ولاسکو

با تشدید مصدومیت عادل غلامی،لشکر مصدمان ولاسکو کامل شد.آن هم قبل از شروع مسابقه های انتخابی قهرمانی جهان.

تیم ملی والیبال ایران سال سخت و شیرینی داشت.فشردگی تمرین،بازیهای تدارکاتی و اولین تجربه بازی در لیگ جهانی روزهای سختی را برای بازیکنان رقم زده بود. روزهایی که حالا نتیجه اش مصدومیت است و خستگی .با پایان لیگ جهانی و شیرینی پیروزیهایش اما هنوز کار تیم ملی تمام نشده،چرا که تیم برای جام ملتهای مردان آسیا آماده می شود.عادل غلامی آخرین مصدوم بود.کوفتگی زانوی او در تمرین بعداز ظهر دوشنبه اوت کرد.

او که در بازی با روسیه ،با سعید معروف زانو به زانو شده بود،از دوشب پیش دوباره دردش عود کرد.طوری که در آخرین تمرین خولیو ولاسکو را بیشتر از قبل نگران کرد. چرا که او از قبل سید محمد موسوی سرعتی زن اصلی تیم را به خاطر خستگی و درد زانو برای انتخابی قهرمانی جهان از ترکیبش خارج کرده بود .به تجویز سیامک افروزی عادل غلامی ساعت 12:30 دوشنبه شب mri گرفت.

 

تشخیص کوفتگی زانو ،خیال همه را راحت کرد.چرا که اگر مصدومیت او جدی می شد،آن وقت موسوی باز هم با خستگی باید در سه بازی انتخابی قهرمانی جهان به زمین می رفت.فرهاد ظریف لیبرو تیم ملی هم کشاله رانش کش آمد.به خاطر همین او در تمرین صبح دوشنبه دیر به تمرین آمد. چرا که درگیر mri بود.با این حال او هم در تمرین عصر دوشنبه تست شد.وقتی بدون درد کار کرد،ولاسکو هم نفس راحتی کشید.هر چند او دیروز هم باید mri می گرفت تا هیچ شک و شبهه ای نماند.

امیر غفور پشت خط زن تیم ملی یکی دیگر از مصدومان است. او همسترینگش آسیب دیده است.هرچند بعداز تمرین صبح دوشنبه پزشک تیم فکر می کرد غفور هم باید در مسابقه سه روزه انتخابی جهانی غایب باشد،اما وقتی او هم درتست بدون مشکل تمرین کرد،ولاسکو تصمیم گرفت او در ترکیب بماند.

 

هرچند سرمربی تیم ملی ریسک نمی کند؛برای اینکه فشار زیادی به او نیاید و تا جام ملتها از رده خارج نشود،شهرام محمودی پشت خط زن فیکس ایران است و اگر لازم باشد غفور به زمین می رود.آرش کمالوند که بعداز یکسال دوری ،دوباره به جمع ملی پوشان اضافه شده بود،اما بدآورد. اوبرای بازی دوم لیگ جهانی در ایتالیا میخچه پایش را جراحی کرد وبعد هم با مصدومیت لگامانlcl زانویش به کلی از اردو بیرون رفت تا پیگیر درمان باشد.


به گفته سیامک افروزی شاید همان زانویش آسیب دیده قبلی اش را دوباره جراحی کند. سید محمد موسوی سرعتی زن تیم ملی که بازیکن کلیدی ایران محسوب می شود هم قبل از اردوی روسیه زانویش درد گرفت.طوری که ولاسکو به او اجازه پرش نمی داد.هرچند زانویش بهتر شده اما گه گاه درد به سراغش می آید.علی مباشری دریافت کننده تیم ملی هم کتفش قبل از سفر روسیه مصدوم شد.

 

طوری که بالاجبار از ترکیب تیم جا ماند و حالا هم با تیم ب تمرین می کند.پوریا فیاضی دیگر دریافت کننده ملی پوش هم با پیچ خوردگی شدید پایش از دور خارج شد. او با این شرایط باید سه هفته ای استراحت فعال کند.با اینکه افروزی معتقد است تا مهرماه آماده تمرین می شود اما حتی خودش هم می داند با این شرایط رنگ جام متها را نمی بیند.


با این شرایط شاید نگرانی خولیو ولاسکو طبیعی باشد. چرا که تیمش قهرمانی دوره قبل جام ملتها را یدک می کشد و مدعی قهرمانی این دوره در دبی به حساب می آید تا نماینده آسیا در جام بین قاره ای به میزبانی توکیو باشد.دغدغه ها باعث شده تا سرمربی تیم ملی همان پیرمرد بداخلاقی باشد که همه به او لقب داده اند. پیرمرد بداخلاقی که حالا ترجیح می دهد هیچ مصاحبه ای هم نکند.

 

اما برخلاف او سیامک افروزی پزشک تیم جایی برای نگرانی نمی بیند:«جای نگرانی نیست. ما در فرصتی که داشتیم مصدومیتها را برطرف کرده ایم.بچه ها به خاطر فشار تمرین و مسابقه با تیم های درجه یک ،مصدوم شده اند. چرا که تا به حال تجربه چنین بازیهای سنگینی را نداشتند.»/خبر آنلاین