اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقت مدیریت دشمنی با آمریکا است


نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت یازدهم در طی 50 روز گذشته از آغاز فعالیتش را با این توصیه که حداقل دو دهک از یارانه بگیران حذف شوند مورد تحلیل قرار داد.

ایسنا: نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت یازدهم در طی 50 روز گذشته از آغاز فعالیتش را با این توصیه که حداقل دو دهک از یارانه بگیران حذف شوند مورد تحلیل قرار داد.

 محمدرضا باهنردر اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری، به رویکرد دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره و تاکید کرد: این فکر که به دوران یخ شدن آب‌های رابطه ایران و آمریکا رسیده‌ایم اشتباه است، ما اکنون به دوران مدیریت دشمنی رسیده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه این جلسه به پیشنهاد عسگراولادی برگزار شده است، گفت: آقای عسگراولادی تاکید داشته است که هر از چندگاهی چنین جلساتی برگزار شود و محور جلسه این باشد که بعد از رخ دادن حماسه سیاسی و استقرار دولت یازدهم، موضع اعضای جبهه در مورد دولت مشخص شود.

وی افزود: بیشتر قصد ما این است که در این بخش همنوایی و هماهنگی در کشور به وجود آوریم تا بتوانیم به دولت کمک کنیم و دولت خوب و درست کار کرده و موفق باشد به همین دلیل جلسات متعددی در سطح شورای مرکزی و هیات رییسه جبهه پیروان برای رسیدن به جمع‌بندی برگزار شد.

32 مورد اشکال به عملکرد جبهه پیروان در انتخابات را پیدا کردیم

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد رویه جبهه پیروان در تحلیل نسبت به انتخابات ریاست جمهوری گفت: در اینکه جبهه پیروان باید تجدیدنظر و تحولی در برخی رفتارها و سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی‌اش داشته باشد و قدم محکم‌تر و قوی‌تری بردارد شکی نیست، ما حدود 32 مورد اشکال را که فکر می‌کردیم به کارهایمان وارد است را مرتب و ردیف کردیم وکارهایی نیز برای رفع آن انجام دادیم، تلاشمان بر این است که این موارد را احصا کرده و براساس توصیه معصومین در حالت خوف و رجا کار سازندگی را پیش ببریم.

باهنر در تحلیلی از چرایی انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور گفت: افکار عمومی ظرف 16 سال گذشته گرفتار تفکرات افراطی‌گری شده بودند به طوری که هشت سال دولت اصلاحات تندروی و افراطی‌گری وجود داشت که اوج آن اتفاقات سال 88 و کوی دانشگاه بود، هشت سال بعد نیز مردم دچار افراطی‌گری توسط دولت احمدی‌نژاد شدند که این دولت منتصب به اصولگرایی بود، البته خود ایشان هم علاقه‌ای به این انتصاب نداشت.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: مردم در این هشت سال شاهد اختلافات و تشنج‌های بی‌مورد بودند به همین دلیل در رقابت‌های انتخاباتی به سمت اعتدال حرکت کردند که سمبول آن را آقای روحانی یافتند.

فلز روحانی اعتدال است

وی با استفاده از این تعبیر که فلز روحانی اعتدال است، گفت: آقای روحانی 20 سال در مجلس بودند و بنده 16سال به عنوان همکار ایشان در مجلس بودم، بر همین اساس است که تاکیدم بر این است که شعارهای آقای روحانی تنها به دلیل انتخابات نبود به طوری که ایشان در مجلس نیز زمانی که بحث‌های چپ و راست زیاد بود جلسات عقلایی را برای کم کردن دعواهای غیرضرور و اتخاذ تصمیمات مفید برگزار می‌کردند.

باهنر با بیان اینکه اشکالاتی به عملکرد اصولگرایان در رقابت‌های انتخابات وارد است گفت: اگر اصولگرایان گرد هم می‌آمدند، متحد می‌شدند، اختلافات را کنار گذاشته و متفرق نمی‌شدند شاید نتیجه انتخابات به گونه دیگر می‌شد البته این هم بخشی از دلایل است و به اعتقاد من هیچکس نباید به دنبال علت تامه در انتخابات بگردد.

وی ادامه داد: در دوران انتخابات 76 اصولگرایان بر روی یک فرد اتفاق نظر داشتند و همه به یک تفاهم رسیده بودند به طوری که هر کسی که از اصلاح‌طلبی زخم خورده و نگران بود بر روی یک گزینه اتفاق نظر داشت ولی نتیجه انتخابات چیز دیگری شد. براین اساس می‌گویم علل زیادی باعث تغییر نتیجه انتخابات می‌شود.

از دولت روحانی حمایت می‌کنیم

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه ما از دولت آقای روحانی حمایت می‌کنیم، گفت: ما از دولت جدید حمایت کرده و برایشان آرزوی موفقیت داریم البته به شرط آن که این دولت اعتدال، خردگرایی، تنش‌زدایی و حرکت به سمت وحدت بیشتر را همنطور که خود این دولت نیز تاکید کرده مدنظر داشته باشد.

باهنر با اشاره به عملکرد کابینه دولت یازدهم از زمان آغاز به کارش تاکنون گفت: بعد از آن که آقای روحانی وزرای خود را به مجلس معرفی کرد، بنده در جلسه‌ای که برخی از وزرای معرفی شده حضور داشتند گفتم این افراد یا خیلی دریادل هستند و به خدا توکل دارند که چنین مسوولیتی را پذیرفته و یا اینکه متوجه نیستند که چه مسوولیتی را پذیرفته‌اند چون کار اداره نظام جمهوری اسلامی با شاخص‌ها، فشارها و مشکلات به وجود آمده که برخی از آنها نهادینه شده است، کار سختی است. به همین دلیل هر میزان که دولت بتواند مشکلات را حل کند باید دست مریزاد گفت و به او کمک کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های رییس جمهور مبنی بر اینکه بعد از 100 روز از کارش با مردم صحبت می‌کند، گفت: این که آقای روحانی گفتند بعد از 100 روز از تحویل دولت می‌گوید کشور را با چه مشکلاتی تحویل گرفته است را من قبول ندارم. البته تاکنون برخی شاخص‌ها همچون تورم، بیکاری، تولید بیان شده است که به نظر من آنها در مجموع به شاخص‌های بی‌نظیری بعد از انقلاب تبدیل شده‌اند.

شاخص رشد اقتصادی منفی 5.4 درصد است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص رشد اقتصادی به منفی 5.4 درصد رسیده است، گفت: این میزان را ما در طول انقلاب تاکنون نداشته‌ایم و حتی اوج جنگ نیز رشد اقتصادی منفی نداشتیم.

باهنر همچنین به نرخ بیکاری اشاره و اظهار کرد: نرخ بیکاری در برخی از شهرها به 30 یا 40 درصد می‌رسد ولی نرخ متوسط بیکاری طبق آمار رسمی کشور 15 الی 16 درصد است که این آماری تکان‌دهنده است. این فاجعه است که 20 درصد سرپرستان خانوار کار نداشته باشند.

تورم نقطه به نقطه 44 درصد است

وی افزود: از طرف دیگر بانک مرکزی در دولت قبلی تورم نقطه به نقطه 44 درصد را قبول کرد این میزان تورم تنها در دوران آقای هاشمی به 49 درصد رسید مجلس در همان زمان ترمز را کشید و اجازه نداد تورم بیش از این شود، البته آقای هاشمی در آن زمان گلایه کردند ولی با این وجود کمتر از یک سال نسخه شفابخشی نوشته و جبران شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شاخص‌ها مطلوب نیست، گفت: در این شرایط شاهد تحریم‌ها و فشارهای زیادی هستیم به همین دلیل اعتقاد ما بر این است که دولت باید بسیار همت کرده و دریادل باشد تا مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند که برای رسیدن به این مهم احتیاج به همگرایی در کشور است.

باهنر به تبیین عملکرد دولت طی 50 روز گذشته از آغاز به کارش پرداخت و گفت: در وهله اول این نکته مهم است که ما سیاسیون نباید به تحلیل‌های سیاه و سفید و یا به تعبیری صفر و صد روی آوریم باید نقاط مثبت و منفی را عادلانه و عالمانه تحلیل کنیم.

تلاش دولت ظرف 50 روز گذشته در زمینه اقتصادی خوب است

وی تلاش دولت در زمینه اقتصادی و تغییر رویکردها در طی 50 روز گذشته خوب توصیف کرد و افزود: برخی مشکلات به وجود آمده به دلیل رویکردهای غلط است که قابل جبران می‌باشد، ما توقع نداریم که مشکلات ظرف شش ماه حل شود اما خیلی امیدواریم که می‌شود این مشکلات را حل نمود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به عنوان نمونه بخشی از تورم 44 درصد به دلایل ساختاری است، مثلا بودجه‌ریزی درست و عملیاتی نیست، کشور گران اداره می‌شود، خرید دولت بالاست و درآمدها و هزینه‌ها به هم نمی‌خورند انگار همه باهم مسابقه در خرج کردن گذاشته‌اند، همین الان نیز در مجلس بسیاری از طرح‌ها بار مالی دارد طرح‌هایی که هدف آن کمک به قشر آسیب‌پذیر و منطقه محروم باشد اما هزینه‌های بالایی را به بار می‌آورد. اعتقاد ما بر این است که با عملکرد و سیاست‌گذاری درست تا چهار سال آینده می‌توان این سیاست‌گذاری ‌ها را اصلاح کرد و حداقل این میزان تورم را کاهش داد.

با اجرای پروژه مسکن مهر، 12 درصد تورم ایجاد شد

باهنر همچنین با بیان اینکه در طول شش ماه و یک سال آینده می‌توان بخشی از تورم را کنترل کرد به پروژه مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: مسکن مهر پروژه خوبی بود اما در قبال آن 12 درصد تورم در کشور ایجاد شد. با اجرای این پروژه خانواده‌هایی که نسل در نسل زیر سقفی نخوابیده بودند مسکن‌دار شدند. افرادی که شاید در صورت نبود این پروژه شاید تا چندین سال آینده خانه‌دار نمی‌شدند جمعیتی که به یک ملیون خانوار می‌رسد.

وی در عین حال گفت: نقطه منفی پروژه مسکن مهر این است که از قبل اجرای آن 17 میلیون خانوار 10 واحد درصد تورم را قبول کردند، حاکمیت باید در این شرایط تصمیم گیرد آیا می‌شد کاری کرد که همه مردم خانه‌دار شوند و این 12 درصد تورم به کشور اضافه نشود؟ طبیعتا این کار با اصلاح سیاست‌ها شدنی بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد: مسکن مهر را نمی‌توان تعطیل کرد از طرف دیگر 12 درصد تورم ایجاد شده بابت مسکن مهر نیز به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

به گزارش ایسنا، نایب رییس مجلس شورای اسلامی به نمونه دیگری از سیاست‌های منجر به ایجاد تورم در کشور اشاره و اظهار کرد: گشایش السی در کشور زمانی هزینه 10 درصدی را به همراه داشت که این میزان به 130 درصد رسید و در همان زمان بسیار خواهش کردیم و به قولی فقط گریه نکردیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و با این سیاست بسیاری از بنگاه‌ها فلج شد اما ظرف 50 روز گذشته دولت این میزان را به 30 درصد رسانده است.

باهنر همچنین با بیان اینکه دولت برای پرداخت یارانه نقدی احتیاج به 500 میلیارد تومان دارد، گفت: دولت نمی‌تواند این میزان پول را از بانک مرکزی قرض کند چون این رویه باعث افزایش تورم می‌شود پس مجبور است سر ماه از بنگاه‌ها برای پرداخت یارانه نقدی پول قرض گیرد. بنگاه‌هایی که پول کافی ندارند و اگر قرار باشد با فشار از آنها پول گرفت بنگاه‌ها متلاشی شده که عوارض آن افزایش تورم و ضربه به تولید است. در این شرایط دولت باید تصمیات شجاعانه‌ای بگیرد.

وی توضیح داد: این که سخنگوی دولت گفته است تا پایان سال قیمت هیچ فرآورده نفتی زیاد نمی‌شود، حرف پخته‌ای نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر باور ما این است که سه دهک جامعه نیازی به یارانه نقدی 45 هزار تومان ندارد، دولت می‌گوید که شناسایی این افراد سخت است اما ما می‌گوییم مثلا کارمندانی که ماهی 2 میلیون حقوق می‌گیرند قابل شناسایی است و آنها احتیاجی به 45 هزار تومان یارانه ندارند یا اینکه کسی سالانه بالای 50 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کند نیز دیگر به یارانه نیاز ندارد.

دولت می‌تواند برای تامین کسری بودجه بنزین سهمیه‌ای را حذف کند

نایب رییس مجلس با بیان اینکه حداقل می‌تواند دو دهک از یارانه‌بگیران را حذف کرد، گفت: مجلس به دولت در بخش درآمدی بودجه این اختیار را داده است که قیمت فرآورده‌های انرژی را افزایش دهد حداقل دولت می‌تواند در این پنج ماه بگوید که دیگر بنزین کوپنی نداریم و همه از بنزین 700 تومانی استفاده کنند این کار خود باعث جبران کسری 200 میلیارد تومانی می‌شود.

باهنر ادامه داد: البته این موارد در دولت و مجلس در حال بحث است چون دولت می‌گوید که امسال نمی‌تواند دیگر کاری را انجام دهد ولی حرف ما این است که در صورت انجام ندادن کاری ممکن است در اسفندماه این تورم به 48 درصد برسد.

اگر دولت تورم را به 35 درصد برساند، باید دست مریزاد گفت

وی تاکید کرد: اگر دولت بتواند تورم نقطه به نقطه را در 35 درصد نگه دارد باید به آن دست مریزاد گفت کسی توقع ندارد که دولت تورم را ظرف شش ماه آینده به 12 درصد برساند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در اعلام بخش آمارهای مقداری اغراق کرده است گفت: اینکه گفته شده است میزان برخی کالاهای اساسی در زمان تحویل دولت بسیار کم بوده اما اکنون و تا پایان سال انبار پر از همه کالاهاست به نظرم مقداری اغراق است چون مشخص است ظرف 50 روز مثلا نمی‌شود گندم را وارد و ذخیره کرد.

قدم‌های دولت امیدوارکننده و خوب است

باهنر با بیان اینکه اقدام دولت در کاهش قیمت دارو به خصوص برای بیماری‌های خاص خوب بوده است،‌گفت: دولت قدم‌های امیدوار کننده و خوبی برداشته است. این‌هایی که مطرح کردم نقد نبود بلکه احساس می‌کنم باید با تمام توان به دولت برای برون رفت مشکلات کمک کرد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به ارزیابی عملکرد دولت در حوزه سیاست داخلی پرداخت و گفت: این که دولت اعتدال‌گرا و فراجناحی است و می‌خواهد افکار عمومی را جذب کند را قبول داریم اما مرضی در کشور وجود دارد که در تمامی دولت‌ها نیز بوده است‌ به طوریکه یک نفر جدید روی کار می‌آید می‌خواهد گذشته را کنار بگذارد. رویه‌ای که خوب نیست.

وی افزود: آقای روحانی در ابتدای کارش گفت که اتوبوسی افراد را وارد کارش نمی‌کند اما آنها‌یی که بدون بلیط سوار شدند پیاده می‌شوند ما نیز این رویه را قبول داریم اما سوال این است که آنها چند نفر هستند. این نگرانی وجود د ارد که اصل بر تغییر تمامی مدیران است.

دولت یازدهم می‌توانست از برخی استانداران دولت احمدی‌نژاد استفاده کند

باهنر افزود: چند روز قبل با برخی مسوولان سطح بالای کشور صحبت کردم مبنی بر اینکه قبول دارم برخی استانداران در کشور صلاحتیی در حد استانداری نداشته‌اند اما نمی‌توان گفت هیچکدام از آنها به درد نمی‌خوردند لااقل پنج، شش استاندار دولت احمدی‌نژاد را این دولت می‌توانست نگه دارد چون این رویه درست نیست که بگوییم هرکسی که در گذشته بوده باید برود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تغییر به منظور تغییر انجام شود برای کشور هزینه دارد اما تغییر گاهی معنادار است که ما نیز آن را قبول داریم. بنابراین توصیه‌مان این است که دولت طوری عمل نکند که خود را از بخش عظیمی از نیروهای مدیریتی محروم کند، بنده معتقد بودم که حتی دولت می‌توانست از وزرای قبلی نیز در کابینه‌اش استفاده کند.

به گزارش ایسنا، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به تحلیلی از عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی طی 50 روز گذشته پرداخت و گفت: در بحث سیاست خارجی رویکرد نسبت به گذشته متفاوت شده است. البته نبایند فراموش کنیم که راهبرد اصولی در کشور تغییری نکرده است یعنی شورای امنیت ملی، سیاست خارجی و منافع ملی را بررسی و تصویب می‌کند که بعد از تایید رهبری لازم‌الاجرا است و هیچ نهادی حق عدول از آن را ندارد. این سیاست‌ها روشن است که طبیعتا طبق منافع و امنیت ملی تعیین شده و با رفتن و آمدن دولت‌ها تغییر نمی‌کند.

ادبیات فاخر در دیپلماسی خارجی جای مهمی دارد

باهنر در عین حال گفت: اعتقادم بر این است که بالای خط قرمزها جای مانور بسیار زیادی وجود دارد در وهله اول ادبیات فاخر در دیپلماسی خارجی جای مهمی دارد. سیاست خارجی دولت اصلاحات همواره مبتنی بر دیپلماسی لبخند بود که در مقابل سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد دیپلماسی اخم بود این در حالی است که باید دیپلماسی اخم و لبخند ابزارهایی باشد که باید از آن به موقع استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری تاکتیک نرمش قهرمانانه را مطرح کرده است که با این بیانات ما وارد راهبرد جدیدی شدیم که با گذشته متفاوت است، دولت نیز از این فرصت استفاده کرد و بر این موضوع تاکید کرد که به دنبال بازی برد برد است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اعتقاد ما بر این است که در بازی‌ای شرکت کنیم که نتیجه آن برد برد باشد که در گذشته بازی برد باخت دنبال می‌شد به طوری که گروه 1+5 می‌خواست پشت ما را به خاک بمالد و ما می‌خواستیم دماغ آنها را به خاک بمالیم که خوشبختانه 1+5 نتوانست این کار را انجام دهد. اکنون سیاست ما برد برد است.

اگر دولت آمریکا دنبال بازی برد برد باشد، می‌تواند با ما کار کند

باهنر افزود: اگر دولت آمریکا دنبال برد برد باشد می‌تواند با ما کار کند اما اگر دنبال برد باخت باشد ما خوب می‌فهمیم و احساس ضعف نمی‌کنیم و کار را جدی دنبال می‌کنیم.

نایب رییس جبهه خط امام و رهبری با بیان اینکه در بازی برد برد شاخص‌ها مشخص است گفت: حضور آقای روحانی نیز این مسائل را روشن می‌کند. سفری که ایشان داشتند مبتنی بر نرمش قهرمانانه و بازی برد برد بود البته نتیجه کار هفته آینده در ژنو مشخص می‌شود. منبی بر اینکه آیا 1+5 آمادگی شرکت در بازی برد برد را دارد یا خیر.

وی افزود: اینکه آقای اوباما بگوید دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی را به رسمیت می‌شناسد موضوعی بدیهی است اما بحث بر سر این است که ما کشوری هستیم که به توانمندی غنی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم و تا 20 درصد را انجام داده‌ایم. این را باید آنها به رسمیت بشناسند که این بازی برد برد است.

باهنر گفت: البته آنها می‌خواهند این اطمینان بخشی اینکه ما از فعالیت ‌صلح‌آمیز منحرف نمی‌شویم را کسب کنند آن را ما هم شروع می‌کنیم مشروط به اینکه آنها نیز طبق بازی برد برد پیش بروند والا اینکه با وزیر امور خارجه چیزی بگویند و روز بعد که با نتانیاهو دیدار کرده چیز دیگری بگویند رویه قابل اطمینانی نیست و بدانند ما در این صورت می‌توانیم به سرعت به استراتژی قبلی‌مان بازگردیم.

1+5 وارد بازی برد برد شود

وی افزود: 1+5 فرصت را از دست ندهد و بازی برد برد شود، آنها می‌دانند که طبق فتوای رهبری ما نه می‌خواهیم و نه نیازی به سلاح کشتار جمعی نداریم و آن را حرام می‌دانیم.

باهنر گفت: البته در تاکتیک‌ها نیز مقام معظم رهبری ضمن دفاع از سیاست راهبردی دیپلماسی دولت انتقاداتی را مطرح کردند مبنی بر اینکه برخی رفتارهای ضروری و به جا نبود که بعد از آن نقد شد که منظور از این برخی رفتارها طولانی شدن مذاکرات بوده است.

این فکر که به دوران آب شدن یخ‌های رابطه با آمریکا رسیده‌ایم، اشتباه است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر فکر می‌کنند به دوران آب شدن یخ‌ها رسیده‌ایم اشتباه است. یخ بین ما و آمریکا حالا حالاها آب نمی‌شود. ما به دوران مدیریت دشمنی رسیده‌ایم بدان معنا که می‌توان اختلاف منافع و موضع داشت اما طوری مدیریت کرد که حداقل زیان را از دشمنی ببینیم.

باهنر تاکید کرد: اینکه کسی فکر کند دوران آب شدن یخ‌هاست درست نیست چون داستان 50 سال ما با آمریکا به این سادگی‌ها حل نمی‌شود اما می‌توان دشمنی را مدیریت کنیم و مقرراتی را رعایت نماییم اگر این دشمنی مدیریت شود هزینه‌های دشمنی طرفین کم می‌شود.

به عملکرد دولت یازدهم امیدواریم

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع‌بندی از صحبت‌هایش با بیان اینکه به عملکرد دولت یازدهم امیدواریم گفت: تاکید ما بر این است که کارها و اقدامات مبتنی بر واقعیات انجام شود و تغییرات در داخل کشور در حد ضرورت پیگیری شود.

باهنر با بیان اینکه در حوزه اقتصادی مردم نباید توقع حل مشکلات را یک شبه داشته باشند گفت: با این وجود انتظار می‌رود حداقل تا پایان سال مردم بهبود وضعیت اقتصادی را لمس کنند و حداقل سرعت افزایش قیمت‌ها کنترل شود.

جبهه پیروان خط امام و رهبری اتاق فکر تشکیل داده است

وی در پایان گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری برای فعالیت‌ها و کارهای بعدی‌اش اتاق فکری تشکیل داده و تحولات را رصد می‌کند تا کارها را جموجور کرده و ارتباط بیشتری داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مدیریت مدیریت مالی مدیریت کاربردی وقت اخلاق در مدیریت مدیریت بین‌المللی م

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد هر چه خواست بار آمریکا کرد ، آن وقت تلویزیون های شما افتاده بودند دنبالش!



 

 

احمدی نژاد هر چه خواست بار آمریکا کرد ، آن وقت تلویزیون های شما افتاده بودند دنبالش!

 

گلایه شیمون پرز از آمریكا :

احمدی نژاد هر چه خواست بار آمریکا کرد ، آن وقت تلویزیون های شما افتاده بودند دنبالش!

در جریان سفر روز دوشنبه خانم جانت ناپولیتانو وزیر امنیت داخلی آمریكا به اسراییل ، شیمون پرز رییس رژیم اسراییل نسبت به سیاست آمریكا درباره ایران انتقاد كرد.

به نقل از وب سایت شبكه خبری " فاكس نیوز " آمریكا ، پرز در دیدار خود با خانم ناپولیتانو به طور غیر منتظره ای به انتقاد از رویكرد آمریكا و رسانه های این كشور نسبت به ایران پرداخت و این در حالی بود كه پیش از این پرز در دیدار با مقامات و وزرای دولت امریكا این چنین از سیاست واشنگتن انتقاد نمی كرد.

پرز در این دیدار که تنها 9 دقیقه به طول انجامید گفت :‌ "‌ من با اجازه شما می خواهم انتقادی از آمریكا بكنم . ما در جریان سفر احمدی نژاد به نیویورك و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل دیدیم كه وی آمریكا را متهم كرد كه برج های دوقلو را خودش منفجر كرده است ."

وی افزود :‌" اما علی رغم این اظهارات عجیب و غریب احمدی نژاد ، ما شاهد واكنش آمریكا نبودیم و در عوض همه شبكه های تلویزیونی آمریكا دنبال احمدی نژاد راه افتاده بودند تا با او مصاحبه كنند . آه خدای من ! همه می دانیم كه این (دست داشتن آمریكا در حملات 11 سپتامبر ) یك دروغ است ".

پرز بدون اشاره به جنایات رژیم اسراییل در حق مردم بی دفاع فلسطین ، با ادعای اینكه احمدی نژاد یكی از خطرناك ترین رهبران تاریخ حاضر جهان است ! به خانم ناپولیتانو هشدار داد كه اگر جلو فعالیت های هسته ای ایران گرفته نشود ، همسایه های ایران ممكن است قربانی اهداف و جاه طلبی های هسته ای رژیم تهران شوند.

با این حال بنا به گزارش فاكس نیوز خانم ناپولیتانو در سخنان خود هیچ واكنش و یا پاسخی به انتقادهای پرز نداد و تنها  گفت كه آمریكا و اسراییل دو همپیمان هستند و هدف سفر او به اسراییل كسب اطمینان از تداوم رابطه عمیق دو كشور در موضوعات امنیتی ، مبارزه با  تروریسم و... است...../تحلیل:عصرایران