اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی داماد دیپلمه ی مسئول، 4 ساله دکترا می گیرد!+سند



وقتی داماد دیپلمه ی مسئول، 4 ساله دکترا می گیرد!+سند

بسیاری از کارشناسان، فضاسازی های گسترده درباره عملکرد سرپرست وزارت علوم را ناشی از نگرانی از قانونمند شدن بورس های دکترا و نحوه جذب هیئت علمی می دانند که در سالهای گذشته وضعیت بسیار اسفناک و تکان دهنده ای داشته است.

جالب آن که از سال 87، بعد از تشکیل هیات مرکزی جذب هیئت علمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی با مدرک کارشناسی ارشد به ریاست این مرکز گمارده شده تا نحوه جذب یا رد اساتید دانشگاه توسط وی مدیریت شود و هنوز خبری از جابجایی این چهره نخبه منتشر نشده است!

در همین رابطه، معرفی یکی از نوابغ علمی کشور! که در مدت چهار سال از دیپلم به مرحله پذیرش به عنوان دانشجوی دکترا و صف بی نوبت عضویت در هیئت علمی قرار گرفته، بسیار جالب و خواندنی است.

علیرضا باژرنگ که ورودی سال 87 دانشگاه آزاد در رشته علوم تربیتی بوده، در سال 90 و ظرف سه سال موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود می شود و پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، بدون فوت وقت در همان سال 90 وارد مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان (پردیس انزلی) در رشته روابط بین الملل شده و در این مقطع نیز یک ساله با کسب مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شود.

جالب آن که رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد ایشان متفاوت بوده و به همین دلیل، گذراندن واحدهای پیش نیاز در چنین شرایطی الزامی است و با اضافه شدن واحدهای پیش نیاز به واحدهای اصلی دوره کارشناسی ارشد، طی این دوره در مدت یک سال، موضوعی شگفت انگیز است که فقط از عهده یک فوق ستاره علمی برمی آید.

البته درخشش و ترقی ایشان به همین جا ختم نشده و در شرایطی که قبولی در آزمون دکترا و پس از آن، عبور از مصاحبه های علمی و گزینش هیئت علمی برای بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه های صاحب نام کشور یک رویاست، ایشان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، یعنی سال 92 در بورسیه دکترای داخل پذیرفته شده و مجاز به تحصیل در مقطع دکترا در داخل کشور بدون دادن کنکور می شود.

 

در شرایطی که صدرالدین شریعتی در حال جابجایی بود، به سرعت برگه بورس ایشان از سازمان دانشجویی وزارت علوم به این دانشگاه ارسال شده  و  شریعتی نیز بدون برگزاری مصاحبه توسط گروه که روال حداقلی پذیرش دانشجویان در دانشگاه هاست، دستور به پذیرش بورس ایشان و ثبت نام وی در مقطع دکترا در دانشگاه علامه طباطبایی می دهد.

رئیس خوش نام! و مظلوم! دانشگاه علامه هم به محض رویت چنین نابغه ای، در خصوص جایابی ایشان برای هیئت علمی دانشگاه علامه اقدام کرده و در شرایطی که هنوز در خصوص بورسیه بسیاری از پذیرفته شدگان وزارت علوم تصمیمی در دانشگاه ها گرفته نشده، مدارک ایشان به مرکز جذب اعضای هیئت علمی ارسال شده تا دانشگاه به جای اساتیدی که در این چند ساله به لطف ایشان از دانشگاه ها اخراج شده اند، از وجود چنین نوابغی بهره مند شود.

البته در این میان موضوعی بی ارتباط با راز سرعت پیشرفت ایشان نیز وجود دارد! و آن این که آقای علیرضا باژرنگ، داماد آقای محمدرضا مردانی، رئیس "هیات مرکزی جذب هیئت علمی" وزارت علوم می باشد.

هیات مرکزی جذب هیئت علمی، مرکزی نسبتاً تازه تاسیس است که در سال 87 به دلایل خاص و با برنامه ریزی برای جذب اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور تاسیس شد و در سالهای اخیر و پس از رفتن فرهاد دانشجو به دانشگاه آزاد، حتی بررسی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد نیز به آن سپرده شد و محمدرضا مردانی که در زمان تاسیس این مرکز رئیس بسیج دانشجوئی بود، با آن که خود فاقد مدرک دکترا بود، به ریاست مرکزی که وظیفه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور را بر عهده دارد گماشته شد و البته باز هم بر این نکته تاکید می شود که جهش علمی علیرضا باژرنگ، قطعاً هیچ ارتباطی با پدر همسر محترمشان، آقای محمدرضا مردانی ندارد!

البته این شیوه تنها شامل داماد محترم جناب رئیس مرکز جذب نشده و صدها و بلکه هزاران تن از چنین الطافی بهره مند بوده اند و از این می توان راز موج سر و صدا و جیغ های بنفش در مخالفت با توفیقی و اقداماتش را دریافت!/آفتاب

 

علیرضا باژرنگ , رشته علوم تربیتی

 


ویدیو مرتبط :
عثمان داماد پیامبر(ص)نبود--سند از صحیح بخاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داماد ٨١ ساله پنج روز پس از ازدواج خواهان جدایی شد



 

 

داماد ٨١ ساله پنج روز پس از ازدواج خواهان جدایی شد

پیرمردی در دادگاه گفت: دیگر نمی خواهم زندگی مشترك با همسرم را كه پنج روز است با هم ازدواج كرده ایم، ادامه دهم.

 

این مرد ۸۱ ساله با حضور در دادگاه خانواده ضمن ارائه دادخواست طلاق خود خطاب به رئیس دادگاه گفت: از ازدواج پنج روزه خود اظهار ندامت می كنم و خواهان جدایی از همسرم هستم زیرا وی همسر دلخواه من نبود و قبل از ازدواج وعده های زیادی به من داد كه به هیچ كدام از آنها عمل نكرد.

در ادامه، فرزند ۵۰ ساله پیرمرد اظهار كرد: ما از ابتدا با ازدواج پدرمان مخالف بودیم اما بعد از آشنایی با همسر وی دست از مخالفت برداشتیم زیرا او را فردی مناسب برای زندگی با پدرمان دیدیم اما متاسفانه بعد از گذشت پنج روز از زندگی مشتركشان پدرم این ادعا را مطرح كرد كه همسرش كارهای او را آن طور كه وی می خواهد، انجام نمی دهد و خواهان طلاق است.

همسر این پیرمرد كه ۶۸ سال سن داشت نیز در حالی كه لبخند می زد، اظهار كرد: من همه كارهای شوهرم را به طور كامل انجام می دهم ولی او خواهان همسری با سن كمتر است. من راضی به این جدایی نیستم و عاشق همسر و زندگی مشتركمان هستم.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین حكمی مبنی بر طلاق صادر كرد..../ ایسنا