اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وعده برخورد قاطع با عاملین حادثه شیراز


در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور مقرر شد هیأتی مرکب از معاون امنیتی انتظامی، رئیس دفتر جانشینی فرماندهی معظم کل قوا در ناجا و رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور ضمن رسیدگی دقیق به ابعاد حادثه شیراز و اقدام قاطع، نتیجه را به شورای امنیت کشور گزارش نماید.

ایسنا: معاون امنیتی انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور اعلام کرد در پی وقوع حادثه روز دوشنبه شیراز جلسه ای امروز صبح (پنج‌شنبه) به ریاست وزیر کشور و ساعاتی پس از بازگشت وی از پنجاه و هشتمین اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد به کشور، تشکیل و پس از استماع گزارش حادثه مقرر شد هیأتی مرکب از معاون امنیتی انتظامی، رئیس دفتر جانشینی فرماندهی معظم کل قوا در ناجا و رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور ضمن رسیدگی دقیق به ابعاد این حادثه و اقدام قاطع، نتیجه را به شورای امنیت کشور گزارش نماید.

در این جلسه استاندار فارس و دیگر اعضای شرکت کننده گزارش مبسوطی از حادثه ارائه کردند.

بر اساس گزارش ها و بررسی های اولیه یکی از تشکل های دانشجویی با مجوز هیأت نظارت دانشگاه شیراز، از جناب آقای دکتر مطهری برای سخنرانی در تاریخ 18 /12/ 93 دعوت بعمل می آورد، در پی این دعوت شورای تأمین شهرستان شیراز ضمن اعلام احتمال ایجاد تنش و درگیری در مراسم فوق با برگزاری مراسم و سخنرانی جناب آقای مطهری مخالفت می نماید.

علیرغم اقدامات پیشگیرانه بعمل آمده، جناب آقای مطهری برای ایراد سخنرانی به شیراز عزیمت نموده و در مسیر فرودگاه به محل برگزاری مراسم توسط افرادی مورد تعرض قرار می گیرد.

وزارت کشور ضمن ابراز تأسف عمیق از اینگونه حوادث، اجرای قانون و برخورد با تمامی کسانی که بر خلاف قوانین و مقررات جاری کشور عمل نموده اند را قاطعانه پیگیری نموده و به هیچ وجه اجازه اخلال در نظم و امنیت کشور را نخواهد داد.

ضمناً در این جلسه استاندار فارس به عنوان مسوول پیگیری حادثه تا حصول نتیجه و معرفی عاملین آن به مراجع قضائی تعیین گردید.


ویدیو مرتبط :
هلاکت 2 نفر از عاملین حادثه تروریستی سنندج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز



 

 

 

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز

 

فرمانده پلیس راه کشور خبرداد:

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز، در طرح تابستانی پلیس‌راه


استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و گشت‌های نامحسوس در طرح تابستان پلیس است/برخورد باسرعت و سبقت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و حرکت نکردن در بین خطوط تشدید می‌شود

فرمانده پلیس راه کشور از آغاز طرح تابستانی پلیس راهور در ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات و بکارگیری گشت‌های نامحسوس از مهمترین ویژگی‌های طرح پلیس در تابستان امسال است.
سردار محسن بیگی با اشاره به این مطلب افزود: طرح تابستانی پلیس راه تدوین و با ابلاغ به نیروهای عملیاتی از ابتدای هفته آینده در سراسر کشور اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در طرح امسال تمهیدات ویژه‌ای با بکارگیری واحدهای محسوس و نامحسوس پلیس راه دیده شده تا مسیرهای پرتراکم و ترافیکی کشور کنترل بیشتری شود
.فرمانده پلیس راه کشور تصریح کرد: در طرح تابستانی امسال برای کاهش حضور فیزیکی پلیس در محورها و افزایش میزان کنترل از دوربینهای کنترل سرعت و ثبت تخلفات استفاده می شود.
بیگی تصریح کرد: در سال جاری محورهای استانهای گیلان، مازندران، چالوس، فیروزکوه، شیراز، مشهد، قم، اصفهان، خوزستان، فارس، هرمزگان، تهران، قزوین، زنجان، همدان و تبریز به دوربینهای ثبت تخلفات و کنترل سرعت مجهز شده اند.
سردار بیگی گفت: این دوربینها به صورت آن لاین اقدام به ثبت تخلفات و صدور جریمه کرده و اطلاعات را به مرکز کنترل ترافیک کشور ارسال می کنند.
وی افزود: در طرح تابستانی امسال با توجه به اجرای طرح برخورد با 6 تخلف حادثه ساز شامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و حرکت نکردن در بین خطوط ، برخورد با این تخلفات با شدت عمل بیشتری انجام می شود.
فرمانده پلیس راه کشور گفت: در طرح تابستانی پلیس راهور سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، واحدهای امداد خودرو و پلیس انتظامی استانها به منظور پوشش انتظامی و امنیتی راه‌های مواصلاتی کشور با این فرماندهی همکاری می کنند.
گفتنی‌ست، پیش از این سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفته بود: در طرح تابستانی امسال مهمترین اولویت پلیس راهور شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز است تا با هدف قرار دادن این نقاط میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در ایام تابستان کاهش یابد...../تحلیل:ایلنا