اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت آب و هوای تهران



اخبار ,اخبار اجتماعی ,وضعیت آب و هوای تهران

 

اخبار اجتماعی - گرد و غبار تهران را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، گفت: براساس شدت وزش باد در استان مرکزی در استان‌های البرز و تهران، کاهش دید و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، امین‌حسین نقشینه گفت: در استان مرکزی به دلیل شدت وزش باد در ساعات پیش، آسمان شهرستان دلیجان طوفانی شده و سپس این باد در استان‌های تهران و البرز با کاهش دید و بروز گرد و غبار همراه شده است که انتظار داریم با رشد ابر به صورت رگبار موقتی در چند ساعت آینده بهبود آسمان را پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: رگبار موقت باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کماکان در ساعات بعدازظهر در بعضی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس شامل چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، لرستان، ارتفاعات خوزستان، فارس، هرمزگان و آذربایجان غربی همچنین در روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. از این رو آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در این نواحی دور از انتظار نیست و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت ‌احتمالی به عمل آید.

نقشینه با بیان این که شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بیش‌تر خواهد بود، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و بصورت ضعیف در ارتفاعات البرز، ابرناکی، رگبار موقتی باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در این مدت در برخی مناطق استان هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه ناپایداریها در نواحی ذکر شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری در بعدازظهر باد و گردوخاک در ارتفاعات افزایش ابر همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 26و 37 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری در بعدازظهر باد و گرد و خاک در ارتفاعات همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 25 و 36درجه سانتیگراد خواهد رسید.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وضعیت آب و هوای تایباد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت آب و هوای تهران در روز عاشورا


در بیشتراستانهای کشور،بارش باران به همراه رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: در بیشتراستانهای کشور،بارش باران به همراه رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی حاکی از استقرار سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور بوده و انتظار می رود این سامانه تا امشب در این نواحی فعال بوده و سبب بارش باران،گاهی رعد و برق و وزش باد گردد.در روز شنبه در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان های هرمزگان،جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر،وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

همچنین طی امروز وفردا در شرق کشور وزش باد،گاهی رعد وبرق پیش بینی می شود.از لحاظ دمایی، افزایش نسبی دما تا روز دوشنبه در غالب مناطق کشور خواهیم داشت.از روز دوشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری،در پاره ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش بینی می شود.
بیشینه وکمینه دمای امروز تهران به ترتیب 22 و12 درجه سانتی گراد خواهد بود.

آسمان امروز استان البرز صاف تا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود.
بیشینه وکمینه دمای امروز استان البرز به ترتیب 22 و10 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.