اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وصول طلب با درجه سرهنگی!




 اخبار حوادث  - وصول طلب با درجه سرهنگی!

فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت لرستان از دستگیری یک سرهنگ قلابی توسط پلیس این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محمد صادق رستمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کوهدشت با بیان اینکه در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با عنوان مامور نیروی انتظامی با درجه سرهنگی در کوهدشت در حال تردد است، افزود: ‌بلافاصله ماموران کلانتری 11 این فرماندهی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
 
وی با بیان اینکه با انجام بررسی‌های لازم مشاهده شد، فردی با پوشیدن لباس نیروی انتظامی در حال تردد در خیابان رهبری کوهدشت است، اظهار داشت: این فرد توسط ماموران ‌کلانتری دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به مقر انتظامی منتقل شد.
 
رستمی بیان داشت: سرهنگ قلابی در بازجویی‎های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و گفت به قصد اخذ طلب خود از یک مغازه‌دار با پوشیدن لباس پلیس به سراغ وی رفته است.
 
فرمانده انتظامی کوهدشت در ادامه با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده با توجه به دستگیری وی قبل از انجام هرگونه عمل خلافی به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده جرایم این چنینی پلیس را از طریق سامانه تلفنی 110 در جریان گذاشته و در پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش امنیت در جامعه سهیم باشند.


اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران


ویدیو مرتبط :
بزرگداشت استاد مرتضی سرهنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک مرکزی 3.1 میلیون دلار طلب وصول شده را در اختیار دولت گذاشت تا دارو و کالا وارد کند



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - بانک مرکزی 3.1 میلیون دلار طلب وصول شده را در اختیار دولت گذاشت تا دارو و کالا وارد کند

در حالی با واریز ششمین قسط از دارایی‌های بلوکه شده مجموع دریافتی بانک مرکزی به 3.1 میلیون دلار رسید که طبق اعلام قبلی رییس کل بانک مرکزی، دولت بنابر اراده و نیاز می تواند نسبت به هزینه کرد آن اقدام کند.

با وجود اینکه پنج قسط ابتدایی دارایی‌ها با تاخیرهای اغلب اندک به حساب بانک مرکزی واریز شده بود قسط ششم با نزدیک به 45 روز تاکنون بیشترین دیرکرد دریافت را به خود اختصاص داده است.

قسط ششم در حالی در 26 ژوئن محقق شد که از زمان سرسید قسط هفتم در 17 ژوئن حدود 10 روز گذشته و نزدیک به 22 روز دیگر به زمان پرداخت آخرین قسط در 20 ژوییه باقی مانده است.

این در حالی است که بنابر اعلام بانک مرکزی با توجه به سررسید قسط هفتم از این بدهی ها، مراتب تحت اقدام بوده و به زودی واریزمی شود.

همچنین از 550 میلیون دلار قسط اول،450 میلیون دلار دوم،550 میلیون دلار سوم، 550 میلیون دلار چهارم،450 میلیون دلار پنجم و 550 میلیون دلار قسط ششم تا کنون 3.1 میلیون دلار از مجموع 4.2 میلیون دلار توافق شده در مذاکرات ژنو برای آزاد شدن دارایی های بلوکه شده دراختیار بانک مرکزی قرار گرفته و دو قسط 550 میلیون دلاری باقی مانده هفتم و هشتم نیز طبق وعده باید تا پایان تیر ماه سال جاری تسویه شود که البته مسوولان سیاسی و اقتصادی معتقدند با اقدامات انجام شده، تمامی اقساط تا اتمام موعد مقرر به کشور وارد خواهد شد.

منابع در کجا هزینه می شود؟
اما در کنار توجه به واریز رقم 3.1 میلیون دلاری که درآینده ای نزدیک به 4.1 میلیون دلار افزایش خواهد یافت نحوه استفاده و هزینه کرد آن که منبع قابل توجهی بوده و به سختی آزاد و در اختیار کشور قرار گرفته نیز از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. که بارها مورد سوال قرار گرفته است.

بنابر اعلام بانک مرکزی هدف از انتقال منابع با توجه به تفاهمات انجام شده در ژنو، بهره گیری برای تامین بهای کالاهای اساسی و دارویی کشور است این در حالی است که بر اساس تفاهم ژنو ، بانک مرکزی مجاز خواهد بود تا ازمنابع حاصل از صادرات نفت به صورت نامحدود برای واردات کالاهای اساسی و دارو و واردات کالاهای مورد نیازاقدام کند.

در عین حال رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد که منابع کاملا آزاد است و ما می توانیم بنا براراده و نیاز نسبت به خرید کالا ازجمله کالاهای اساسی اقدام کنیم.

به گفته سیف بخشی از این دارایی ها نیز برای تامین اسکناس مورد نیاز بازارداخلی صرف خواهد شد.

اخبار اقتصادی - ایسنا