اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر محبوب احمدی‌نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شد



علی نیکزاد,کاندیداتوری علی نیکزاد,وزیر راه و شهرسازی

کاندیدایی دیگر برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرد

علی نیکزاد کاندیداتوری خود را در زادگاهش اعلام کرد

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در زادگاهش اردبیل کاندیداتوری خود را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

علی نیکزاد در حاشیه جلسه کار گروه مسکن و حمل و نقل اردبیل در گفت‌و گو با فارس در اردبیل و در پاسخ به این سئوال که در انتخابات آماده رقابت با رقبا است، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که از گروه یا جریانی خاص در انتخابات حاضر می‌شوید، سکوت کرده و پاسخی نداد.

وزیر راه و شهرسازی از توضیح بیشتر در خصوص کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری خودداری کرد و گفت: بعداً در این زمینه به صورت مفصل سخن خواهم گفت./فارس


ویدیو مرتبط :
وقتی احمدی نژاد صلاحیت ریاست جمهوری داشته باشد!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؛ احمدی نژاد و نزدیکانش تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند!



تحلیل فایننشنال تایمز از انتخاب مجدد لاریجانی به ریاست مجلس؛

لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؛ احمدی نژاد و نزدیکانش تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند!

لاریجانی، مذاکره کننده هسته ی سابق ایران از تعامل با کشورهای غربی در جهت حل مسئله هسته ای حمایت کرده است. وی فردی هست که سیاستمداران اصلاح طلب را تحمل کرده و در طول سال های گذشته، فردی برجسته در تضعیف احمدی نژاد محسوب می شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : فایننشنال تایمز نوشت: یک سیاستمدار میانه رو که مشهور به مخالفت با احمدی نژاد رئیس جمور ایران است، مجددا به ریاست مجلس ایران برگزیده شد و همین موضوع به گمانه زنی ها  در خصوص احتمال کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری دامن زده است.

برخی از ناظران سیاسی از احتمال شکست علی لاریجانی در انتخابات درون مجلس نگران بودند. اما در جلسه ی روز دوشنبه ی مجلس با حضور 275 نماینده، 173 نفر از لاریجانی حمایت کردند. رقیب اصلی او برای کسب صندلی ریاست غلامعلی حداد عادل است که از سوی تندروهای حاضر در مجلس حمایت می شود. او تنها 100 رای از آن خود کرد.

دوره ی جدید مجلس روز یکشنبه اولین جلسه خود را تشکیل داد و به زودی اعتبارنامه نمایندگان هم برای تایید به رای گذاشته می شود اما موضوعی که مشخص است، پیروزی لاریجانی است که حتمی به نظر می رسد.

محمد جواد حصار، یک تحلیگلر سیاسی اصلاح طلب گفت: انتخاب مجدد لاریجانی نشان دهنده ی تسلط اصولگرایان میانه رو بر مجلس نهم است.

وی افزود: لاریجانی می تواند از موقعیت خود به عنوان رئیس مجلس استفاده کرده تا بیشتر جلوی چشم مردم باشد و برای ریاست جمهوری به عرصه کاندیداتوری وارد شود.

البته، پارلمان ایران تصمیم گیرنده ی مهمی نیست، اما ترکیب مجلس نشان دهنده ی آن است که کدام جهت قدرت و نفوذ دارد و می تواند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

انتخاب مجدد لاریجانی همزمان با مذاکرات حساس ایران با 6 قدرت جهانی بر سر برنامه هسته ای انجام شده است.

لاریجانی، مذاکره کننده هسته ی سابق ایران ایران از تعامل با کشورهای غربی در جهت حل مسئله هسته ای حمایت کرده است.

وی فردی هست که سیاستمداران اصلاح طلب را تحمل کرده و  در طول سال های گذشته، فردی برجسته در تضعیف احمدی نژاد محسوب می شده است.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: احمدی نژاد درصدد پیدا کردن متحدی نزدیک برای جانشینی خود است. البته، رئیس جمهور ایران با فشار رو به رشد از سوی پارلمان و قوه قضائیه بر سر تخلف از قانون مواجه است.

این روزنامه افزود: پارلمان به تازگی حداقل 3 شکایت از رئیس جمهور را به قوه قضائیه ارسال کرده است. این در حالی است که برخی نزدیکان احمدی نژاد متهم به دخالت در اختلاس 2.8 میلیارد دلاری هستند.

محاکمه ی بیش از 30 فعال اقتصادی بر سر فساد مالی، رئیس جمهور را بیش از پیش تضعیف کرده است.

تحلیلگران معتقدند که اصولگرایان مخالف احمدی نژاد در پارلمان و قوه قضائیه در حال اماده کردن فضا برای شکایت و تحت تعقیب قرار دادن مقامات ارشد از جمله احمدی نژاد هستند.

* قدرت الله علیخانی، نماینده سابق مجلس می گوید: رئیس جمهور و متحدانش پس از پایان دوره ریاست جمهوری ،بر سر تخلف از قانون باید پاسخگو باشند./انتخاب