اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر اطلاعات :همه احتمالات را در علت فاجعه منا بررسی می کنیم



اخبار,اخبارسیاسی, حادثه سرزمین  منا

وزیر اطلاعات کشورمان در مورد احتمال از پیش طراحی شدن حادثه منا با بیان اینکه هنوز به چنین نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، ‌اظهار کرد: همه چیز محتمل است؛ در وزارت اطلاعات همه احتمالات را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نتیجه آن را به استحضار ملت خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم استقبال از پیکر جان‌باختگان حادثه منا در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت اطلاعات به اطلاعاتی درباره از پیش طراحی شدن حادثه منا د ست یافته است گفت: هنوز به چنین نتیجه‌ای نرسیدیم اما همه چیز محتمل است.

وی خاطرنشان کرد: همه احتمالات را مورد کار کارشناسی قرار می‌دهیم و نتیجه آن را به استحضار ملت خواهیم رساند.

وزیر اطلاعات همچنین در مورد وضعیت پیکر سایر جان‌باختگن حادثه منا، اظهار کرد: پیگیری‌ها با یک حساب و کتاب مشخصی در حال انجام است و به لطف خدا همه چیز پیش‌بینی شده است.

وی باب یان اینکه بخشی از برنامه‌ها تاکنون با موفقیت پیش رفته است، گفت: هیأت جمهوری اسلامی ایران که به ریاست وزیر بهداشت در عربستان سعودی مستقر شده‌اند تلاش‌ها و اقدامات خود را انجام خواهند داد.

وزیر اطلاعات با اشاره به بیانات قاطع مقام معظم رهبری در مورد لزوم مسئولیت پذیری دولت عربستان سعودی درباره حادثه منا، تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در پیگیری این موضوع به کمک آمد و تحول خوبی در این قضیه رخ داد. اکنون شاهد حضور تعدادی از عزیزانمان در کشور هستیم و امیدواریم پس از انجام کار شناسایی اجساد که کار دشواری است شاهد ورود اجساد سایرجانباختگان به کشور باشیم.


  اخبارسیاسی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
بررسی علت فاجعه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اطلاعات وظایف دولت در بررسی فاجعه منا را تشریح کرد



اخبار,اخباراجتماعی, حادثه سرزمین  منا

وزیر اطلاعات با بیان این‌که «وزارت اطلاعات از سوی دولت مسئول جمع‌آوری مستندات حادثه منا شده است» گفت: این وزارتخانه مکلف است عمدی یا غیرعمد بودن این حادثه را بررسی و اعلام کند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در مراسم تشییع پیکر نخستین گروه از جانباختگان فاجعه منا در شیراز، اظهار کرد: معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز در مسئول است تا از جانب خانواده‌های داغدار و آسیب دیده موارد حقوقی را در جامعه بین‌الملل پیگیری کند و وزارت کشور نیز مسئول بازگرداندن حادثه‌دیدگان منا و پیکرهای آنان شده است. وزیر بهداشت نیز ماموریت یافت که به عربستان سعودی برود که در این سفر و پس از انجام مذاکراتی با مقامات سعودی، آن‌ها ملزم شدند پیکر جانباختگان را هرچه سریع‌تر به کشور تحویل دهند و کار شناسایی اجساد انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که «باید ابعاد بین‌المللی حادثه منا حفظ شود و ملت مسلمان ایران دست در دست یکدیگر با دیگر کشورهای اسلامی این حادثه را پیگیری کنند» خاطرنشان کرد: فاجعه منا هم حج و هم اعیاد دینی و مذهبی را به کام مسلمانان جهان به ویژه کشور ایران تلخ کرد و مردم مسلمان ۲۲ کشور جهان داغدار شدند.

وی با بیان این‌که «ایران تعداد زیادی ازعزیزان خود را در حادثه‌ای که در پی بی‌کفایتی آل‌سعود اتفاق افتاد، از دست داد»، افزود: بی‌کفایتی آل‌سعود از یک طرف و رفتار نابخردانه آنان از طرف دیگر این حادثه را در حد یک فاجعه رساند.

وزیر اطلاعات گفت: اگر حاکمان آل‌سعود به جای آن رفتارهای نابخردانه با ملت مسلمان همدردی می‌کردند و به کشورهای اسلامی تسلیت می‌گفتند، شاید کمی از عمق فاجعه کاسته می‌شد و شاهد کاهش خشم ملت‌های اسلامی می‌شدیم.

وی با تصریح بر این‌که «استانداران کشور مسئول برگزاری مراسم‌ برای جانباختگان و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آنان هستند»، گفت: تمام قدم‌ها در راستای عزت ملت ایران اسلامی برداشته شده و مراتب همکاری با خانواده‌های جانباختگان در حال انجام است.


 اخبار اجتماعی  -  ایسنا