اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت بهداشت مجوز استفاده از پالم در لبنیات را پس گرفت



اخبار,اخباراجتماعی,فروآردهای لبنی

 

 اخبار اجتماعی - وزارت بهداشت مجوز استفاده از پالم در لبنیات را پس گرفت/ مجوز افزایش قیمت فرآورده های لبنی داده نشده

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران: وزارت بهداشت مجوزهای استفاده از "پالم" را پس گرفت. حسین چمنی گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت پروانه ساخت استفاده از روغن پالم در هفت محصول لبنی را لغو کرده و تنها در یک محصول(بستی) را داده است

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت فرآوردهای لبنی در بازار طی هفته‌های اخیر گفت: بر اساس مصوبه‌ای که سازمان حمایت پیش از ماه مبارک رمضان صادر کرد که در آن با افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات موافقت شده بود، بعضی از واحدها پیش از این ماه اقدام به افزایش قیمت کردند و تعدادی از صنایع نیز بر اساس این مجوز، طی هفته‌های اخیر این کار انجام دادند که این افزایش قیمت جدیدی نیست و کارخانه‌ها حق افزایش بیش از 15 درصد را نخواهند داشت .

چمنی گفت: این افزایش 15 درصدی قیمت‌ها، مربوط به افزایش هزینه‌های تولید ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه صورت گرفته است.

او درخصوص تخلف یک شرکت تولیدی در افزایش بیش از 15 درصدی قیمت مصوب شده گفت: شرکت در پاسخ به انجمن گفت: اشتباه اپراتور در ثبت قیمت رخ داد که برای یک روز این قیمت را داشته و اصلاح را انجام داد.

چمنی گفت: دولت اجازه افزایش 30 درصدی قیمت فروآردهای لبنی را به هیچ وجه صادر نکرده بود.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران گفت: انجمن صنایع لبنی ایران با لغو پروانه‌های استفاه از روغن‌های گیاهی در صنایع لبنی استقبال می‌کند.

 

 اخباراجتماعی - نسیم


ویدیو مرتبط :
میلاتک بالاخره یک مکمل با مجوز وزارت بهداشت برا جوونام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو کمیسیون بهداشت: برخی واحدهای لبنی استفاده کننده از پالم، پلمب شدندو به دادگاه رفتند



اخبار,اخباراجتماعی,روغن پالم در شیر

 

 اخبار اجتماعی - عضو کمیسیون بهداشت: برخی واحدهای لبنی استفاده کننده از پالم، پلمب شدندو به دادگاه رفتند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه علاوه بر استفاده از روغن پالم در شیر، آب آلوده تهران و برنج‎های آلوده موضوعاتی بوده که به صورت زنجیره‌ای در دولت‎ها رخ داده است.

علی کائیدی ادامه داد: متاسفانه برخی تخلفات در صنعت لبنیات به ویژه شیر پرچرب رخ داده که باید ضمن اصلاح این مطلب که با سلامت مردم در ارتباط است دولت سیستم بازرسی را تقویت کند.

او گفت: در این‎ باره نیز چندین بار وزیر بهداشت و معاونش نیز به کمیسیون بهداشت آمدند و در این خصوص توضیحات لازم را دادند.

این نماینده با بیان اینکه نظر مجلس این بود که با صنایع متخلف برخورد شود و وزیر بهداشت نیز بر این مهم تاکید داشت، گفت: عده‌ای از واحدهای لبنی متخلف پلمب، جواز عده‌ای دیگر لغو و تعدادی نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس ادامه داد: متاسفانه علاوه بر استفاده از روغن پالم در شیر، آب آلوده تهران و برنج‎های آلوده موضوعاتی بوده که به صورت زنجیره‌ای در دولت‎ها رخ داده است.

کائیدی با اشاره به اینکه اگر نظارت و بازرسی از سوی دولت انجام می‌‎شد کار به اینجا نمی‌‎رسید، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای صنعتی به خاطر گشاد شدن جیبشان و منابع میلیاردی اقدام به استفاده از روغن پالم در لبنیات کردند.

 

 اخباراجتماعی - ایسنا