اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود به حریم خصوصی چون فحشاء حرام است


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: ما وقتی می‌گوییم پیرو دین اسلام و ائمه(ع) هستیم باید در راستای سخنان و اهداف آنها گام برداریم و بدانیم که ورود به حریم خصوصی افراد همچون فحشاء حرام است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: وقتی یکی از القاب خداوند"ستارالعیوب" است، انسان‌ها به چه دلیل پرده از عیوب سایرین برمی‌دارند.

ولی‌الله محمودی‌نژاد با بیان این‌که «حفظ حریم خصوصی در اسلام جزو مهمترین اصول دینی است» اظهار کرد: اسلام به حریم خصوصی انسان‌ها توجه زیادی می‌کند. هیچ دینی این چنین ارزشی برای حریم خصوصی افراد قائل نیست.
 
وی ادامه داد: حریم خصوصی شامل رفتار و فکر افراد می‌شود و ما حق نداریم در فکر و رفتار انسان‌ها وارد شویم و در اسلام این کار تجاوز به حریم خصوصی محسوب می‌شود و به طور کامل منع شده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس اظهار کرد: خداوند هرگز دوست ندارد کسی از سِر بندگانش با خبر شود، چراکه فاش شدن راز انسان‌ها باعث می‌شود برخی از افراد نادان از آن سوءاستفاده کنند.
 
محمودی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما وقتی می‌گوییم پیرو دین اسلام و ائمه(ع) هستیم باید در راستای سخنان و اهداف آنها گام برداریم و بدانیم که ورود به حریم خصوصی افراد همچون فحشاء حرام است.
 
وی تصریح کرد: ما برای اینکه بتوانیم تجسس را در زندگی‌های امروزی کم کنیم باید به آیات قرآنی مراجعه کنیم و با رعایت این آیات در جامعه بالاترین سود را ببریم و به آسایش برسیم و هرگز دچار انحرافات زندگی پرمشغله امروزه نشویم.
 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس اظهار کرد: اگر احکام اسلام و قرآن در جامعه پیاده شود افراد جامعه می‌فهمند که تجسس چقدر در اسلام قبیح است حتی آنهایی که به دین اسلام هم اعتقادی ندارند می‌دانند که تجسس امری است نادرست.
 
وی اضافه کرد: تجسس فقط در مواردی امکان‌ دارد که با دستور حاکم و تکلیف شرعی بنا به مصلحت جامعه ما بخواهیم از کار کفار و آنهایی که می‌خواهند دین را از بین ببرند سر درآوریم، ولی نباید فراموش کنیم که این تجسس شامل حال انسان‌های عادی نمی‌شود.
 
محمودی‌نژاد در پایان گفت: ما حتی حق نداریم اگر گناهی از کسی دیدیدم آن را بازگو کنیم تا چه رسد به اینکه بخواهیم کنکاش کنیم و گناه فرد را بیابیم. بزرگان و ائمه دینی ما هرگز وارد حریم خصوصی سایر انسان‌ها نمی‌شدند چرا که تنها کسی که باید اسرار انسان را بداند خدا است و دیگر هیچ کسی حق سرک کشیدن در زندگی سایر افراد را ندارد.


ویدیو مرتبط :
ورود غیر مجاز به حریم خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس حق ورود به حریم خصوصی مردم را ندارد


سردار احمدی‌مقدم گفت: نمی‌توانیم با این تفکر که به ما چه ربطی دارد، بی‌تفاوت باشیم اما مجددا تاکید می‌کنم که پلیس در حوزه خصوصی مردم، خانه آنها و غیره وارد نشده و حق ورود ندارد. خبرگزاری ایسنا: سردار احمدی‌مقدم گفت: نمی‌توانیم با این تفکر که به ما چه ربطی دارد، بی‌تفاوت باشیم اما مجددا تاکید می‌کنم که پلیس در حوزه خصوصی مردم، خانه آنها و غیره وارد نشده و حق ورود ندارد.


 فرمانده نیروی انتظامی ناجا با تشریح دلایل راه‌اندازی مرکز مطالعات راهبردی پلیس گفت: عمل پلیس باید مبتنی بر قانون باشد.
 
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از اقدامات پلیس ادامه وظایف و فرامین انبیاست گفت: ما به عنوان پلیس پاسداری از دین و مرزهای فرهنگی، ارزشی، اخلاقی،‌ دینی و اسلامی را بر عهده داریم و نمی‌توانیم در برابر اشاعه زشتی و پلشتی بی تفاوت باشیم.
 
وی با بیان اینکه اگر امروز به دلیل کوتاهی ما، یک جوان به راه بد بیفتد باید در آن دنیا پاسخگو باشیم، گفت: نمی‌توانیم با این تفکر که به ما چه ربطی دارد، بی‌تفاوت باشیم اما مجددا تاکید می‌کنم که پلیس در حوزه خصوصی مردم، خانه آنها و غیره وارد نشده و حق ورود ندارد.
 
احمدی‌مقدم با بیان اینکه پلیس در برخی از پرونده‌ها حق اشاعه جزئیات آن را ندارد، گفت: گاها پرونده‌هایی برای من می‌آورند که مربوط به افراد معتبر است که من حتی به خود اجازه نمی‌دهم که یک نفر دیگر از آن مطلع شود و ما از آبروی مردم حفاظت می‌کنیم و این یک توفیق الهی است که طی 9 سال اخیر توانسته‌ایم از این آبرو حفاظت کنیم و حتی اگر در برخی موارد اطلاعات در بیرون نشت کرد و علنی شد، تلاش کردیم که دایره اطلاعات بزرگتر نشود که البته کار بسیار سختی بود.
 
وی با بیان اینکه میثاق ما بین مردم، مسئولان و دستگاه‌ها قانون است، گفت: عمل ناجا باید مبتنی بر قانون باشد و موظف به ترویج قانون هستیم.
 
فرمانده ناجا با بیان اینکه سردار احمدرضا رادان به عنوان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا منصوب شده است، گفت: در دنیای پرتلاطم و پرچالش امروزی آینده بسیار غیرقابل پیش بینی است. اما باید بتوانیم با داشتن راهبردهای بلند مدت و حل مسائل به صورت خطی، ریشه‌ای‌تر عمل کنیم که بر همین اساس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با هدف حفظ ذخایر راهبردی و تصویب راهبردهای بلند مدت زیر نظر شخص بنده ایجاد شد.
 
وی با بیان اینکه چندی پیش مقام معظم رهبری ایجاد این مرکز مطالعات راهبردی در ناجا را پذیرفت، گفت: بنده به سردار رادان تبریک می‌گویم و افتخار است که در راستای اعتلای سازمانی قدم برمی‌داریم.
 
فرمانده ناجا با بیان اینکه انصافا سردار رادان برادری مسئولیت‌پذیر است، گفت: از زحمات این فرد جدا تشکر می‌کنم و این در حالیست که سردار حسین اشتری نیز چهره‌ای کاملا شناخته شده است که مسئولیت بسیار بزرگی در پلیس اطلاعات و امنیت داشت.
 
وی با بیان اینکه یکی از وظایف پلیس اطلاعات و امنیت، اشراف اطلاعاتی است گفت: در این مقوله موضوع شنود و دوربین مطرح نیست بلکه اشراف به معنای شناخت جریانات، زمینه‌های بحران و ناامنی و ارائه هشدار به دستگاه‌هاست.
 
فرمانده ناجا همچنین با بیان اینکه لازمه تولید اقتدار نرم و عدم انفعال و مداخله ایجابی، آینده پژوهشی است، گفت: ناجا باید راهبردهای دوربرد داشته باشند و حضرت آقا نیز با ایجاد این مرکز موافقت کردند.
 
وی با اشاره به چهره مردمی رادان، گفت: این فرد در هر میدانی برای نظام فداکارانه ایستاده و جانفشانی می‌کند.