اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود «برنامه ویژه مدارس» به جدول دروس پیشنهادی سال آینده



اخبار,اخبار اجتماعی ,برنامه ویژه مدارس

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش از تهیه دستورالعمل پیشنهادی بخشی تحت عنوان «برنامه ویژه مدارس» در جدول دروس سال آینده خبر داد.

محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره دروس پیشنهادی مقطع متوسطه با توجه به تغییر ساختار آموزشی و در صورت تصویب طرح سامانبخشی رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی اظهار کرد: باید منتظر بمانیم تا جدول دروس پیشنهادی سازمان پژوهش در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد.

وی افزود: یکی از پیشنهادات ما این است که در برنامه هفتگی تمام مدارس، بخشی تحت عنوان "برنامه ویژه مدرسه" طراحی شود که محوریت آن با خود مدرسه باشد.

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از نیازسنجی و تولید محتوا گرفته تا نحوه ارائه و ارزشیابی این برنامه برعهده خود مدارس است، عنوان کرد: دستورالعمل خوبی در این زمینه تهیه شده و امید است از این رهگذر بند 5-5 و 13-2 سند تحول بنیادین را عملیاتی کنیم.

امانی طهرانی ادامه داد: این برنامه برای همه پایه‌ها و تمام مقاطع طراحی شده است. ما تنها چارچوب را مشخص می‌کنیم و مدارس محتوا را معین می‌کنند و دستشان برای تولید محتوا باز است.

 

 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
ورود خودروی برقی تاشو به بازار تا سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون آموزش و پرورش: مدارس ابتدایی از سال آینده «پنجشنبه»ها تعطیل می شوند



 

معاون آموزش و پرورش: مدارس ابتدایی از سال آینده «پنجشنبه»ها تعطیل می شوند

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعطیلی روز «پنجشنبه» مدارس ابتدایی در دستور كار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و مراحل نهایی خود را طی می كند.

 

فاطمه قربان در گفت وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: تعطیلی روز پنجشنبه مدارس ابتدایی یكی از برنامه های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده است، لذا در صورت تصویب این برنامه از سال آینده اجرایی می شود.

وی افزود: پس از تصویب طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روز پنجشنبه، باید دستورالعمل اجرایی آن تهیه و تدوین شود تا از ساعت آموزشی دانش آموزان كاسته نشود.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، تهیه دستوالعمل اجرایی از آن جهت مهم است كه ساعات درسی دانش آموزان برابر با محتوای ارائه شده در طول سال تحصیلی باشد، لذا باید برنامه های آن به دقت بررسی و تدوین شود تا خانواده ها نگران كاهش ساعات تحصیلی فرزندانشان نباشند.

قربان در پایان گفت وگو با ایسنا، خاطرنشان كرد: با تصویب تعطیلی پنجشنبه های مدارس ابتدایی از سال آینده تمامی مدارس ابتدایی كشور در روز پنچشنبه تعطیل خواهند شد.../ایسنا