اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وحشت از زلزله مردم خرم آباد را به خیابان ها کشاند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در پی وقوع زلزله چهار و سه دهم ریشتری پنجشنبه شب در خرم آباد مرکز استان لرستان مردم این شهر دیشب را در خیابان ها و پارک ها سپری کردند.

به گزارش ایرنا در ساعت 22 و 24 دقیقه و 9 ثانیه زلزله ای به بزرگی چهار و سه دهم درجه ریشتر در عمق چهار کیلومتری زمین در خرم آباد رخ داد.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که به گفته فرماندار شهرستان خرم آباد منازل و ابنیه پنج روستای جنوب شهرستان دچار خسارت جدی شده است.

بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه جلسه ستاد بحران استان به دستور استاندار لرستان برگزار و تیم های امدادی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

در این نشست استاندار لرستان به نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس 115، مراکز درمانی و بیمارستانی، ارتش، سپاه، فرمانداری و شهرداری ها و سایر اعضای ستاد دستور داد تا نسبت به وقوع زمین لرزه های احتمالی آینده برنامه ریزی دقیق داشته و تا 48 ساعت آینده حالت آماده باش باشند.

مدیر کل ستاد بحران لرستان روز جمعه به ایرنا گفت: تاکنون 12 پس لرزه به ثبت رسیده که این امر موجب شده مردم منازل خود را ترک کرده و شب را در کوچه و خیابان سپری کنند.

رضای آریایی اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین لرزه در عمق چهار کیلومتری رخ داده و از نوع زمین لرزه های سطحی بوده، بسیاری از شهروندان و اهالی روستاهای اطراف شهر این زلزله را احساس کرده و دچار وحشت شده اند.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع تلفات جانی دریافت نشده اما منازل مسکونی روستایی به دلیل خشتی و گلی بودن دچار خسارت و آسیب در درجات مختلف شده اند.

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
زلزله ساکنان شهر دوبی امارات را به خیابان کشاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله خرم آباد، مردم را به خیابان ها کشاند


زلزله نسبتا شدیدی خرم آباد را تکان داد به طوریکه بسیاری از مردم وحشت زده از خانه های خود بیرون آمدند.

خبرگزاری مهر: زلزله نسبتا شدیدی  خرم آباد را تکان داد به طوریکه بسیاری از مردم وحشت زده از خانه های خود بیرون آمدند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان  گفت: مطابق برآورد اولیه موسسه ژئوفیزیک این زمین لرزه با شدت۴.۳ ریشتر در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۲۲ و ۳۴ دقیقه و ۹ ثانیه شامگاه امروز پنج شنبه ذکر کرد.

 استاندار لرستان از آمادگی ۴۸ ساعته دستگاههای اجرایی لرستان و گزارش خسارات از پنج روستای لرستان به دنبال وقوع زلزله خبر داد.

هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه شورای عالی بحران لرستان  گفت: مطابق مصوبات این جلسه همه دستگاههای امدادی و خدمات رسان لرستان به مدت ۴۸ ساعت در آماده باه خبرنگار مهرش کامل قرار خواهند گرفت.

وی افزود: همچنین با توجه به گزارش خسارات از پنج روستای جنوب خرم آباد به فرمانداری مرکز لرستان مصوب شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان ظرف مدت زمان ۷۲ ساعت نسبت به برآورد خسارات اقدام کند.

استاندار لرستان بیان داشت: بالگرد امداد و نجات نیز به مدت ۴۸ ساعت در لرستان در آماده باش کامل برای امداد رسانی در حوادث احتمالی خواهد بود.

بازوند افزود: همچنین مصوب شد فرمانداری ضمن ارتباط با دهیاری ها و بخشداری ها نسبت به بررسی خسارات احتمالی زمین لرزه اقدام کند.

وی ادامه داد: افزایش امکانات هلال احمر اعم از پتو و چادر امدادی از طریق ارتباط گیری با مرکز از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی بحران لرستان بود.