اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«وایبر» فیلتر نمی شود


عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت:‌ در حال حاضر حذف وایبر و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار این کارگروه قرار ندارد، بلکه وزارت ارتباطات باید برای حذف مفسده در شبکه‌های اجتماعی راه‌کار‌های لازم را ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت:‌ در حال حاضر حذف وایبر و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار این کارگروه قرار ندارد، بلکه وزارت ارتباطات باید برای حذف مفسده در شبکه‌های اجتماعی راه‌کار‌های لازم را ارائه دهد.

"محمدعلی اسفنانی" عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به ضرب‌الاجل حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" برای مسدود سازی محتوای مجرمانه شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: آنچه در نامه معاون اول قوه قضائیه خطاب به وزیر ارتباطات مورد توجه است، فیلتر شدن شبکه‌های پیام رسان تلفن همراه نیست، بلکه حذف مفسده‌ای است که در این شبکه‌ها وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه در دستور کار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار دارد گفت: این کارگروه از همان ابتدا در جلوگیری از اشاعه مفسده و توهین به مقدسات و نظام اسلامی تشکیل جلسه داد و در حال حاضر با ضرب‌الاجل معاون اول قوه قضاییه وزارت ارتباطات باید در این زمینه راه‌کار‌های لازم را ارائه دهد.
 
اسفنانی در پاسخ به این سوال که تشخیص مجرمانه بودن صفحات و شبکه‌های اجتماعی با چه مرجعی است، تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی در این زمینه سیاست‌گذاری می‌کند، اما تشخیص مصادیق مجرمانه با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.
 
عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حذف وایبر و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار قرار ندارد، بلکه تمامی دغدغه مسئولین این است که راه و روشی اتخاذ شود تا از این طریق مفسده موجود در این شبکه‌ها حذف و محدود شود.


ویدیو مرتبط :
نرم افزار واتساپ- وایبر فیلتر خواهد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وایبر هم فیلتر شد



اخبار,وایبر,فیلتر شدن وایبر

 

اخبار اجتماعی - وایبر هم فیلتر شد

براساس خبرهای غیر رسمی پیام رسان وایبر برای برخی کاربران غیرقابل دسترس شده است، ولی هنوز گزارش رسمی در این مورد منتشر نشده است.

به گزارش ایرنا، خبرهای غیر رسمی حاکی از این است که اپلیکیشن پیام رسان وایبر  برای برخی از کاربران در داخل ایران فیلتر شده است و در دسترس نیست اما هیچ مقام رسمی در این باره اظهار نظر نکرده است.

پیشتر این خبر در رسانه ها به نقل از دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انتشار یافته بود، فیلتر شدن نرم افزارهای تانگو، وایبر ، واتس آپ و کوکو در دستور این گروه هنوز از دستور بررسی خارج نشده است.

اخبار اجتماعی - ایرنا