اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش 3 بتمن قدیمی به بتمن شدن بن افلک


در ادامه واکنش‌ها نسبت به ایفای نقش بتمن توسط بن افلک بازیگر و کارگردان آمریکایی، افرادی چون وال کیلمر، آدام وست و جرج کلونی نیز در این زمینه اظهار نظر کردند.

خبرگزاری مهر: در ادامه واکنش‌ها نسبت به ایفای نقش بتمن توسط بن افلک بازیگر و کارگردان آمریکایی، افرادی چون وال کیلمر، آدام وست و جرج کلونی نیز در این زمینه اظهار نظر کردند.

انتخاب بن افلک برای بازی در نقش بتمن در جدیدترین فیلم از مجوعه آثار سینمایی "بتمن" حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته و حتی پس از گذشت یک ماه از انتخاب این بازیگر و کارگردان 41 ساله امریکایی برای بازی در نقش بتمن، هنوز نظرات متفاوتی درباره این انتخاب به گوش می‌رسد.

بتمن، شخصیتی از یک داستان کمیک بود که از سال 1939 وارد جامعه امریکا شد و پس از مدتی کوتاهی به یک ابرقهرمان تبدیل شد. از آن زمان تا کنون، فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی از بتمن ساخته شده و هنرپیشه‌های زیادی نیز نقش بتمن را بازی کرده‌اند.

اما در آخرین فیلم سینمایی، بتمن قرار است با همراهی سوپرمن دیگر ابرقهرمان امریکایی، دنیا را نجات بدهد. در یک ماه گذشته، چند تن از بازیگران فیلم‌های پیشین بتمن، به شکل‌های مختلف حمایت خود را از بن افلک، بازیگر جدید نقش بتمن، اعلام کرده‌اند. البته مخالفان بن افلک هم کم نبوده‌اند. به خصوص علاقمندان به تماشای فیلم‌های بتمن از این انتخاب خوشحال نیستند.

وال کیلمر که در سال 1995 نقش بتمن را در فیلم "بتمن برای همیشه" بازی کره بود، در توییتر خود نوشته است: به بن افلک یک فرصت بدهید.

همچنین آدام وست بازیگر مجموعه تلویزیونی بتمن در دهه 1960 نیز در توییتر خود نوشته است: مراقب باش بن! مسئولیت بزرگی به عهده داری.

اما جرج کلونی، بازیگر مشهور هالیوود که در سال 1997 در فیلم "بتمن و رابین" نقش بتمن را به عهده داشت، با اشاره به اینکه نظری در این رابطه ندارد در صفحه خود نوشته است: من بدترین نقش خود را در بتمن بازی کردم. برای همین آخرین نفری هستم که می توانم به کسی که می خواهد نقش بتمن را بازی کند، توصیه ای کنم. قبل از هر انتقادی، اجازه بدهید فیلم را بسازند و ببینیم که چه اتفاقی می افتد. بن افلک فرد باهوشی است و می داند چه کار می کند.

جرج کلونی 52 ساله و بن افلک سال گذشته در تهیه فیلم سینمایی آرگو با هم همکاری کرده بودند. جرج کلونی تهیه کننده آرگو بود و بن افلک تهیه کننده، کارگردان و بازیگر نقش اول.

کارگردانی فیلم جدید "بتمن" را زاک اشنایدر بر عهده دارد و به جز بن افلک، هنری ساویل، دایان لین، لارنس فیشبرن و امی آدامز نیز در این فیلم بازی می کنند. این فیلم قرار است در تابستان سال 2015 اکران شود.

کریستین بیل، مایکل کیتون و جرج کلونی از دیگر ستارگانی هستند که پیش از این نقش "بتمن" را بر عهده داشته‌اند.


ویدیو مرتبط :
کریستین بیل بالاخره بن افلک روکشت هههخ تا بتمن بد نسازن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بن افلک بتمن می شود؟ خنده دار است!


کوئنتین تارانتینو، کارگردان سرشناس سینما می گوید بتمن شخصیتی کسل کننده در سینماست. او در گفتگو با مجله فرانسوی «اینراناکپاتیلبز» حرف های جالبی زد و هواداران ابرقهرمان خفاش نشان را شوکه کرد.



روزنامه تماشا:
کوئنتین تارانتینو، کارگردان سرشناس سینما می گوید بتمن شخصیتی کسل کننده در سینماست. او در گفتگو با مجله فرانسوی «اینراناکپاتیلبز» حرف های جالبی زد و هواداران ابرقهرمان خفاش نشان را شوکه کرد.

وقتی از او درباره بن افلک که قرار است نقش بتمن در جدیدترین فیلم این سوپرقهرمان را بازی کند پرسیده شد، او جواب داد: «باید تاکید کنم که نظر خاصی ندارم. چرا؟ چون بتمن شخصیت خیلی جالبی نیست. مهم نیست بازیگرش که باشد. هر که باشد شخصیت بتمن دیگر جذابیت ندارد. به نظر من، مایکل کیتون بهترین بتمن بود. من برای بن افلک آرزو می کنم در بازی شخصیت بتمن موفق باشد اما می خواهید بدانید چه کسی بتمن بزرگ را خلق کرد؟ آلک بالدوین در دهه 80».

کارگردان فیلم های بزرگی از جمله «پالپ فیکشن» منظوری منفی از جمله آخرش ندارد. به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، منظور تارانتینو این بوده که آخرین باری که بتمن جالب بوده برمی گردد به دهه 1980 میلادی و دیگ راینکه بالدون آن را ایفا کرده یا هر هنرپیشه دیگر مهم نیست. از آن روز تاکنون دیگر بتمن جذابیت نداشته.

حرف های تارانتینو البته بی جواب نماند. شمار غیرقابل شمارشی از هواداران بتمن پای بیانیه ای را امضا کردند که در آن نه تنها بتمن محبوبترین ابرقهرمان شناخته می شود بلکه جزو محبوبترین شخصیت های تاریخ سینماست و هیچ وقت کهنه نمی شود.

در این بیانیه آمده بتمن به مراتب از سوپرمن، کاپیتان آمریکا، آیرون من، هالک و سایر سوپرهیروها محبوبتر است و یک دلیل مشخص دارد؛ بتمن اصلا سوپرهیرو نیست. او یک انسان معمولی و فوق العاده خیرخواه است که با تمرینات شدید بدنی و البته استعدادی زمینی توانسته به مهارت هایی دست پیدا کند که هر چند سخت، اما کاملا انسانی است. آنها سوپرمن را مردی پرنده دانسته که آن طرف دیوار را می بیند و به خاطر داشتن چنین خصایص ماورالطبیعه ای است که محبوب شده است. همچنین هالک و آیرون من. بتمن اما نه پرواز بلد است و نه از دستش تار عنکبوت درمی آید. یک آدم کاملا عادی است که پوستر و اسباب بازی هایش به خانه همه کودکان رفته و بزرگ ها را هم همیشه پای فیلم هایش میخکوب کرده.

دیمون: افلک برای بتمن؟ خنده دار است

تارانتینو اولین کسی نیست به بتمن جدیدی که قرار است نقشش را بن افلک برعهده بگیرد واکنش منفی نشان داده. چندی پیش مت دیمون، هنرپیشه سرشناس هالیوود و ستاره مجموعه «بورن» به صورتی دوپهلو کارگردان فیلم آرگو را در نقش جدیدش به چالش کشیده بود: «انتخاب افلک عالی است. کستینگ بتمن حرف نداشت. او اذز پسش برمی آید. می دانم که بحث شدیدی درگرفته بر سر این که افلک انتخاب خوبی بوده یا نه. البته که بوده. خنده دار است. او که قرار نیست نقش شاه لیر را بازی کند. این بتمن است! همین.»

دیمون با این حرف ها ضمن تاکید بر توانایی های افلک، شخصیت بتمن را زیر سوال برده و مانند تارانتینو، مشکل را در بازیگرش نمی بیند: «اگر به آرگو و سایر کارهایی که افلک اخیرا کرده نگاه کنید متوجه می شوید که او توانایی انجام کارهای سخت تری نسبت به بتمن دارد. بتمن با سرپوشی که دارد می نشیند و سرش را تکان می دهد. با صدایی خشن هم با مردم حرف می زند. تازه زیاد هم حرف نمی زند. اینطور بگویم؛ بن برای نقش بتمن خیلی بزرگ است. بتمن باید از اینکه افلک قرار است بازیش کند خوشحال باشد نه برعکس.»