اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش کافه‌ داران به محدودیت ولنتاین


شنبه گذشته، پیامکی از سوی اداره اماکن برای برخی صاحبان کافه‌ها ارسال شده که با هرگونه حضور دختر و پسر که با جابه‌جایی هدایایی چون گل، شکلات و ... همراه باشد، برخورد می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: شنبه گذشته، پیامکی از سوی اداره اماکن برای برخی صاحبان کافه‌ها ارسال شده که با هرگونه حضور دختر و پسر که با جابه‌جایی هدایایی چون گل، شکلات و ... همراه باشد، برخورد می‌شود.

 روزنامه شرق در ادامه نوشت: در این پیامک، به کافه‌داران اخطار داده شده که مسئولیت هر اتفاقی که یکشنبه‌شب در کافه آنها رخ بدهد با خودشان است و اداره اماکن در صورت لزوم برخورد قانونی خواهد کرد.

با دریافت این پیامک، برخی عطای درآمد این شب خاص را به لقایش بخشیده‌اند و کافه را بستند و گروهی دیگر، با نگرانی و اضطراب، از میهمانان کافه خود پذیرایی کرده‌اند.

چنین برخورد دوگانه‌ای را می‌شود در گفته‌های دو کافه‌دار دید؛ یکی به «شرق» می‌گوید که ناچار شده است کافه خود را تعطیل کند: ‌«واقعیت این است که ترجیح دادم از نان‌خوردن نیفتم و یکشنبه‌شب کافه را تعطیل کردم. من نمی‌توانم با میهمانانم برخورد کنم و از آنها بخواهم پیش از ورود به کافه، کیف‌هایشان را به من نشان دهند که در آن اثری از هدیه‌های ولنتاینی نباشد!»

یکی دیگر از کافه‌داران مرکز شهر که یکشنبه‌شب، شب شلوغی را در کافه خود تجربه کرده، به «شرق» می‌گوید که از چنین پیامکی خبر ندارد و بعید می‌داند که تعطیلی برخی از کافه‌ها در آن شب خاص، ربطی به چنین موضوعاتی داشته باشد: «در یکی، دوماه اخیر، برخورد با صنف ما زیاد شده و برخی از کافه‌ها پلمب شده‌اند. از آنجایی که هزینه مادی و معنوی پلمب‌شدن کافه برای کافه‌دار، بالاست، بعضی از همکاران ما در آستانه چنین شب‌هایی، ترجیح می‌دهند خودشان را در معرض چالش قرار ندهند و از خیر کاسبی آن شب می‌گذرند».

پلیس از چند روز مانده به 25 بهمن‌ماه، برخورد جدی با هدایای ولنتاینی را در دستور کار قرار داده بود. از چندماه مانده به این روز هم از گمرک خواسته بود که جلو واردات چنین اقلامی را بگیرد و حالا برخورد با کافه‌های پرمشتری مرکز پایتخت، آخرین قدم برای مبارزه فرهنگی با آن چیزی بود که بخش‌نامه اداره اماکن آن را «ترویج فرهنگ منحط غرب» دانسته است.

عجیب اما اینجاست یکشنبه‌ای که گذشت، روز جهانی بخشش کتاب هم بود و اگر در این زمینه فرهنگسازی گسترده صورت می‌گرفت، اهدای کتاب می‌توانست به یک فرهنگ جایگزین در نسل جوان بدل شود تا کافه‌داران نیز شبی آرام‌تر را پشت‌سر بگذارند.


ویدیو مرتبط :
آموزش کاربردی تزیین قهوه لاته برای کافه داران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حال و روز کافه داران در شب ولنتاین


شنبه گذشته، پیامكی از سوی اداره اماكن برای برخی صاحبان کافه‌ها ارسال شده كه با هرگونه حضور دختر و پسر كه با جابه‌جایی هدایایی چون گل، شكلات و...همراه باشد ، برخورد می‌شود.

شرق: شنبه گذشته، پیامكی از سوی اداره اماكن برای برخی صاحبان کافه‌ها ارسال شده كه با هرگونه حضور دختر و پسر كه با جابه‌جایی هدایایی چون گل، شكلات و...همراه باشد ، برخورد می‌شود. در این پیامك، به كافه‌داران اخطار داده شده كه مسئولیت هر اتفاقی كه یكشنبه‌شب در كافه آنها رخ بدهد با خودشان است و اداره اماكن در صورت لزوم برخورد قانونی خواهد كرد.

با دریافت این پیامك برخی عطای درآمد این شب خاص را به لقایش بخشیده‌‌اند و كافه را بستند و گروهی دیگر، با نگرانی و اضطراب، از میهمانان كافه خود پذیرایی كرده‌اند. چنین برخورد دوگانه‌ای را می‌شود در گفته‌های دو كافه‌دار دید؛یكی می‌گوید كه ناچار شده است كافه خود را تعطیل كند: ‌«واقعیت این است كه ترجیح دادم از نان‌خوردن نیفتم و یكشنبه‌شب كافه را تعطیل كردم. من نمی‌توانم با میهمانانم برخورد كنم و از آنها بخواهم پیش از ورود به كافه، كیف‌هایشان را به من نشان دهند كه در آن اثری از هدیه‌های ولنتاینی نباشد،».

یكی دیگر از كافه‌داران مركز شهر كه یكشنبه‌شب، شب شلوغی را در كافه خود تجربه كرده، می‌گوید كه از چنین پیامكی خبر ندارد و بعید می‌داند كه تعطیلی برخی از كافه‌ها در آن شب خاص، ربطی به چنین موضوعاتی داشته باشد: «در یكی، دوماه اخیر، برخورد با صنف ما زیاد شده و برخی از كافه‌ها پلمب شده‌اند. از آنجایی كه هزینه مادی و معنوی پلمب‌شدن كافه برای كافه‌دار، بالاست، بعضی از همكاران ما در آستانه چنین شب‌هایی، ترجیح می‌دهند خودشان را در معرض چالش قرار ندهند و از خیر كاسبی آن شب می‌گذرند».

پلیس از چندروز مانده به بیست‌وپنجم بهمن‌ماه، برخورد جدی با هدایای ولنتاینی را در دستور كار قرار داده بود. از چندماه مانده به این روز هم از گمرك خواسته بود كه جلو واردات چنین اقلامی را بگیرد و حالا برخورد با كافه‌های پرمشتری مركز پایتخت، آخرین قدم برای مبارزه فرهنگی با آن چیزی بود كه بخش‌نامه اداره اماکن آن را «ترویج فرهنگ منحط غرب» دانسته است. عجیب اما اینجاست یكشنبه‌ای كه گذشت، روز جهانی بخشش كتاب هم بود و اگر در این زمینه فرهنگسازی گسترده صورت می‌گرفت، اهدای كتاب می‌توانست به یك فرهنگ جایگزین در نسل جوان بدل شود تا كافه‌داران نیز شبی آرام‌تر را پشت‌سر بگذارند.