اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش کاخ سفید به تلاش نمایندگان کنگره برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران



اخبار,تحریم‌های جدید علیه ایران

 

اخبار سیاست خارجی - کاخ سفید: با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفیم/تحریم‌های جدید حسن نیت ما را زیر سوال می‌برد

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید می‌گوید دولت آمریکا با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران مخالف است، چراکه این کار حسن نیت آمریکا را زیر سوال می‌برد.


به گزارش خبرگزاری فارس، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت دولت آمریکا در تلاش است تا از تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران جلوگیری کند.

وی که در نشست خبری هفتگی صحبت می‌کرد، به نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به تبعات تصویب تحریم‌های جدید هشدار داد و گفت اقدام می‌تواند حتی به تضعیف تحریم‌های کنونی علیه ایران منجر شود.

دولت آمریکا در توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 متعهد شده است با استفاده از اختیارات خود، از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران جلوگیری کند.

تهران نیز نسبت به اقدامات خصم‌آمیز و تصویب تحریم‌های جدید هشدار داده و حتی تهدید به لغو توافق ژنو کرده است.

با این حال، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در تلاشند تا بعد از پایان تعطیلات جاری، طرح افزایش تحریم‌ها را مورد بررسی قرار دهند. این نمایندگان قصد دارند طرح تحریم‌ها را به صورت مشروط تصویب کرده و اجرای آن را به عدم پایبندی ایران به توافقات ژنو منوط کنند.

کارنی در این رابطه گفته است: اگر ما تحریم‌های جدید تصویب کنیم، حتی اگر موعد اجرای آن بعدها باشد، ایرانی‌ها و احتمالا شرکایمان، تصور می‌کنند که ما در مذاکرات سوءنیت داشته‌ایم.

وی افزود: تصویب تحریم‌های جدید احتمال حل مسالمت‌آمیز این موضوع (مناقشه هسته‌ای) را کاهش می‌دهد.

ایران و گروه 1+5 هفته گذشته بعد از مدت‌ها مذاکره به توافقی اولیه دست یافتند که به طرفین 6 ماه زمان می‌دهد که به توافقی جامع دست یابند. در این مدت ایران گسترش برنامه هسته‌ای خود را متوقف می‌کند و در مقابل طرف غربی تحریم‌های جدیدی تصویب نکرده و برخی تحریم‌ها در حوزه پتروشیمی، صنعت خودرو و فلزات گرانبها را لغو می‌کند.

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تحریم های تاریخ علیه ایران به تصویب مجلس آمریکارسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جو بایدن هم به کمپین کاخ سفید برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران پیوست



کمپین کاخ سفید برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران

جو بایدن هم به کمپین کاخ سفید برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران پیوست/تکاپوی اوباما برای اجتناب از درگیری با کنگره بر سر ایران

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به دیگر مقامات ارشد امریکایی در جهت ترغیب سنا برای عدم اعمال تحریم های جدید علیه ایران پیوست.

پولتیکو نوشت: جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به دیگر مقامات ارشد امریکایی در جهت ترغیب سنا برای عدم اعمال تحریم های جدید علیه ایران پیوست.

به گزارش  انتخاب، این اقدامات نشان دهنده ی تکاپوی کاخ سفید برای جلوگیری از درگیری با کنگره بر سر مسئله ایران است.

بایدن، جان کری وزیر خارجه و جک لو وزیر خزانه دار با هری رید رهبر اکثریت دموکرات سنا و دیگر دمکرات های با نفوذ دیدار کردند که جزئی از لابی های کاخ سفید علیه ی تحریم ایران است.

نگرانی کاخ سفید آن است که کنگره می تواند فرصت ناب و جدید حل دیپلماتیک مسئله ی ایران را از بین ببرد.

جون بایدن در پاسخ به سئوال پولتیکو در مورد اینکه آیا او نگران اعمال تحریم های جدید علیه ایران توسط کنگره است گفت: نه نگران نیستم، تحریم  ها شدید هستند.

کری و لو نیز جلسات محرمانه با کمیته بانکی سنا در مورد تاثیر تحریم ها بر ایران داشتند.

 

-------------------------------------------------------------

 آسوشیتدپرس:
تشدید فشار دولت اوباما بر سنا برای عقب انداختن تحریم های جدید علیه ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس از تشدید فشار دولت باراک اوباما بر سنا برای به تاخیر انداختن تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، جو بایدن معاون رئیس جمهوری، جان کری وزیر امورخارجه و جک لو وزیر خزانه داری امریکا درنظر دارند به امید متقاعد کردن قانونگذاران دراین زمینه با رهبری دمکرات سنا و اعضای کمیته بانکداری ملاقات کنند.

ریچارد شلبی عضو جمهوریخواه کمیته بانکداری سنا مدعی شده است: تحریمها بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته و به همین دلیل ما باید این مسیر را دنبال کنیم .

براساس این گزارش، موضوع آزار دهنده برای دولت آمریکا، چشم انداز تهیه پیش نویس تحریم های جدید از سوی یک کار گروه سنا همزمان با ملاقات هفته آینده هیات های ایران و شش قدرت جهان در ژنو برای انجام دور تازه ای از مذاکرات است .

این درحالی است که دو طرف آخرین دور مذاکرات خود را مثبت ارزیابی کرده و تهران آمادگی خود را برای گفت وگو اعلام کرده است .

انتخاب/ایرنا