اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ناظری به لغو کنسرت رومی


من سالهای سال دور از وطن برای چنین روزی لحظه شماری میکردم و هماهنگی های بسیاری برای اجرای این برنامه انجام داده بودیم ولی متاسفانه تا این لحظه روادید این هنرمندان صاحب نام صادر نشده است و ما زمان بسیاری را برای برگزاری این کنسرت از دست دادیم.

موسیقی ما: نخستین کنسرت حافظ ناظری که قرار بود پس از 14 سال در شهریور ماه امسال در تالار وزارت کشور تهران˛ با حضور نوازنده های بین المللی و حضور استاد شهرام ناظری برگزار شود، پس از کش و قوسهای فراوان اجرا نخواهد شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که کلیه مقدمات لازم برای برگزاری با شکوه این کنسرت در تهران به مدت 6 ماه در حال انجام بود ولی رایزنی های انجام شده برای صدور روادید نوازنده های سرشناسی که قرار بود در این برنامه حضور داشته باشند در این مدت به نتیجه نرسید. سرانجام با توجه به مدت زمان اندکی که تا تاریخ مورد نظر زمان باقی مانده بود، این برنامه لغو گردید.

حافظ ناظری پس از قطعی شدن لغو این برنامه، توضیح داد: «هدف ما برای این کنسرت اجرای برنامه ای متفاوت و با کیفیت بالا برای مردم عزیز ایران و در عین حال  نشان دادن و معرفی فرهنگ ملی ایران به جهان بود. خبرهایی که در رسانه های جهانی درباره آلبوم «بعد یازدهم» منتشر شده، نگاه جهانیان بیشتر از گذشته را به سمت موسیقی ایران معطوف کرده و این کنسرت می توانست فرصت مناسبی برای نشان دادن بیشتر ظرفیتها و واقعیتهای فرهنگ و جامعه ایرانی به جهان باشد.

فرزند شوالیه آواز ایران افزود: من سالهای سال دور از وطن برای چنین روزی لحظه شماری میکردم و هماهنگی های بسیاری برای اجرای این برنامه انجام داده بودیم ولی متاسفانه تا این لحظه روادید این هنرمندان صاحب نام صادر نشده است و ما زمان بسیاری را برای برگزاری این کنسرت از دست دادیم.

 خالق «بعد یازدهم»: این کنسرت قرار بود نوای صلح ایران به جهان باشد و نوازنده های این برنامه را به سختی توانسته بودیم برای اولین حضور در ایران هماهنگ کنیم چون متاسفانه این ارتباط فرهنگی بین ایران و جهان هنوز  به حد مطلوب نرسیده است.

متاسفانه لغو این برنامه خسارتهای بسیار سنگینی به ما و تیم برگزار کننده این کنسرت وارد خواهد کرد، چون نوازنده های این برنامه از 6 ماه پیش تمام برنامه های خود در شهریور ماه را برای حضور در این اجرا لغو کرده بودند و از مدتها قبل مشتاق حضور در ایران برای آشنایی بیشتر با فرهنگ این مرز و بوم بودند، به علاوه از آن مهمتر فکر میکنم این اتفاق از لحاظ اعتباری هم لطمه های عمیقی در پی خواهد داشت. ای کاش برای اجرای برنامه های  فاخر اینچنینی بهای بیشتری داده می شد و حداقل امکانات ویژه ای در نظر میشد  که  هنرمندان درگیر اینگونه مشکلات پیش و پا افتاده ای نشوند.

ناظری در انتهای صحبتهای خود اظهار نمود: بعد از موفقیتهای «بعد یازدهم» رسانه های بزرگ جهانی به صورت خیلی نزدیک برنامه های ما را دنبال میکنند و مطمئنا این موضوع واکنشهای  رسانه های جهان را در پی خواهد داشت. من صمیمانه امیدوار بودم بعد از 14 سال حداقل لیاقت اجرای برنامه در کشور عزیزم را داشته باشم که در حد خودم بتوانم قدم کوچکی در ارتقای این فرهنگ بزرگ بردارم. ولی افسوس... .

گفتنی است آلبوم «بعد یازدهم» امسال بصورت همزمان در ایران و جهان منتشر شد و بارها در رتبه بندی چارت «بیلبورد» در بخش کلاسیک جهانی توانست رتبه نخست را از آن خود کند.


ویدیو مرتبط :
کنسرت استاد ناظری و حافظ ناظری به همراه گروه بین المللی رومی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند خانه موسیقی به لغو دوباره کنسرت شهرام ناظری



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

پس از لغو کنسرت و ممانعت از برگزاری برنامه شهرام ناظری در نوبتی دیگر در شهر نیشابور که به خواست دادستان این شهر صورت گرفته است، هیات‌مدیره خانه موسیقی نامه‌ای به وزارت ارشاد ارسال کرد.

امید ایرانیان| در بخش‌هایی از این نامه چنین آمده است: باوجود تاکید مقامات بلندپایه نظام به رعایت قانون و تاکید آقای دکتر روحانی در رعایت حقوق شهروندی و پایبندی به میثاق ملی ملت بزرگ ایران که همانا قانون اساسی و حفظ حقوق انسانی و کرامت شهروندان و همه هموطنان از سوی متولیان و مسوولان مختلف است، متاسفانه هر روز شاهد برخوردهای غیرقانونی و تضییع علنی حقوق حقه هموطنان و به‌ویژه هنرمندان شریف این ملک و مملکت هستیم.

جناب آقای وزیر
پس از لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور که متعاقب آن خانه موسیقی نامه‌ای سرگشاده به ریاست قوه قضاییه نوشت، اخیرا با نوعی لج‌بازی باز شاهد ممانعت از برگزاری کنسرت شهرام ناظری و فرزندشان‌(حافظ ناظری) در این شهر فرهنگی هستیم که بسیار مایه تاسف و شرم‌آور است.

در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به جایگاه بلند این استاد آواز و خدمات و تاثیرات عمیق و ماندگار ایشان در عرصه فرهنگ و هنر ملی ایران ازجمله سرودهای تاثیرگذار و انقلابی این هنرمند متعهد نوشته شده است: شهرام ناظری نزدیک به نیم قرن است که باوجود همه تنگناها و مضایق موجود بر سر راه فعالیت هنر موسیقی در ایران حضور داشته و در اعتلای این هنر آسمانی کوشیده است و در دهه‌های اخیر با ارایه آثار ارزشمند و ماندگار که غالبا پیوند‌های عمیق با ادبیات کهن و جاودان ما دارند، توانسته است خدمات بی‌نظیر و درخشانی در معرفی فرهنگ و هنر ملی ایران به جهانیان داشته باشد و جای بسی تاسف است که به‌جای استقبال از اجرای برنامه‌های فاخر ایشان، برخی با بی‌تدبیری و بی‌قانونی سد راه این استاد برجسته شده‌اند.

در پایان این نامه با اشاره به ده‌ها لغو کنسرت در 6 ماه اخیر، هیات‌مدیره خانه موسیقی یک بار دیگر از وزیرمحترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده است تا این وزارتخانه با تمام ظرفیت نسبت به اجرای دقیق قانون و احقاق حقوق شهروندی همه هنرمندان اقدام کند.

لازم به ذکر است، ماه گذشته و در پی لغو کنسرت کیهان کلهر‌(نوازنده برجسته کمانچه) در شهر نیشابور، خانه موسیقی یک نامه اعتراضی جهت احقاق حقوق هنرمندان و جلوگیری از این رویه غیرقانونی به رییس قوه قضایه ارسال کرده بود.