اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش منفی بورس تهران به اخبار مثبت


بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز خود به اخبار مثبت منتشر شده واکنش منفی نشان داد و با شدت بیشتری در سرازیری نزول قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز خود به اخبار مثبت منتشر شده واکنش منفی نشان داد و با شدت بیشتری در سرازیری نزول قرار گرفت.

بورس تهران در معاملات سومین روز هفته با رکورد تازه ای مواجه شد و با ریزش 484 واحدی شاخص به کانال 65 هزار واحدی برگشت.

با بی حال شدن بورس تهران در روز گذشته روند ریزشی امروز قابل پیش بینی بود به طوری که انتشار اخبار مثبت اقتصادی نیز نتوانست جلوی ریزش قیمت ها را بگیرد و بورس تهران به دلیل ادامه افت قیمت نفت ،کاهش شدیدی را تجربه کند.

بر این اساس در جریان معاملات روز دوشنبه اخبار مثبتی از جمله اجرای کیفی سازی 5 ساله پالایشگاه ها، بهبود وضعیت پتروشیمی ها و حضور بانک ها در 85 صندوق سرمایه گذاری منتشر شد اما سایه سنگین افت قیمت نفت مانع از آن شد تا بورس تهران به این اخبار واکنشی نشان دهد.

این اتفاقات موجب شد تا شاخص بورس تهران بار دیگر به کانال 65 هزار واحدی نزول کرده و شرایط نامطلوبی را برای همراهان خود ایجاد کند.

در بازار امروز بیشتر شرکتهای حاضر در بازار منفی شده اما شرکتهای بانکی و خودرویی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند به طوری که شرکتهای بانک ملت، تاپیکو، بانکهای صادرات و تجارت، ایران خودرو، غدیر، مپنا، مخابرات، فولاد خوزستان،توسعه معادن و فلزات و همچنین سایپا بیشترین تاثیر منفی را در رسیدن شاخص به کانال 65 هزار و 835 واحد شد.

با منفی شدن مجدد بورس تهران ارزش معاملات هم به شدت افت کرد به طوری که در بازار امروز 423 میلیون سهم به ارزش 74 میلیارد تومان داد وستد شد و ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح 296 هزار میلیارد تومان افت کرد..


ویدیو مرتبط :
مثبت و منفی پنج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مثبت بورس تهران به مذاکرات


بورس تهران در جریان مذاکرات هسته‌ای و در روز ضرب الاجل تعیین شده برای رسیدن به نتیجه، شتاب گرفت و با افزایش قیمت‌ها و رشد تقاضا مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران در جریان مذاکرات هسته‌ای و در روز ضرب الاجل تعیین شده برای رسیدن به نتیجه، شتاب گرفت و با افزایش قیمت‌ها و رشد تقاضا مواجه شد.

وارد شدن مذاکرات هسته‌ای به دور نهایی و نزدیک شدن به ضرب الاجل تعیین شده در 11 تیر ماه در کنار سفر صبح امروز وزیر امور خارجه به همراه رییس سازمان انرژی اتمی و مشاور ارشد رییس‌جمهور باعث مثبت شدن فضای بورس و افزایش خوش بینی به انتشار اخبار مثبت از مذاکرات شد.

به این ترتیب احتمال مثبت شدن مذاکرات هسته‌ای موجب شد تا میل سهامداران برای خرید افزایش یابد تا در صورت به نتیجه رسیدن این دور از مذاکرات، سهامداران بتوانند از رشد سهام بهره مند شده و زیان های خود را جبران کنند بر این اساس بود که در معاملات امروز شاخص بورس تهران با رشد 589 واحدی به مرز 65 هزار واحد نزدیک شود.

در بازار امروز بورس تهران اکثر شرکتهای بورسی به خصوص شرکتهای پالایشگاهی، بانکی و خودرویی با رشد تقاضا مواجه شده و بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند، به طوری که شرکتهای کشتیرانی، پالایشگاه بندرعباس، اصفهان، تاپیکو، چادرملو، بانک ملت، صادرات، تجارت، ایران خودرو، پتروشیمی مبین، مپنا، سایپا و بانک پاسارگاد تاثیر 72 تا 18 واحدی در شاخص بورس گذاشتند.

در معاملات امروز بانک سینا، پاکشو و شرکتهای خودرویی مانند ایران خودرو و پارس خودرو که بیشترین تاثیر را از مذاکرات هسته‌ای می پذیرند از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و صف خرید 3 تا 8 میلیونی را به خود اختصاص دادند.

افزایش قیمت‌ها و میل سهامداران به خریداری سهم موجب رشد ارزش و حجم معاملات شد به طوری که امروز بیش از 793 میلیون سهم به ارزش 150 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 282 هزار میلیارد تومان رشد کرد.