اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش عراقچی به رد طرح توقف مذاکرات



اخبار,اخبار سیاسی ,مذاکرات ایران و 5+1

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای از مخالفت اعضای فراکسیون اکثریت مجلس با طرح سه فوریتی توقف مذاکرات ابراز خرسندی کرد و گفت: تاکنون طرف مقابل به خود اجازه استفاده از ادبیات تهدید در مذاکرات نداده است.

سیدعباس عراقچی روز دوشنبه با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هیچ گاه اجازه نداده و نخواهد داد که زبان تهدید در مذاکرات به کار گرفته شود، گفت: خوشبختانه نمایندگان با مخالفت با این طرح بهترین تصمیم را اتخاذ کردند.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، با انتقاد از جنگ رسانه ای کشورهای غربی درباره مذاکرات هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده هیچ گاه اجازه نداده و نخواهد داد که زبان تهدید در مذاکرات به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده کشورمان هیچ گاه اجازه طرح مطالب تهدید آمیز در مذاکرات را نداده اند و تاکنون طرف های مقابل ما هم به خودشان اجازه استفاده از ادبیات تهدید در مذاکرات را نداده اند.

عضوارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در گفت و گو با خانه ملت افزود: البته در بیرون از مذاکرات، به دنبال القای شبهه تهدید با استفاده از رسانه ها خود هستند، اما قطعا این اقدامات هیچ تأثیری در اراده ما نخواهد داشت.

اخبار سیاسی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ عراقچی به شبهه توقف فعالیتهای موشکی، پس از توافق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی اشتون و عراقچی به توقف مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار سیاست خارجی - در پی توقف مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 ؛
مایکل مان : مذاکرات کارشناسی با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود

سخنگوی "کاترین اشتون"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی توقف مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در وین اعلام کرد این گفتگوها پس از انجام مشورت های بیشتر در پایتخت‌های کشورها به زودی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، در حالی که  منابع خبری از متوقف شدن نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 در وین و بازگشت هئیت ایرانی به تهران خبر دادند، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  اعلام کرد این گفتگوها پس از انجام مشورت های بیشتر در پایتخت های کشورها به زودی از سر گرفته می شود.

مان در انتهای 4 روز مذاکره تیم کارشناسی کشورمان و کارشناسان گروه 1+5 در وین  اعلام کرد لازم است کار بیشتری انجام شود و در پایتخت کشورها مشورت‌هایی صورت گیرد تا گفتگوهای فنی به زودی از سر گرفته شود.


 ---------------------

 

عراقچی: اقدام آمریکا خلاف روح توافقنامه ژنو است/عکس‌العمل مناسب اتخاذ می‌کنیم

معاون وزیر خارجه کشورمان ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ایران این اقدام را خلاف روح توافقنامه ژنو دانست و گفت: عکس‌العمل مناسب اتخاذ می‌کنیم.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضد ایرانی این اقدام را خلاف روح توافقنامه ژنو دانست و گفت: در حال ارزیابی شرایط و اتخاذ عکس‌العمل مناسب هستیم.

به گزارش خبرنگار فارس، تیم مذاکره‌کننده ایرانی در نشست کارشناسی با 1+5 در وین، دیشب این مذاکرات را که قرار بود امروز نیز ادامه یابد، متوقف کرد و برای مشورت به تهران بازگشت.

این مذاکرات از روز دوشنبه به مدت 4 روز در وین برپا بود و حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل سیاسی وزارت خارجه ریاست هئیت ایران را برعهده داشت.

برخی کارشناسان بر این باورند که قطع این مذاکرات توسط هیئت ایرانی در واکنش به این اقدام آمریکا صورت گرفته است.

خبرگزاری رویتر نیز از طرح قریب‌الوقوع تحریم‌های جدید ضد ایرانی در سنای آمریکا خبر داده بود.
اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران،قارس