اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات جان کری



اخبار,واکنش  افخم به اظهارات کری


اخبار سیاست خارجی - در واکنش به اظهارات کری
افخم: آمریکا از توهم ایجاد فشار به ایران برای تغییر در مواضع هسته‌ای‌اش دست بکشد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات آمریکایی در حالی که باید به دنبال جلب اعتماد افکار عمومی ایرانیان در قبال رویکرد خصمانه چند دهه گذشته خود باشند ظاهرا کماکان بر نگاه غیرواقع بینانه و متوهم خود درقبال جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند.

به گزارش ایسنا، افخم افزود : در حالی که تنها چند روز به آغاز دور جدید مذاکرات باقی مانده است این گونه اظهارات فضای مثبت ایجاد شده بین ایران و 1+5 را تیره می سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق مسلم و مواضع اصولی خود و عدم عقب نشینی از آن، به طرف آمریکایی توصیه نمود از توهم ایجاد فشار به جمهوری اسلامی ایران برای تغییر در مواضع هسته ای خود دست کشیده و مسیر آزموده شده را مجددا طی نکند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برنامه سفر هیات های سیاسی و اقتصادی به تهران گفت: لازم است مقامات آمریکایی بدور از تعصب و یکجانبه نگری با نگاه جدی به محیط بین الملل و تحولات شکل گرفته در آن با واقعیت های قرن بیست و یکم کنار آمده و از تلاش های خصمانه علیه ملت ایران دست بردارند.

وی درخصوص تحریم اخیر آمریکا علیه اشخاص و شرکتهای ایرانی و شرکتهای طرف معامله با ایران گفت: اقدام دولت آمریکا یک نمونه دیگر از عدم حسن نیت این کشور در آستانه مذاکرات آتی است و نشانگر این واقعیت است که آمریکا تلاش دارد قبل از دور جدید مذاکرات فضای منفی جدیدی را بر مذاکرات تحمیل کند. این اقدام نه تنها با شکست روبرو خواهد شد بلکه اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
گاف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات جان کری



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سخنگوی وزارت خارجه

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات اخیر جان‌کری علیه ایران را بی‌پایه و نتیجه فشار لابی‌های صهیونیستی دانست.

به گزارش ایسنا  ، مرضیه افخم درباره اظهارات روز گذشته جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه فیلادلفیا اظهار داشت: مقامات آمریکایی تحت فشار لابی‌های صهیونیستی عادت دارند گاه و بیگاه اظهارات بی‌پایه و اغراق‌آمیزی را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به زبان آورند.

وی افزود: این که گفته شده ایران در آستانه دستیابی به بمب اتمی بوده یک دروغ بزرگ است. جمهوری اسلامی ایران بر اساس فتوای مقام معظم رهبری و دکترین دفاعی خود هرگز در صدد دستیابی به بمب هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد : این دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بود که ناکارآمدی تحریم‌ها را به اثبات رسانده و آمریکا را ناگزیر از حضور بر سر میز مذاکرات نمود.

وی در همین زمینه اعتراف مقامات آمریکایی را مبنی بر اینکه سخت‌ترین تحریم‌ها هم نتوانست جمهوری اسلامی را به زانو درآورد یکی از دستاوردهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

اخبارسیاست خارجی  -  ایسنا