اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش جنتی به حضور در کنسرت بانوان


وزیر ارشاد در خصوص حضورش در کنسرت بانوان، گفت: من اهل این کارها نیستم.

خبرگزاری تسنیم: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اظهار نظرش درباره توقیف روزنامه بهار، گفت: من نظر هیئت نظارت بر مطبوعات را در این باره اعلام کردم و نظر شخصی نمی‌دهم؛ من از توقیف روزنامه بهار متاسفم و امیدوارم راه‌های دیگری به جز توقیف پیدا کنیم.

وی همچنین درباره تک خوانی خانم‌ها، اظهار داشت: در این رابطه در بین آقایان مراجع اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند هیچ تفاوتی میان تک خوانی و جمع خوانی خانم‌ها وجود ندارد و شرع باید رعایت شود اما برخی معتقدند اگر صدا مفسده انگیز نباشد، اشکالی ندارد.

وزیر ارشاد در خصوص حضورش در کنسرت بانوان، گفت: من اهل این کارها نیستم.

جنتی در پاسخ به این سوال که علت انحلال موسسه سینمایی مقاومت که توسط جواد شمقدری تشکیل شده بود، چیست، اظهار داشت: وزارت ارشاد نمی‌تواند موسسه‌ای را منحل کند و فقط شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند موسسات را منحل کند.

وی با اشاره به دلایل انحلال موسسه سینمایی مقاومت نیز گفت: اساسنامه این موسسه مشکل داشت چرا که هیئت امنایی که تشکیل داده بودند، به تایید نرسیده بود و باید شخصیت‌های حقوقی در این هیئت امنا حضور پیدا می‌کردند.


ویدیو مرتبط :
واکنش علی جنتی به لغو کنسرت ها توسط قوه قضاییه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش جنتی به لغو کنسرت کیهان کلهر


علی جنتی با بیان اینکه علت لغو کنسرت کلهر دخالت‌هایی است که دادستانی می‌کند و آنها با تشخیص خودشان اقداماتی را انجام می‌دهند، گفت: در این خصوص بنده در حد بضاعت خود با رئیس قوه قضائیه مکاتبه کرده‌ام.

خبرگزاری ایرنا: علی جنتی با بیان اینکه علت لغو کنسرت کلهر دخالت‌هایی است که دادستانی می‌کند و آنها با تشخیص خودشان اقداماتی را انجام می‌دهند، گفت: در این خصوص بنده در حد بضاعت خود با رئیس قوه قضائیه مکاتبه کرده‌ام.

علی جنتی شامگاه جمعه در حاشیه همایش شاهنامه پس از شاهنامه در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: علت لغو کنسرت کلهر دخالتهایی است که دادستانی می کند و آنها با تشخیص خودشان اقداماتی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در این خصوص با رییس قوه قضائیه مکاتبه کردم و آنها گفتند که به دادستان مشهد و دادستانهای استان ابلاغ کرده اند که به نوعی همراهی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد قانونی بودن لغو کنسرت با وجود مجوزهای لازم گفت: البته قوه قضاییه اینگونه اقدامات را جزو حقوق خودشان می دانند.

وی افزود: بطوری که حتی یک دادیار می تواند فردی را دستگیر، کاری را توقیف و جایی را مهر و موم کند و خودشان را مستقل از قوه مجریه می دانند.

جنتی ادامه داد: لغو کنسرتهای موسیقی در استان خراسان رضوی بیشتر از نقاط دیگر نقاط کشور رخ می دهد.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرتهای موسیقی در خراسان رضوی مجوز می دهد و حمایت هم می کند لذا از استانداران و فرمانداران تقاضا داریم حمایت کنند تا این کار به نحو مطلوب انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اجرای کنسرتهای موسیقی در خراسان رضوی بخاطر وجود مرقد مطهر حضرت رضا(ص) با رعایت و مراقبتهایی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: موسیقی در مشهد یا شهرهای دیگر خراسان رضوی عموما موسیقی سنتی همراه با اشعار شعرایی همچون حافظ، سعدی، نظامی و رودکی است.

کنسرت کیهان کلهر قرار بود سه شنبه ۲۱ و چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت جاری در سالن سیمرغ شهر نیشابور برگزار شود اما در آخرین دقایق و در حالی که اعضای گروه در فرودگاه عازم این شهر بودند به دستور دادستانی نیشابور لغو شد.