اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به رشوه عربستان به احمد شهید


سایت ویکی لیکس نسبت به ادعای انتشار سندی در این سایت افشاگر راجع به پرداخت پول توسط عربستان سعودی به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران، واکنش نشان داد.

عصر ایران: سایت ویکی لیکس نسبت به ادعای انتشار سندی در این سایت افشاگر راجع به پرداخت پول توسط عربستان سعودی به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران، واکنش نشان داد.

ویکی لیکس، در حساب توئیتر خود، از متهم کنندگان شهید خواست لینک سند ادعایی خود در این سایت را نشان دهند.
 
این واکنش، ساعاتی پس از آن صورت گرفت که بسیاری از خبرگزاری و رسانه های ایرانی خبری را نقل کردند که موضوع آن، انتشار سندی در ویکی لیکس در مورد رشوه گرفتن گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از عربستان برای تهیه گزارش های جهت دار علیه ایران بود.
 
احمد شهید در این باره گفت خوشحال است که سایت ویکی لیکس از منتشرکنندگان این اتهام خواسته تا ادعای خود را ثابت کنند چون سند ادعایی آنها در هیچ کدام از مدارک افشا شده توسط این سایت وجود نداشته است.
 
شهید تاکید کرد که بودجه فعالیت های او برای تهیه گزارش از وضعیت حقوق بشر ایران، توسط سازمان ملل تامین می شود. 


ویدیو مرتبط :
عربستان و آل سعود یک میلیون دلار به احمد شهید رشوه داد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان علیه ایران، به احمد شهید یک میلیون دلار رشوه داده است



اخبار,اخبارسیاست  خارجی  ,عربستان سعودی

عربستان سعودی مبلغ یک میلیون دلار به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضع حقوق بشر رشوده داده است تا موضع گیری تندی در قبال مسائل ایران اتخاذ کند و گزارشهای جهت دار بنویسد

به گزارش پایگاه خبری «الوعی نیوز»، یک سند درز کرده از پایگاه ویکیلیکس حاکی از آن است که سفارت عربستان در کویت به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر یک میلیون دلار رشوه داده است تا موضعگیری تندی در قبال ایران اتخاذ کند.

بر اساس این سند که جزو اسناد طبقه بندی شده و محرمانه است، سفارت عربستان سعودی در کویت
به پرداخت یک میلیون دلار به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضع حقوق بشر در ایران اقدام کرده و متعاقب آن، احمد شهید مراتب تشکر عمیق خود را از وزیر خارجه عربستان ابراز کرده است و وعده داده است همه تلاش و توان خود را برای تشدید مواضعش در قبال پرونده ایران به کار خواهد گرفت.

به نوشته این پایگاه، سایت «ویکیلکس» در چارچوب انتشار بیش از نیم میلیون سند، اسناد محرنامه ای را از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرد که این اسناد متضمن نامه های محرمانه این وزارتخانه با سفارتخانه های ریاض در جهان بوده است .


این اسناد حاوی تعداد زیادی از پیام های اینترنتی (ایمیل) و تلگراف بوده که میان وزارت خارجه عربستان و نمایندگی های این کشور در جهان رد و بدل شده بود.

 اخبار  سیاست  خارجی  - واحد مرکزی خبر