اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به استخدام های غیرقانونی دولت قبل


معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت سابق نسبت به اعلام استخدام های غیر قانونی در دولت احمدی نژاد واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت سابق نسبت به اعلام استخدام های غیر قانونی در دولت احمدی نژاد واکنش نشان داد.

لطفا الله فروزنده معاون توسعه انسانی دولت نهم و دهم در گفتگویی با اشاره به درخواست برخی نمایندگان برای حضور وی در مجلس به منظور پاسخگویی به آنان درباره تخلفات استخدامی و اداری اظهار داشت: گزارشی 8 ساله در این رابطه وجود دارد که در اختیار نمایندگان قرار خواهیم داد.
 
وی در واکنش به حضور خود در مجلس گفت: تا کنون خبری برای حضور بنده  نیست اما اگر لازم باشد حضور خواهیم یافت.
 
معاون توسعه انسانی رئیس جمهور سابق پیشتر نیز اعلام کرده بود: استخدام های غیرقانونی در دولت گذشته دروغ محض بوده و دولت یازدهم باید اسنادش را ارائه کند.
 
گفتنی است، عسگری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در جلسه اخیر خود با نمایندگان مجلس با اعلام استخدام ۶۵۰ هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی در دولت احمدی نژاد، عنوان کرده بود: استخدام ۴۰۰ هزار نفر از این تعداد بدون نشر آگهی و برگزاری آزمون بود.


ویدیو مرتبط :
بورسیه های غیرقانونی در دولت احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استخدام غیرقانونی 25000 نفر در دولت



استخدام غیرقانونی در دولت,استخدام غیرقانونی دولت

استخدام غیرقانونی 25000 نفر در دولت

موسی الرضا ثروتی گفت: قرار بود این تعداد به صورت موقت در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند، ولی با بررسی های انجام شده متوجه شدیم تمامی قراردادها به صورت پیمانی بسته شده است. این در حالی است که وزیر محترم خلاف این را گفته بود.

قدس آنلاین: موسی الرضا ثروتی گفت: قرار بود این تعداد به صورت موقت در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند، ولی با بررسی های انجام شده متوجه شدیم تمامی قراردادها به صورت پیمانی بسته شده است. این در حالی است که وزیر محترم خلاف این را گفته بود.

بعد از کشش و قوس های فراوان بین دولت، مجلس و شورای نگهبان قانون بودجه در سال 1392، نهایی شد و به تصویب رسید.

یکی از موارد قابل توجه در این قانون افزایش قابل ملاحظه هزینه های جاری دولت است، به طوری که این شاخص از 45 هزار میلیارد تومان در سال 1391 به 90 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

عدم توجه دولت و مجلس به شرایط کنونی کشور سبب شده است که دولت هزینه های جاری را افزایش چشمگیری دهد در حالی که با اعمال تحریم های نفتی، کمبود منابع دولت از اساسی ترین چالش های دولت در سال جاری است.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با اقتصادپرس به یکی از موارد عدم توجه دولت در بودجه 92 اشاره کرد و گفت: با توجه به تذکرات فراوان به دولت، وزیر آموزش و پرورش، اخیرا اقدام به استخدام غیرقانونی 25 هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش کرده است.

موسی الرضا ثروتی گفت: قرار بود این تعداد به صورت موقت در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند، ولی با بررسی های انجام شده متوجه شدیم تمامی قراردادها به صورت پیمانی بسته شده است.

این در حالی است که وزیر محترم خلاف این را گفته بود.

ثروتی در ادامه افزود: استخدام 25 هزار نیرو در آموزش و پرورش خلاف قانون است و بار هزینه ای برای دولت به همراه دارد که با توجه به شرایط کنونی به صلاح کشور نیست.

وی ادامه داد: چرا دولت بایستی به دلیل کمبود منابع برای تامین منابع مالی این تعداد از افراد، استقراض و یا از راه های دیگر استفاده کند که بار تورمی به همراه دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: از این 25 هزار نیروی کار، 5 هزار نفر کارشناس علوم قرآنی، 15 هزار نفر مستخدم و 5 هزار نفر نیز نیروی متفرقه می باشند.

ثروتی تاکید کرد: مسئولان دولت استخدام پیمانی این افراد را تکذیب می کنند ولی مدارک مستند آن موجود است./قدس آتلاین