اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به آزار دانش‌ آموز دختر توسط معلم


وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اخبار منتشر شده در‌ خصوص برخی تنبیه‌های بدنی در مدارس کشور و نیز ماجرای آزار دانش‌آموز دختر 9 ساله در مدرسه‌ای در زنجان گفت: با خاطیان طبق قانون برخورد خواهد شد و ما در حال‌حاضر پیگیر این حوادث هستیم.

خبرگزاری آنا: وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اخبار منتشر شده در‌ خصوص برخی تنبیه‌های بدنی در مدارس کشور و نیز ماجرای آزار دانش‌آموز دختر 9 ساله در مدرسه‌ای در زنجان گفت: با خاطیان طبق قانون برخورد خواهد شد و ما در حال‌حاضر پیگیر این حوادث هستیم.

علی‌اصغر فانی درباره تنبیه‌های بدنی که اخیرا در برخی از مدارس گزارش شده است، گفت: بخشی از این اخبار که در فضای مجازی منتشر شده برای سال‌های گذشته بوده، اما در مجموع بنده به دفعات اعلام کرده‌ام که تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است.

وی افزود: طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی خلاف است و با خاطیان طبق قانون و توسط هیات رسیدگی به تخلفات اداری برخورد خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در واکنش به آزار دختر 9 ساله زنجانی توسط معلمش گفت: ما در حال‌ پیگیری هستیم، اما در گام اول حکم آماده به خدمت را برای معلم خاطی صادر کرده‌ایم، البته در ابتدا باید حکم از طریق مراجع قضایی صادر شود و ما به دنبال آن اقدام کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌ بر اینکه در حال‌حاضر یک معلم آقا جایگزین این معلم در مدرسه شده است که شاید این مساله امنیت‌خاطری برای دانش‌آموزان دختر نداشته باشد، گفت: تقریبا در پایان سال تحصیلی هستیم و از امروز امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه سوم آغاز شده است، بنابراین عملا ما نمی‌توانستیم در این زمان کوتاه به دنبال نیروی دیگری باشیم، اما برای سال آینده ساماندهی‌های خود را آغاز خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
حمله دختر دانش آموز به معلم خود با اسپری فلفل | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش دادگستری به پرونده آزار چند دانش‌آموز



اخبار,اخباراجتماعی,پرونده آزار و اذیت  در مدارس پسرانه تهران


 اخبار اجتماعی - واکنش دادگستری به پرونده آزار چند دانش‌آموز

رییس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه سیاست دستگاه قضایی در پرونده‌های غیراخلاقی و منافی عفت برخورد قاطع و مجازات مرتکبین اینگونه جرایم است، گفت: اصل بر عدم اطلاع‌رسانی در این پرونده‌هاست.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سؤالی پیرامون پرونده آزار و اذیت چند دانش‌آموز توسط ناظم در یکی از مدارس پسرانه تهران، اظهار کرد: قرار بر این است که در پرونده‌های مربوط به منافی عفت، اطلاع‌رسانی نشود.

وی تاکید کرد: سیاست قوه قضاییه و سیاست دینی ما، رسیدگی و مجازات مجرم در این پرونده‌هاست، اما تبیین این موضوع خود اشاعه منکرات را به دنبال دارد؛ بنابراین موضع ما در رسیدگی به این پرونده‌ها روشن است و حتی صراحت داریم که اگر چنین پرونده‌هایی در دادگاه مطرح شد دادگاه باید غیرعلنی برگزار شود.

اسماعیلی افزود: در پرونده‌های غیراخلاقی و منافی عفت به ویژه در جایی که شاکی خصوصی وجود دارد سیاست دستگاه قضایی برخورد قاطع با مرتکبین این جرایم است و هیچ گونه مماشاتی در برخورد با آنها نداشته و نخواهیم کرد و هیچ ابایی هم نداریم.

وی ادامه داد: در پرونده‌های این‌چنینی که مجازات اعدام را دارد، حکم اعدام صادر و اجرا هم می‌شود، اما قرار بر این نیست که محتویات پرونده اطلاع‌رسانی شود؛ زیرا در تعالیم دین و مقررات کشور ما در ارتباط با اعمال منافی عفت اصل بر غیرعلنی برگزار شدن دادگاه و جلوگیری از اشاعه این قبیل اخبار است.

اسماعیلی درباره حادثه مرگ ماهی‌ها در سد فشافویه گفت: قوه قضاییه این پرونده را پیگیری کرده و کارشناسی‌های مربوط به آن انجام شده و اکنون پرونده در دادگاه بخش فشافویه در مرحله رسیدگی قرار دارد.
 اخبار اجتماعی -  ایسنا