اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش امام‌ جمعه تهران به شهادت‌سرباز وطن


خطیب نماز جمعه این هفته تهران شهادت مرزبان ایرانی و تهدید چهار مرزبان دیگر را گزنده دانست و اظهار کرد: دولت پاکستان باید پاسخگوی فعالیت‌های تروریستی در خاک خود باشد.

خبرگزاری ایسنا: خطیب نماز جمعه این هفته تهران شهادت مرزبان ایرانی و تهدید چهار مرزبان دیگر را گزنده دانست و اظهار کرد: دولت پاکستان باید پاسخگوی فعالیت‌های تروریستی در خاک خود باشد.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن توصیه به حفظ حریم خداوند و تبریک سال جدید گفت: این نوروز بین دو فاطمیه قرار گرفته که مردم شادی و غم خود را با شادی و غم ائمه اطهار تنظیم می‌کنند.

او ادامه داد: ان‌شاءالله حریم اهل بیت علیهم السلام در این ایام حفظ شود.

خاتمی هم‌چنین با بیان این که خرافات در شان ملت ایران نیست، تصریح کرد: اینکه مردم 13 را نحس بدانند و در روز طبیعت سبزه گره بزنند کار شایسته‌ای نیست علاوه بر این که روز بعد سیزدهم نیز شهادت حضرت فاطمه (س) است که باید حرمت این روز حفظ شود.

وی هم‌چنین از دست اندرکاران مربوط به کاروان‌های راهیان نور تقدیر کرد و گفت: طبق نقل 95 روز، پنج‌شنبه شهادت حضرت صدیقه طاهره است که باید به آن عرض ادب کرد چرا که ما هرچه داریم از این خانواده نورانی است و باید در عزای ایشان سنگ تمام بگذاریم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران هم‌چنین به موضوع شهادت طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر اشاره کرد و افزود: این طلبه بعد از دو سال رنج به شهادت رسید که بنده از همان دو سال پیش بعد از عیادت از او قلبم به درد آمد که چرا باید در مملکت اسلامی چنین اتفاقی بیفتد و یک سری اراذل و اوباش این‌چنین به طلبه 19 ساله حمله کنند.

خاتمی با بیان این که مساله امر به معروف و نهی از منکر یک اصل قانونی است، تصریح کرد: هر سه قوه باید دنبال راهکاری باشند که ما دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم. هم‌چنین برای تکمیل موضوع پیشنهاد می‌کنم دادگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع با یک قاضی متعصب تشکیل شود تا علاوه بر خطاکاران آنان که در رسیدگی به وضعیت این طلبه کوتاهی کرده‌اند نیز حکمی بگیرند.

او ادامه داد: نباید در کشور ما افرادی احساس کنند که فضا وجود دارد تا آن‌ها هر کار که می‌خواهند انجام دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به شهادت یکی از مرزبانان ایرانی اشاره کرد و گفت: شهادت این مرزبان و تهدید چهار نفر دیگر برای ما گزنده است و دولت پاکستان باید پاسخگوی جنایات انجام شده در خاک خود باشد، آن‌ها نباید صورت مساله را پاک کنند و دولت پاکستان نباید مرجع و ماوای تروریست‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مقام‌های آمریکایی گفته ما به این موضوع دقت خواهیم کرد اما باید گفت اگر به این مساله سطحی هم نگاه شود می‌توان دید که یکی از دولت‌های عربی منطقه در این فعالیت‌های تروریستی دست دارد که عمر ننگین خود را در جنایات انجام شده در سوریه، ایران، عراق و سایر کشورها صرف کرده است.

خاتمی در ادامه گفت: از مقامات امنیتی تقاضا می‌کنم همانند عملیاتی که ریگی سردسته گروهک تروریستی را دستگیر کردند انجام داده و این جیش العدل که در اصل جیش الظلم است را متلاشی کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران هم‌چنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: تمامی مسوولان کشور باید کارها و فعالیت‌های خود را با این شعار تنظیم کنند.

او افزود: اقتصاد باید مقاوم و درون گرا شود، اقتصاد مقاومتی دولتی نیست بلکه مردم محور است و به سامان دادن زندگی مردم می‌پردازد و ریاضتی در آن وجود ندارد.

خاتمی هم‌چنین با اشاره به شعار امسال در عرصه فرهنگ اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری عرصه فرهنگ از اقتصاد نیز مهم‌تر است و مسوولان کشور باید پاسدار فرهنگ کشور که عزت و عظمت را برای مردم به ارمغان می‌آورد باشند که این فرهنگ، فرهنگی جز دین و ارزش‌های دینی نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ما از شبهه بیمی نداریم گفت: ایجاد شبهه گذرگاه خوبی برای ارتقای علم است اما شبهه افکنی خیانت بوده و هیچ منطقی به آن اجازه رخنه نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کس حق ندارد از بیت المال به روزنامه یا نشریه‌ای اجازه دهد که مقدسات مردم را زیر سوال ببرد، مردم نیز این اجازه را نخواهند داد.

خاتمی با اشاره به ویژگی‌های مدیریت جهادی در کشور اظهار کرد: اخلاص، برنامه‌ریزی دقیق، باور داشتن به این که ما می‌توانیم و باور ملت و به قول مقام معظم رهبری درون‌گرایی از ویژگی‌های مدیریت جهادی است که ان‌شاءالله این نامگذاری مبارک باشد و ما در پایان سال شاهد دستاوردهای این نامگذاری باشیم.

به گزارش ایسنا، خاتمی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه همگی را به تقوای الهی و ذات مقدس ربوبی دعوت کرد و گفت: مشروعیت همه حاکمان دینی طبق قرآن به خداوند بازمی‌گردد و ولی فقیه ما نیز مشروعیت خود را از امام زمان (عج) دارد.

او با بیان این که اطاعت از قوانین حکومتی اطاعت از خداوند است تصریح کرد: هر سه قوه ما از ولی مطلقه امر و امامت امت پیروی می‌کنند. بنابراین اطاعت از قانون وظیفه شرعی است و موجب قرب خداوند می‌شود.

خاتمی در ادامه اظهار کرد: کسی که اطاعت از ولی امر را ترک کند نه خداوند را اطاعت کرده و نه رسولش را و رابطه مردم با حکومت باید رابطه‌ای دینی و حقوقی باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: اگر یک مجری حکومت مردم را امر به منکر کرد نه تنها باید از او اطاعت نکرد بلکه باید جلوی او ایستاد که از برجسته‌ترین امر به معروف و نهی از منکرها در عرصه حکومتی است.

خاتمی در پایان گفت: همه اطاعت‌ها باید در حیطه اطاعت از خداوند باشد و رابطه حکومت با مردم باید رابطه‌ای اعتقادی، حقوقی و قانونی باشد.


ویدیو مرتبط :
مرثیه سرایی امام جمعه تهران برای شهادت شهید حججی با اشاره به شهادت امام جواد(ع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش امام جمعه تهران به مزاح قرائتی



 

 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

 

 

رسانیوز: حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در واکنش به مزاح حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: من معتقدم هم ایشان مردم را گریانده است و هم گاهی من مردم را خندانده ام، بنابراین باید امیدوار باشیم حضرت زودتر تشریف بیاورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در پاسخ به اینکه واکنش شما به سخنان اخیر حجت الاسلام و المسلمین قرائتی چیست؟، گفت: من معتقدم هم ایشان مردم را گریانده است و من خودم با ایشان بوده ام و هم گاهی من مردم را خندانده‌ام، بنابراین باید امیدوار باشیم حضرت زودتر تشریف بیاورند.

پیش از این در سایت های خبری از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نقل شده بود: «بسیار دوست دارم که روضه‌خوان خوبی باشم اما نیستم، همسرم می‌گوید اگر من بتوانم مردم را بگریانم و حجت‌الاسلام صدیقی بتواند مردم را بخنداند امام زمان(عج) ظهور می‌کند».../رسانیوز