اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن: ترکیه گلوله باران را متوقف کند


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ترکیه خواست که هرچه زودتر، گلوله‌باران توپخانه‌ای نقاط مرزی سوریه را متوقف کند.

خبرگزاری فارس: «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در خصوص اوضاع سوریه و بحث داغ حمله زمینی به این کشور با خبرنگاران سخن گفت.

تونر در خصوص گفته‌های مقامات نظامی سعودی درباره «حمله زمینی به سوریه تحت رهبری آمریکا» گفت که واشنگتن از کمک همه کشورها به تقویت تلاش‌های ضدتروریستی در سوریه استقبال می‌کند ولی برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد.

یکی از خبرنگاران در خصوص حمله توپخانه‌ای ترکیه به مناطق تحت تسلط کردها در سوریه اشاره کرد و از سخنگو پرسید که آیا این کار، باعث تشدید تنش‌ها نمی‌شود؟

تونر پاسخ داد: «اتحاد دموکراتیک کردستان باید اقدامات تنش‌آفرین خود را متوقف کند ولی از ترکیه هم می‌خواهیم که حملات توپخانه‌ای به مناطق مرزی سوریه را متوقف کند.»

خبرنگاری به تصمیم تهران برای خرید جنگنده‌های سوخوی 30 از روسیه اشاره کرد و نظر واشنگتن در این خصوص را جویا شد.

سخنگو گفت: «از گفت‌وگوهای جاری ایران و روسیه برای خرید تجهیزات نظامی اطلاع داریم. اگر در خصوص خرید خاصی نگرانی داشته باشیم، آن را از طریق دیپلماتیک مناسب، ابراز خواهیم کرد. این کار می‌تواند به صورت دوجانبه و در تعامل با سوریه و یا در سازمان ملل انجام شود اگر اعتقاد داشته‌ باشیم که اقدام خاصی در حکم نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بوده است.»


ویدیو مرتبط :
چند گوشی آیفون این گلوله را متوقف خواهند کرد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه: آماده گلوله باران کُردها هستیم


منابع نظامی ترکیه اعلام کرده اند ارتش این کشور در صورت عبور نیروهای کرد سوری از محور عزاز-جرابلس آماده حمله به آنها است.

خبرگزاری مهر: ارتش ترکیه اعلام کرد گزارش های عملیات نیروهای کرد سوری مورد حمایت آمریکا علیه داعش را در اطراف شهر منجیب در شمال سوریه از نزدیک دنبال می کند.

در این گزارش آمده است در صورت عبور نیروهای کرد سوری از محور اعزاز-جرابلس که خط قرمز ترکیه است ارتش ترکیه آماده است تا پاسخ مناسب به انها را دهد.

منابع نظامی ترکیه اعلام داشته اند در صورت وقوع چنین اقدامی ارتش ترکیه از داخل خاک این کشور به شدت به گلوله باران مواضع کردهای سوری خواهد پرداخت.

در این گزارش آمده است منابع اطلاعاتی ترکیه هنوز اطلاعاتی مبنی بر حمایت هوایی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا از عملیات نیروهای کرد سوری در این منطقه که ترکیه انها را گروهی تروریستی می داند به دست نیاورده اند.

گفتنی است منابع خبری در هفته های گذشته از اختلاف آمریکا و ترکیه بر سر تحولات سوریه خبر داده اند بطوریکه عدم دیدار رسمی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود در دیدار وی از واشنگتن را متاثر از اختلافات دو طرف در این خصوص می دانند.