اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات 4 میلیارد دلار میخ از چین!


ایران طی هفت سال گذشته بیش از 4 میلیارد دلار انواع میخ از چین وارد کرده است.

قانون: ایران طی هفت سال گذشته بیش از 4 میلیارد دلار انواع میخ از چین وارد کرده است.

 از ابتدای سال 1384 تا پایان سال 1390 بیش از 4 میلیارد و 403 میلیون و 215 دلار انواع میخ از کشور چین وارد ایران شده است.

 رقم واردات میخ در این دوره زمانی افزایشی محسوس را تجربه کرده است . حجم وزنی میخ وارداتی در این دوره زمانی 5 میلیون و 392 هزار و 361 کیلو اعلام شده است.


در دو ماه اول سال جاری نیز در حدود 101 هزار و 728 دلار میخ وارد ایران شده است . وزن میخ‌های وارداتی دراین دو ماهه 62 هزار و 649 کیلو بود .

واردات میخ در حالی صورت می‌گیرد که 15 کارخانه تولیدکننده میخ در ایران فعالیت می‌کنند و هر چند هنوز بخش عمده‌ای از بازار میخ در اختیار ایران است اما فعالان این صنعت معتقدند تداوم روند صعودی واردات میخ به کشور می‌تواند سبب بالا رفتن سهم صادرکنندگان میخ به ایران شود. چین و ترکیه عمده‌ترین صادرکنندگان میخ به ایران هستند.

سالانه 25 هزار تن انواع میخ در ایران تولید می‌شود.

ایران طی سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی را در بخش واردات کالاهای مصرفی تجربه کرده است.

انواع بند شلوار و شال و اشارپ و موی مصنوعی و میخ و دسته بیل و سنگ قبر و ... کالاهایی است که در این سال‌ها وارد ایران شده است.

حجم واردات کالا در سال 1390 در مقایسه با سال 1384 افزایشی برابر 1.4 برابر را تجربه کرده و از حدود 39 میلیون دلار به 57.5 میلیون دلار رسیده است.            


ویدیو مرتبط :
35 میلیارد دلار صادرات، 38 میلیارد دلار واردات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات 6.5 میلیون دلار چتر از چین!


گمرک چین از صادرات ۶.۵ میلیون دلار چتر این کشور به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ برابری داشته است.

خبرگزاری تسنیم:  گمرک چین از صادرات ۶.۵ میلیون دلار چتر این کشور به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ برابری داشته است.

 گمرک چین اعلام کرد این کشور در 6 ماه نخست سال جاری میلادی بیش از 6.5 میلیون دلار انواع چتر شامل چتر باران و چتر آفتابی به ایران صادر کرده است.

صادرات چتر چین به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی به لحاظ ارزش با رشد 2 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 6 میلیون و 534 هزار دلار رسیده است.

چین در نیمه نخست سال گذشته میلادی 3 میلیون و 339 هزار دلار چتر به ایران صادر کرده بود. صادرات چتر چین به ایران از لحاظ وزن در این مدت 823 تن بوده است که این رقم در نیمه نخست امسال به 2000 تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش،‌ آمریکا بزرگترین واردکننده چتر از چین در نیمه نخست سال جاری میلادی بوده است. آمریکا در این مدت 227 میلیون دلار چتر از چین وارد کرده است.

ژاپن و فیلیپین به ترتیب دومین و سومین واردکنندگان چتر از چین در نیمه نخست 2013 شناخته شده اند. ژاپن در این مدت 165 میلیون دلار و فیلیپین 82 میلیون دلار چتر از این کشور وارد کرده اند.