اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هک سایت دانشگاه و تغییرنمرات دانشجویان


هکر مورد نظر دانشجوی یکی از دانشگاه های مشهد است که پس از دستیابی به سامانه ثبت نمرات دانشجویان نسبت به شناسایی دانشجویانی که مشروط شده اند مشرق: در پی اعلام موضوع دسترسی غیرمجاز یک نفر به سامانه واحد آموزش چند دانشگاه در مشهد، کارآگاهان پلیس فتا به دستور سرهنگ سیدمحسن عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.

نتایج بررسی کارآگاهان بیانگر آن بود که هکر مورد نظر دانشجوی یکی از دانشگاه های مشهد است که پس از دستیابی به سامانه ثبت نمرات دانشجویان نسبت به شناسایی دانشجویانی که مشروط شده اند یا نمرات ضعیفی کسب کرده اند، اقدام کرده و آن گاه با ارسال ایمیل و پیامک به این قبیل دانشجویان پیشنهاد تغییر نمرات در قبال دریافت پول داده است.

این گزارش حاکی است، متهم مذکور در موارد متعددی در قبال دریافت مبالغی کلان نمرات دانشجویان مشروطی را تغییر داده بود. این متهم با تصور این که با استفاده از نرم افزارهای VPN و تغییر IP می تواند ردپای خود را در فضای سایبری محو کند، با به کارگیری IPهای خارجی اقدامات مجرمانه خود را اجرا کرده بود، اما با پیگیری ها و اقدامات فنی کارآگاهی پلیس فتای خراسان رضوی متهم در مدت کوتاهی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان رضوی در همین رابطه به افرادی که از نرم افزارهای فیلترشکن و VPN و تغییر IP استفاده می کنند و اعمال مجرمانه انجام می دهند، هشدار داد و گفت: در فضای سایبر همه چیز ثبت می شود و قابل ردیابی است و هیچ چیز از دید کارآگاهان پلیس فتا مخفی نخواهد ماند.


ویدیو مرتبط :
هک سایت دانشگاه نیویورک آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد هک شد + توضیح روابط عمومی



سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد,هک شدن سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد

سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد هک شد + توضیح روابط عمومی

برنامه شناسنامه این هفته با حضور سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و با اجرای محمد حسین رنجبران از شبکه سه سیما پخش شد.

به گزارش ایسنا، یک کارشناس در روابط عمومی مرکز آزمون دانشگاه با تایید این خبر، گفت: مشکل هک سایت مربوط به مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیست.

وی افزود: متاسفانه شرکتی که سرور سایت روابط عمومی دانشگاه آزاد تحت پوشش آن بوده است، مورد هک قرار گرفته و به دنبال آن سایت روابط عمومی مرکز آزمون و دیگر زیرمجموعه‌های تحت پوشش این شرکت هک شده است به عبارت دیگر سایت روابط عمومی مرکز آزمون دانشگاه آزاد مورد هک قرار نگرفته است./ایسنا