اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هک اسکنر اثر انگشت نیز امکان پذیر است!


اسکنر اثر انگشت، یکی از راهکارهای امنیتی است که سازندگان گوشی های هوشمند برای امنیت بیشتر در محصولات خود از آن استفاده می کنند.

وب‌سایت تک اِرا: اسکنر اثر انگشت، یکی از راهکارهای امنیتی است که سازندگان گوشی های هوشمند برای امنیت بیشتر در محصولات خود از آن استفاده می کنند. حتما بسیاری از شما به دلیل سخت بودن وارد کردن رمز عبور از اسکنر اثر انگشت برای باز کردن گوشی خود استفاده می کنید.  جالب است بدانید که معلوم شده است که حتی اثر انگشت شما نیز، می تواند هک شود.

هک اسکنر اثر انگشت نیز امکان پذیر است!

چگونگی این عمل بسیار ساده است. دو محقق بیومتریک به نام کای کائو و آنیل کی جین یک عکس از اثر انگشت فردی گرفتند و پس از آن با استفاده از پرینتر دفتر خود، عکسی در وضوح بالا بر روی کاغذ مخصوص، پرینت کردند. پس از آن، به سادگی، با قرار دادن کاغذ بر روی سنسور، توانستند چند گوشی را باز کنند.

آنها روش هک اسکنر اثر انگشت خود را بر روی سامسونگ گلکسی S6 و هوآوی آنر ۷ ، که هر دو با اندروید اجرا می شوند، تست کردند که موفقت آمیز بود. آزمایش این محققان روی گوشی مزیو MX4 Pro(با نرم افزار اندروید) و آیفون ۵S، کمتر موفق بود، هر چند کائو به کوارتز گفته است که این روش یک بار بر روی آی فون کار کرده، اما او قادر نشد در تلاش های بعدی، آن را تکرار کند.

با این حال، نمی توان گفت که سنسور تاچ آی دی آیفون، لزوما بهتر از سنسور های گوشی های دیگر است. یک شرکت امنیتی تلفن همراه در ماه گذشته، نشان داد که چگونه می توان این سنسور را با استفاده از خمیر بازی، هک کرد.

هکر ها می گویند: ” لازم به ذکر است که هک اسکنر اثر انگشت همه ی گوشی های هوشمند، را می توان با استفاده از این روش ها پیش برد.” البته توجه داشته باشید که برخی از تولید کنندگان در حال توسعه فن آوری هایی برای کاهش هک هستند. با این حال، مسئله قابل توجه این است که قبل از اینکه راه های دیگر توسط هکرها برای بهبود استراتژی های هک توسعه یابد، نه تنها اثر انگشت، بلکه سایر صفات بیومتریک، مانند اسکنر صورت، اسکنر چشم و صدا، نیز در حال سازگار شدن با گوشی های هوشمند، هستند. از طرفی خوشبختانه، مسئله ی هک اسکنر اثر انگشت ، تا زمانی که شما قادر باشید، از عکاسی آن هم با وضوح بالا از اثر انگشت خود جلوگیری کنید، واقعا مشکل زا، نخواهد بود.


ویدیو مرتبط :
هک کردن اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اثر انگشت وزیر دفاع آلمان هک شد



اخبار,اخبار بین الملل ,وزیر دفاع آلمان

 

اخبار بین الملل - اثر انگشت وزیر دفاع آلمان هک شد

اعضای "کلوب کامپیوتری آشوب" مدعی شدند که قادرند اثر انگشت وزیر دفاع آلمان را کپی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، یان کریسکر، محقق و هکر سرشناس در جریان سخنرانی در سی و یکمین کنوانسیون سالانه این کلوب مدعی شد، تصویری از اثر انگشت اورسلا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان به زودی در اینترنت منتشر می‌شود.

وی افزود، برای به دست آوردن کپی این اثر انگشت نیازی به شی‌ای که وزیر دفاع به آن دست زده نبود.

کریسلر ادامه داد، برای این کار از نرم افزاری تحت عنوان "Veri Finger" که در بازار موجود است به همراه تصویری بسته از انگشت شست فون در لاین که در جریان کنفرانسی خبری در اکتبر سال جاری میلادی به دست آمده ، استفاده شده است.

این هکر پس از نشان دادن تصویری ناقص از اثر انگشت شست وزیر دفاع آلمان گفت، بخش‌های ناقص این تصویر با استفاده از تصاویر گرفته شده با زاویه‌های مختلف کامل شده است.

کریسلر در سال 2008 میلادی نیز اثر انگشت وولفگانگ شوبله، وزیر کشور وقت آلمان را منتشر کرد.

براساس گزارشات وب سایت خبری "تسایت آنلاین" کریسلر و توبیاس فیبیگ، یک هکر دیگر، تحقیقاتی را درباره کشف نقاط ضعف سیستم‌های امنیتی بیومتریک برای دانشگاه فنی برلین انجام داده‌اند.

سیستم‌های امنیتی به شکل گسترده‌ای از بیومتریک‌هایی که نیازمند اثر انگشت یا اسکن عنبیه چشم برای تایید و تصدیق اشخاص است، استفاده می‌کنند.
اخبار بین الملل - ایسنا