اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای تهران امروز هم «ناسالم» است


معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس آمارهای رسیده امروز نیز کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و این وضعیت تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس آمارهای رسیده امروز نیز کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و این وضعیت تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.
 
محمد رستگاری در خصوص آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران با توجه به پایداری هوا در روزهای اخیر گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر کیفیت هوای تهران امروز نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی ادامه داد: روز گذشته میزان غلظت آلاینده‌های با قطر کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 110 قرار داشت که این عدد امروز افزایش داشته به عدد 148 رسیده است و این نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است.

رستگاری در مورد ادامه آلودگی هوا و احتمال تشدید آن در روزهای آینده گفت: با توجه به پایداری هوا و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود غلظت آلاینده‌ها تا فردا افزایش داشته باشد و هوا همچنان در شرایط ناسالم باقی بماند.

 مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران در اطلاعیه‌ای از شهروندان خواسته است در سطح شهر ترددهای غیرضروری نداشته باشند و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی و ریوی در فضای باز به فعالیت نپردازند، همچنین پرهیز از انجام فعالیت‌های شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز نیز توصیه شده است.

در این اطلاعیه آمده است: عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان، عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلایندگی هوا گردد، مانند سوزاندن ضایعات، عملیات قیرکاری، تردد با وسایل نقلیه معیوب و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و همچنین مراقبت از کودکان و خردسالان در سنین مهدکودک، پیش‌دبستان و دبستان به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز به شهروندان توصیه شده است.


ویدیو مرتبط :
حال و هوای مصلی تهران ساعاتی مانده به #نمازجمعه تهران به امامت #رهبرانقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران: افزایش گرد و غبار در پایتخت/ هوا برای تمامی افراد جامعه ناسالم شد



افزایش گرد و غبار در پایتخت ,علت آلودگی  تهران

سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران: افزایش گرد و غبار در پایتخت/ هوا برای تمامی افراد جامعه ناسالم شد

بسطامی از افزایش 57 واحدی شاخص نسبت به روز گذشته و شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه خبر داد.

بسطامی عنوان کرد، شاخص کیفیت صبح امروز عدد168 بود که در حال حاضر با رسیدن شاخص به 170 متاسفانه در شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه هستیم.

وی ادامه داد: بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، تا پایان روز چهارشنبه با افزایش گرد و غبار همین روند ادامه خواهد داشت.

بسطامی به شهروندان تهرانی توصیه کرد از انجام فعالیت شدید بدنی در هوای آزاد برای حفظ سلامتی خود جدا خود داری کنند./ باشگاه خبرنگاران