اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه قراردادهای ترکمانچای فوتبال دنیا


با رسیدن به بازی استقلال و شاهین بوشهر در فینال جام حذفی، خبر می رسد که حضور کرار در این بازی مبهم است و هنوز کسی نمی داند او به خاطر مصدومیت می تواند برای بوشهری ها بازی کند یا نه.

تماشا: با رسیدن به بازی استقلال و شاهین بوشهر در فینال جام حذفی، خبر می رسد که حضور کرار در این بازی مبهم است و هنوز کسی نمی داند او به خاطر مصدومیت می تواند برای بوشهری ها بازی کند یا نه.

این در حالی است که هنگام عقد قرارداد بوشهری ها قول داده اند که از این بازیکن در فینال استفاده نکنند. پس از گذشت چند روز از قرارداد، فیروز کریمی، سرمربی آن زمان شاهین در گفت و گویی ادعا کرد که این قرارداد ترکمانچای است و باشگاه شاهین دلیلی ندارد به آن پایبند باشد.



 در آن زمان موضع شاهینی ها این بود که در هیچ کجای دنیا چنین قول و قراری گذاشته نمی شود. نگاهی به فوتبال اروپا و یکی دو مورد مشابه  نشان می دهد که چنین قول و قرارهایی چندان هم در فوتبال حرفه ای عجیب و غریب نیست. برای نمونه به سه مورد از این نقل و انتقالات که با شرط و شروط همراه بوده اشاره می کنیم.

1 - در فصل 2006-2005 در یکی از بازی های قبل از شروع فصل ایتالیا یعنی بازی بین میلان و یوونتوس کاکا با رفتن روی دست بوفون باعث مصدومیت شدید او و شکستگی دستش شد. این اتفاق در حالی افتاد که فرصت نقل و انتقالات به پایان رسیده و یوونتوس نمی توانست دروازه بان جدیدی به خدمت بگیرد.

در مذاکراتی که میان دو باشگاه صورت گرفت میلان، آبیاتی را به یوونتوس قرض داد اما شرط گذاشت که مقابل میلان بازی نکند. یوونتوس هم در بازی با میلان کیمنتی را درون دروازه گذاشت و آن بازی را 3 بر یک واگذار کرد. در بازی برگشت هم بوفون درون دروازه ایستاد.

2 - در فصل 2011-2010 رئال مادرید بازیکنی داشت به اسم درنته و این بازیکن را به صورت قرضی به هرکولس قرض داد. در این نقل و انتقال هم شرط شد که درنته مقابل رئال بازی نکند یا اگر قرار است بازی کند رقمی به مبلغی که از سوی باشگاه هرکولس قرار است به رئال پرداخت شود اضافه خواهد شد که هرکولس این شراط را قبول کرد.

3 – در فصل 2011-2010 پاتزینکا که در یوونتوس نیمکت نشین بود و کم به او بازی می رسید با پیشنهادی از سوی اودینزه مواجه شد. یوونتوس هم با این انتقال قرضی شش ماهه موافقت کرد اما به خاطر اینکه فرصت نقل و انتقالات باقی بود قرارداد این بازیکن را بعد از بازی با اودینزه که در هفته اول نیم فصل انجام شد، امضا کردند. بعد از پایان بازی دو تیم بود که پاتزینکا راهی اودینزه شد و برای این تیم بازی کرد.


ویدیو مرتبط :
عهد نامه ترکمانچای ورژن 2015 لوزان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توپ فوتبال با قطر ۱۵ متر در آفریقای جنوبی، بزرگترین توپ دنیا شد



 

بزرگترین توپ دنیا

 

پرتوریا - توپ فوتبال هتل "امپرورز پالیس" (کاخ امپراطور) ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی که به مناسبت بازی های جام جهانی ساخته شده است، در فهرست بزرگترین توپ جهان در کتاب "گینس" جای گرفت.

 

این توپ که قطر آن ۶۶/۱۵ متر است ۶۵۰ کیلو گرم وزن دارد و روز دوشنبه بطور رسمی در بخش "ترین" های جهان کتاب گینس ثبت شد.

 

"رابرت مولی" ارزیاب کتاب گینس، با حضور در محل استقرار این توپ در میدان منتهی به هتل امپروروز پالیس در مجاورت فرودگاه "الیورتامبوی" ژوهانسبورگ، خبر قرار گرفتن این توپ در فهرست برترین ها را در جمع فوتبال دوستان آفریقای جنوبی اعلام عمومی کرد.

 

وی رکورد قبلی بزرگترین توپ را با قطر ۵/۱۰ متر در سودان عنوان کرد و گفت: اما توپ آفریقای جنوبی همچون توپ های معمولی و کاملا شبیه توپ جام جهانی ۲۰۱۰ است و در عین حال براحتی قابل بادکردن و خالی کردن و حتی قابل غلطاندن بر روی زمین است.

 

با این وجود توپ امپرورز پالیس ۷۰ برابر بزرگتر از "جبولانی" توپ جام جهانی تولید آدیداس بوده و یک هزار و ۵۰۰ برابر سنگین تر از آن است و در ضمن با ابزار و وسایل بومی آفریقایی ساخته شده است.

 

هزینه ساخت این توپ را نیز هتل امپروز پالیس و "کیا موتور" کره جنوبی در آفریقای جنوبی تقبل کرده اند.