اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همسر ولاسکو: در ایران راحت زندگی کردم


همسر خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: حضور در ایران تجربه خوبی در زندگی من محسوب می شود و با خاطره ای خوش این کشور را ترک می کنم.

ایرنا: روبرتا برنویی همسر سرمربی سابق والیبال ایران افزود: زندگی در ایران برایم جالب بود و با آن چیزی که قبل از آمدن در باره اش فکر می کردم، بسیار متفاوت بود.

وی با بیان اینکه زمانی که هدایت تیم ملی والیبال ایران را به ولاسکو پیشنهاد دادند و قرار شد به ایران سفر کند، در اینترنت در باره فرهنگ، سنت ها و مواردی که یک فرد برای سفر به ایران باید آنها را بداند مانند پوشش و نحوه رفتار، جستجو کردم، خاطر نشان کرد: اطلاعات زیادی به دست آوردم اما برخی از این اطلاعات با زندگی در ایران متفاوت بود.

همسر سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: وقتی وارد ایران شدم و با افراد مختلف برخورد و با آنان ارتباط برقرار کردم، متوجه شدم بسیاری از اطلاعات موجود در اینترنت در باره ایرانیان نادرست است و فرهنگ ایران و ایتالیا نیز بسیار به هم نزدیک است.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی های مردم ایران این است که برقراری ارتباط با آنان بسیار ساده است و بدون اینکه به زبان و فرهنگ آنان مسلط باشی، می توانی با آنان در خیابان و بازار ارتباط برقرار کنی و نسبت به یکدیگر نیز درک متقابل داشته باشید.

روبرتا برنویی افزود: من کمتر از سه سال در ایران زندگی کردم و نمی توانم بگویم اینجا مثل وطن من است، اما در ایران راحت زندگی کردم و مشکل خاصی نداشتم.

وی که به همراه همسرش (خولیو ولاسکو) بامداد روز دوشنبه تهران را به مقصد ایتالیا ترک می کند، در پاسخ به این سئوال که دوست دارد دوباره با همسرش به ایران بازگردد، گفت: هر جا خولیو برود من هم با او خواهم بود. فعلا مقصد ما ایتالیا و سپس آرژانتین است و اگر روزی دوباره به ایران بازگردد، حتما مخالفتی نخواهم کرد، زیرا خاطره خوشی از ایران در ذهن خود دارم.

خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال که ازسال 1389هدایت این تیم را بر عهده داشت، بامداد فردا دوشنبه ایران را ترک می کند ولورنزو برناردی که 12 سال شاگرد ولاسکو در تیم ملی والیبال ایتالیا بوده است، جایگزین وی خواهد شد.

سرمربی جدید تیم ملی والیبال درحال حاضر هدایت یک تیم باشگاهی از لهستان را بر عهده دارد که هم اکنون در جمع چهار تیم برتر اروپا قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران سال آینده سه رویداد مهم شامل لیگ جهانی والیبال، بازی های آسیایی کره جنوبی و مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 لهستان را در پیش رو دارد.


ویدیو مرتبط :
جواب زیبای همسر ولاسکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفت‌وگو با همسر خولیو ولاسکو درباره ایران و زندگی در آن



گفت‌وگو با همسر خولیو ولاسکو درباره ایران و زندگی در آن

پس از موفقیت‌های والیبال ایران در یکی دو سال اخیر، آوازه سرمربی ایتالیایی و نامدار تیم ملی در گوشه و کنار کشور پیچید و در نهایت "خولیو ولاسکو" به یکی از چهره‌های خبر ساز دنیای رسانه‌های ورزشی ایران بدل شد.

 

ربکا ولاسکو,ولاسکو و همسرش,همسر خولیو ولاسکو

"ربکا ولاسکو" که به تازگی با "خولیو" عهد پیوند زناشویی بسته در گفت و گو با ایسنا، به پرسش‌هایی درباره خود، همسرش و زندگی در ایران پاسخ داد.

سر تمرین‌ها یا مسابقه‌های بزرگ تیم ملی والیبال همواره بانویی کار "خولیو ولاسکو" را زیر نظر دارد. "ربکا" همسر جدید پرافتخارترین مربی والیبال جهان در دومین سال زندگی مشترکشان همراه وی در تهران اقامت کرده تا به قول خودش از همسر پرآوازه‌اش حمایت کند.

در حاشیه یکی از تمرین‌های تیم ملی، بدون هماهنگی قبلی به سراغ او رفتم و درخواست مصاحبه کردم. ابتدا قدری متعجب شد اما استقبال گرم و دوستانه‌ای کرد و با حوصله به پرسش‌ها پاسخ داد. پس از گفت و گو با "ربکا" این حقیقت را به یادآوردم که پشت سر هر مرد موفق یک زن موفق است.

*ما خیلی دوست داریم درباره همسر جدید "خولیو ولاسکو" بدانیم.

من "ربکا"، ایتالیایی هستم و در شهر بولونیا زندگی می‌کنم. قبلا فیزیوتراپ بودم. اما فعلا به صورت حرفه‌ای کارم را دنبال نمی‌کنم چرا که همراه "خولیو" در ایران اقامت داریم. با این حال همچنان درباره فیزیوتراپی مطالعاتی دارم. سعی می‌کنم چیزهای بیشتری در این باره بدانم. قبلا ورزش ژیمناستیک را انجام می‌دادم اما حالا دیگر به صورت حرفه‌ای ورزش نمی‌کنم و فعالیت‌های معمول روزانه انجام می‌دهم.

*نظر شما درباره ایران چیست؟

ایران فرهنگ بسیار غنی و گسترده‌ای دارد. در مدتی که به ایران سفر کرده‌ام تا حدی با فرهنگ این ملت آشنا شدم. تا پیش از این شناخت زیادی از آداب و رسوم ایرانی‌ها نداشتم. به نظرم این فرهنگ باید بیشتر شناخته شود و می‌خواهم ابعاد بیشتری از این فرهنگ را بشناسم. خیلی خوشحالم که به ایران سفر کردم به نظرم فرهنگ مردم ایران خیلی خیلی جذاب است. زبان فارسی بسیار گسترده است. شخصا علاقه زیادی به مطالعه و یادگیری درباره اشعار فارسی دارم. همچنین به موسیقی و معماری بناهای ایرانی نیز علاقه‌مند هستم.

*به عنوان یک زن نظر شما درباره غذاهای ایرانی چیست؟

البته که غذاهای ایرانی را خیلی دوست دارم. همسرم هم عاشق غذای ایرانی است. دوست دارم خیلی چیزها درباره ایران یاد بگیرم و بتوانم غذاهای بومی این کشور را درست کنم. فکر می‌کنم غذاهای ایرانی خیلی خوشمزه و خوب هستند. البته با غذاهای ایتالیایی تفات زیادی دارند. برای مثال من و "خولیو" انواع کباب‌های ایرانی را دوست داریم، البته خودم خیلی خیلی به کشک بادمجان علاقه‌مند هستم. به نظرم غذاهای ایرانی که با سبزیجات تهیه می‌شوند خیلی خوشمزه هستند. متاسفانه در حال حاضر اسم بعضی از آنها را به خاطر نمی‌آروم.

* تاکنون به کدام یک از شهرهای ایران سفر کرده‌اید؟

پیش از این علاوه بر تهران به شهرهای اصفهان و کاشان سفر کرده‌ام. اصفهان معماری‌های بسیار زیبایی دارد. من این شهر را از نزدیک دیدم و بسیار شیفته هنر آن شدم. خیلی دوست دارم فرصتی پیش آید تا به چند شهر دیگر ایران نیز سفر کنم. علاقه زیادی دارم تا پرسپولیس (تخت جمشید) و شهر شیراز را هم از نزدیک ببینم. شنیده‌ام که شیراز شهر بسیار زیبایی است. تهران هم شهر بسیار بزرگی است، در سطح این شهر پارک‌های خیلی زیبایی به چشم می‌خورد و مردم بسیار زیادی برای تفریح به آنجا می‌روند.

*نظر شما درباره زنان ایرانی چیست؟

در بین زنان ایرانی دوستانی پیدا کردم و آنها را خیلی دوست دارم. زنان ایرانی خیلی قوی هستند و آنها را تحسین می‌کنم. آنها شخصیت بسیار قدرتمند و قابل احترامی دارند. البته در مجموع همه مردم ایران بسیار دوست داشتنی و خوب هستند.

*"خولیو ولاسکو" در بیرون از سالن والیبال چگونه مردی است؟

پاسخ این سوال دامنه بسیار وسیعی را شامل می شود. قطعا "خولیو" مرد بسیار مهربانی است. امیدوارم که سایر افراد هم او را این چنین شناخته باشند. به عنوان همسر، سعی دارم که همیشه از او حمایت کنم و هر چیزی که نیاز دارد برآورده سازم. سعی می‌کنم همیشه به او آرامش بدهم، فکر می‌کنم این بهترین چیز برای "خولیو" است. البته تاکید می‌کنم که این موضوع همیشه هم آسان نیست.

*آخرین هدیه‌ای که "ولاسکو" برای شما خرید چه بود؟

گل. دسته گل بسیار زیبایی به من هدیه داد و این خیلی خوب و حرفه‌ای بود. من خیلی خوشحال شدم.

*و آخرین هدیه‌ای که شما به او دادید چه بود؟

من هر روز به "ولاسکو" هدیه می‌دهم.(می‌خندد)، برای مثال با لبخندی که می‌زنم. خوب ما اکنون در تهران اقامت داریم. بیشتر اوقات در تهران هستیم. هر جا که "خولیو" باشد من نیز کنارش خواهم بود.

*به عنوان همسر پرافتخارترین مربی والیبال جهان، نظر شما درباره والیبال ایران چیست؟

واقعا چیز زیادی از والیبال نمی‌دانم. اگر چه همسر من مربی نامداری در والیبال است اما فقط به عنوان تماشاگر درگیر این رشته ورزشی هستم. خیلی خوشحالم که همسرم در والیبال موفق بوده و همراه تیم ایران نیز پیروزی‌هایی بدست آورده است اما حقیقتا نمی‌توانم درباره والیبال ایران اظهارنظر دقیقی کنم. در ایران بازیکنان خیلی خوبی می‌بینم. فکر می‌کنم ایران والیبالیست‌هایی بسیار توانایی در اختیار دارد. این چیزی است که مشاهده می‌کنم ولی نمی‌دانم نظرم تا چه حد دقیق است.

*از شما برای این مصاحبه متشکرم، در پایان چه صحبتی دارید؟

من هم تشکر می‌کنم. امیدوارم مصاحبه خوبی کرده باشیم، البته فکر نمی‌کنم مردم ایران تمایلی داشته باشند درباره من بدانند. با این حال ملاقات خوبی بود.