اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همسر آزاری ایرانی ها از چه جنسی است؟


یک جامعه‌شناس معتقد است، خشونت وارد خانواده‌های ما نشده و همسر آزاری در ایران بیشتر از نوع کلامی است.

خبرگزاری ایسنا: دکتر حسین امیری در گفت‌وگویی، منطقه خراسان، با بیان اینکه فشارهای جسمی، روانی و فکری باعث بروز همسرآزاری در جامعه ‌می‌شود، اظهار کرد: همسرآزاری یک پدیده اجتماعی است که شیوع آن نظام و بنیان خانواده را متزلزل می‌کند.

وی، ریشه همسرآزاری را در جامعه می‌توان در کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی، عدم ارائه آموزش‌های لازم در زمان ازدواج، مشکلات اقتصادی، احساس قیوم‌مآبانه مرد نسبت به زن، تفاوت در طبقات اجتماعی و اعتیاد دانست.

امیری با اشاره به اینکه آمار رسمی در زمینه بروز همسرآزاری در جامعه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بحث همسرآزاری در تمام دنیا وجود دارد اما به دلیل کم‌رنگ بودن مسائل دینی این امر در غرب متداول‌تر است؛ احتمال وقوع همسرآزاری در افرادی که دین‌دار هستند، کمتر است.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه همسرآزاری جنبه‌های مختلف فیزیکی و روحی و روانی دارد، تصریح کرد: همسرآزاری در حالت روانی بیشتر به صورت کلامی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه همسرآزاری در مورد مردان هم رخ می‌دهد، افزود: در کشور ما همسرآزاری در مورد زنان بیشتر از جنبه فیزیکی و در مورد مردان بیشتر به لحاظ روحی و روانی است.

امیری، تقویت باورهای دینی در افراد، ارائه آموزش‌های لازم به جوانان قبل از ازدواج و انتخاب آگاهانه همسر را از راهکارهای کاهش وقوع همسرآزاری در جامعه برشمرد و افزود: جامعه باید متولی داشته باشد، آیا متولیان جامعه همسرآزاری را به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر می‌گیرند؟

این جامعه‌شناس با تاکید بر اینکه باید در زمینه همسرآزاری مطالعات دقیقی انجام شود، گفت: باید راهکارهای مقابله با آن ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه وقوع همسرآزاری در جامعه در حال ترویج است، عنوان کرد: باید هشدارهای لازم در این زمینه، ارائه و حساس‌سازی شود.


ویدیو مرتبط :
کودک آزاری، آزار جنسی سو استفاده جنسی از کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزار جنسی دختر 9 ساله جلوی چشم همسر در مشهد!



 

روزنامه خراسان نوشت: دخترک لاغر‌اندام که چشمان معصومش در باتلاق کبود بدبختی گرفتار شده بود در دایره اجتماعی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد افزود: ۱۰ روز قبل پدرم مرا همراه خود به خانه یکی از دوستانش که از او مواد مخدر می‌خرید برد و گفت: دخترم این جا منتظر باش و با بچه‌های عمو بازی کن، زود برمی‌گردم. من که قول داده بودم دختر خوبی باشم صورتش را بوسیدم و گفتم فقط زودتر بیا تا به خانه برگردیم.

 

او را عمو صدا می زدم و فکر می‌کردم چون به من و پدرم کریستال می دهد، آدم خوبی است، اما از روزی که توی خانه اش زندانی شدم و او با حرکات و رفتار زشت خود آزارم می داد، فهمیدم آدم کثیف و بی رحمی است.من ۱۰ شبانه روز در خانه دوست پدرم ناله کردم و اشک ریختم تا این که بالاخره موفق شدم از آن جا فرار کنم و خودم را نجات دهم.

دختربچه ۹ ساله که پدرش او را در قبال خرید مقداری موادمخدر به یکی از دوستان قاچاقچی خود فروخته است در بیان داستان بغرنج زندگی اش گفت: پدرم به موادمخدر اعتیاد دارد و مادرم نیز ۲ سال قبل به خاطر قاچاق تریاک دستگیر شد و به زندان افتاد. من نتوانستم مثل دوستانم درس بخوانم و بعد از زندانی شدن مامان، زن غریبه‌‌ای که به خانه ما رفت و آمد داشت مرا به کریستال معتاد کرد.

الان یک شبانه روز است که «کریس» مصرف نکرده‌ام و انگار آتش به جانم افتاده! دخترک لاغر‌اندام که چشمان معصومش در باتلاق کبود بدبختی گرفتار شده بود در دایره اجتماعی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد افزود: ۱۰ روز قبل پدرم مرا همراه خود به خانه یکی از دوستانش که از او مواد مخدر می‌خرید برد و گفت: دخترم این جا منتظر باش و با بچه‌های عمو بازی کن، زود برمی‌گردم. من که قول داده بودم دختر خوبی باشم صورتش را بوسیدم و گفتم فقط زودتر بیا تا به خانه برگردیم.

آن روز بابا با عجله رفت اما دیگر از او خبری نشد و دوست پدرم در این چند روز جلوی چشم همسرش مرا آزار و اذیت کرد و تازه می‌خواست مرا در اختیار مشتریان موادمخدر که به خانه او رفت و آمد داشتند قرار دهد.

فرشته ادامه داد: دیشب دلم خیلی گرفته بود و دعا می‌کردم راه فراری پیدا کنم.

ناگهان متوجه شدم در خانه باز مانده است. من خیلی سریع بیرون آمدم و پا به فرار گذاشتم. هوا خیلی تاریک بود و می‌ترسیدم جایی بروم. برای همین هم جلوی یک مغازه شیرینی‌فروشی نشستم و از ترس و وحشت گریه می‌کردم که ماشین پلیس را دیدم و از ماموران کمک خواستم.

این دختر کوچک در پایان با چشمان گریان گفت: از تمام باباها و مامان‌ها خواهش می‌کنم مراقب باشند تا معتاد نشوند و بچه‌های خود را دوست داشته باشند. درخور یادآوری است با پی‌گیری‌های کارشناس اجتماعی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد و به دستور مقام قضایی، دخترک ۹ ساله به سازمان بهزیستی تحویل داده شده است و تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان پرونده ادامه دارد.... / روزنامه خراسان