اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همراهی ترکیه با انگلیس و آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دی ولت خبر داد؛

همراهی ترکیه با انگلیس و آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه

یک روزنامه آلمانی از همراهی آنکارا با طرح واشنگتن و لندن برای مداخله نظامی در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشورهای عضو ناتو به سرکردگی آمریکا و انگلیس در حال بررسی طرح مداخله نظامی در سوریه هستند.

روزنامه دی ولت چاپ آلمان با اشاره به مطرح شدن این مسئله در نشست اخیر سران پیمان آتلانتیک شمالی نوشت آمریکا، انگلیس و ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه "طرح محتاطانه" ای را در دستور کار قرار داده اند.

 این کشورها مدعی هستند با توجه به اوضاع رو به وخامت سوریه، این مداخله نظامی اجتناب ناپذیر است. این ادعا در حالی مطرح می شود که تلاش های پیشین دشمنان سوریه در شورای امنیت سازمان ملل برای لشکرکشی به این کشور با مخالفت روسیه و چین روبرو شده و به شکست انجامیده است.

 از زمان بروز درگیریهای ارتش سوریه با شورشیان مسلح، تلاش کشورهای غربی و وابستگان منطقه ای آنها برای مداخله نظامی در این کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد./مهر


ویدیو مرتبط :
مداخله نظامی آمریکا در سوریه آغاز شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک قدم تا حضور نظامی انگلیس در سوریه/ انتقاد آمریکا از رویکرد ترکیه در قبال داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,همکاری آمریکا و روسیه

بحث درباره حضور نیروهای ویژه آمریکایی در عراق و سوریه، رأی گیری پارلمان انگلیس درباره مداخله نظامی در سوریه و احتمال تصویب این موضوع، همکاری آمریکا و روسیه برای قطع منابع مالی داعش، مخالفت یک نماینده کنگره آمریکا با عملیات ایران و روسیه در سوریه و انتقاد وزیر دفاع آمریکا از رویکرد ترکیه در قبال داعش، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.

بحث درباره حضور نیروهای ویژه آمریکایی در عراق و سوریه، رأی گیری پارلمان انگلیس درباره مداخله نظامی در سوریه و احتمال تصویب این موضوع، همکاری آمریکا و روسیه برای قطع منابع مالی داعش، مخالفت یک نماینده کنگره آمریکا با عملیات ایران و روسیه در سوریه و انتقاد وزیر دفاع آمریکا از رویکرد ترکیه در قبال داعش، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، بخش مهمی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی، به موضوعات مربوط به مبارزه با داعش در عراق و سوریه اختصاص دارد. مهمترین بحث در این چارچوب، انتشار خبر اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به سوریه و عراق است. بر اساس گزارش «فرانس 24»، نیروهای آمریکایی در عراق ماموریت های رزمی خواهند داشت. وزیر دفاع آمریکا روزگذشته از قصد این کشور برای سرعت بخشیدن به تلاش ها علیه گروه داعش پس از حملات پاریس خبر داد. اشتون کارتر همچنین از دیگر اعضای ائتلاف خواست به تلاش های خود شدت بخشند. نیروهای ویژه آمریکایی می توانند روسای داعش را دستگیر، گروگان ها را آزاد یا اطلاعات جمع آوری کنند و بنابراین، مأموریت های رزمی دارند.

*****

از سوی دیگر، با نزدیک شدن به زمان رأی گیری پارلمان انگلیس درباره اقدام نظامی این کشور در سوریه، توجه زیادی نیز متوجه این موضوع شده است. روزنامه «فایننشال تایمز» می نویسد کابینه انگلیس راه رای پارلمان برای حمله به سوریه را باز می کند. انتظار می رود  از جت های جنگنده تورنادو نیروی هوایی انگلیس که در پایگاه هوایی آکروتیری در قبرس مستقر هستند، برای شرکت در حملات هوایی علیه ترویست ها در سوریه استفاده شود.کابینه دولت دیوید کامرون پیشنهادی را به تصویب رسانده و روز چهارشنبه آنرا به پارلمان انگلیس ارائه خواهد کرد. این پیشنهاد از پارلمان انگلیس می خواهد که حملات هوایی نیروی هوایی این کشور به مواضع شبه نظامیان در سوریه را تصویب کند.

*****

همزمان، شبکه خبری «بی بی سی» نیز پیش بینی کرده که طرح مذکور، در پارلمان انگلیس به تصویب برسد. در این گزارش آمده که قرار است امروز در پارلمان انگلیس گسترش حملات هوایی انگلیس در سوریه بررسی شود. بررسی این طرح یک روزه خواهد بود. اظهارات کامرون پس از آن مطرح شد که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس به نمایندگان این حزب در پارلمان حق داد که آزادانه به دور از سیاست های حزب به طرح نخست وزیر رای بدهند. رای گیری آزادانه به این معناست که از نمایندگان حزب کارگر خواسته نمی شود از نظر رئیس این حزب پیروی کنند. این سخنان به معنای عقب نشینی کوربین از مواضع سابق خود است.

*****

از سوی دیگر، نماینده آمریکا در سازمان ملل از همکاری واشنگتن و مسکو برای قطع منابع مالی گروه تروریستی داعش خبر داده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، دیپلمات ها سه شنبه اعلام کردند روسیه و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تدوین قطعنامه های جدید به منظور خشکاندن منابع مالی داعش همکاری می کنند. سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «واشنگتن تحکیم تلاش هایی را که شورای امنیت درباره منابع مالی داعش انجام می دهد،خواستار است. آخرین قطعنامه در این زمینه به فوریه گذشته بازمی گردد». آمریکا که ریاست شورای امنیت را در ماه دسامبر برعهده دارد، امیدوار است این طرح تا حدود 17 دسامبر به رأی گذاشته شود.

*****

این در حالی است که شماری از نمایندگان کنگره آمریکا با عملیات نظامی روسیه و همچنین ایران در سوریه مخالفند. به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام مخالفت جدی با عملیات مشترک ایران و روسیه در سوریه، گفت به اعمال فشار بر دولت اوباما برای اعلام برنامه جامع مبارزه با داعش ادامه خواهد داد. اد رویس که میزبان سفرای کشورهای عراق، اردن، عربستان سعودی و ترکیه بود، در این دیدار با تأکید بر لزوم افزایش تلاش‌های ایالات متحده و طرف‌های دیگر ائتلاف برای شکست و نابودی داعش، گفت این اقدامات شامل فراهم کردن گسترده سلاح‌های مورد نیاز برای نیروهای کرد و ایزدی که در خط مقدم نبرد قرار دارند نیز می‌شود.

*****

در نهایت، خبرگزاری «رویترز» اظهارات وزیر دفاع آمریکا را بازتاب داده که از رویکرد ترکیه در قبال داعش انتقاد کرده است. به نوشته این خبرگزاری، اشتون کارتر اعلام کرد ترکیه باید مداخله بیشتری در عملیات هوایی و زمینی، علیه داعش داشته باشد، امنیت مرزهایش را تقویت کند و اعضای داعش را که وارد خاک ترکیه شده اند، از این کشور بیرون براند. وی در سخنانی در کنگره این کشور گفت: «ما نیاز داریم ترکیه اقدامات بیشتری در خاک خود انجام دهد. از جمله این کارها کنترل بر مرزهایش است که این امر از زمان ظهور داعش، کارآمد نبوده است». وی همچنین گفت بیشتر عملیات هوایی ترکیه علیه داعش نیست، بلکه علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است.

 

اخبار بین الملل - تابناک