اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هلاکت سرکرده سعودی تکفیری‌ها در الانبار



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - هلاکت سرکرده سعودی تکفیری‌ها در الانبار

سه تن از سرکرده‌های "داعش" از جمله یک تبعه عربستان سعودی در عملیات هوایی ارتش عراق به مواضع این گروه تروریستی در استان الانبار به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ نیروی هوایی عراق امروز (شنبه) پناهگاه تروریست ها در منطقه الخسفه از توابع شهر حدیثه در غرب استان الانبار را هدف قرار داد که در نتیجه آن سه سرکرده این گروهک تروریستی به هلاکت رسیدند.

تلویزیون رسمی "العراقیه"، اسامی سه سرکرده مذکور را "ابوبکر السعودی"، "محمد عبدالوهاب" و "جمعه عبود" اعلام کرد.
 
* هلاکت 40 عضو داعش در طوزخورماتو
"شلال عبدول" فرماندار طوزخورماتو در شمال عراق نیز امروز اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه به همراه نیروهای مردمی، توانستند حمله تروریست های داعش از سه محور با هدف اشغال این شهر را با شکست مواجه کنند و 40 تروریست را به هلاکت برسانند.
 
از سوی دیگر، بخشدار آمرلی نیز تصریح کرد: نیروهای مردمی و ارتش عراق طی دو ماه اخیر بیش از 14 حمله تروریست های داعش را ناکام گذاشته اند.


عبدول افزود: پیشمرگه ها به همراه نیروهای مردمی حمله تروریست های داعش با هدف اشغال طوزخورماتو از سه محور جاده تکریت، روستای بسطاملی و جاده طوزخورماتو به بخش آمرلی را ناکام گذاشتند که در جریان آن 40 تروریست به هلاکت رسیدند.
 
در این عملیات پنج تن از نیروهای داوطلب مردمی نیز کشته شدند.

فرماندار طوزخورماتو علت حمله اخیر تروریست های داعش را واکنش این گروهک تروریستی به پیشرفت مشترک نیروهای پیشمرگه و داوطلبان مردمی و آزادسازی برخی مناطق از سوی آنها و همچنین رسیدن آنها به فاصله چهار کیلومتری بخش آمرلی اعلام کرد و افزود: نیروهای مشترک، توانستند مسیری را به سمت بخش مذکور با هدف پایان دادن به محاصره آن از سوی تروریست های داعش، پاکسازی نمایند.

عبدول تصریح کرد: پیشمرگه ها در درگیری های اخیر از سلاح های متوسط و سنگین استفاده و تروریست ها را به عقب نشینی به مواضعشان در روستاهای طوزخورماتو وادار کردند.

 یک منبع پلیس استان صلاح الدین روز پنج شنبه از کنترل مجدد نیروهای ارتش عراق بر سه روستا از توابع شهر طوزخورماتو در 90 کیلومتری شرق تکریت خبر داد و اعلام کرد که در جریان این درگیری ها، بیش از 34 تروریست به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که "اکرم ترزی طالب" نماینده سابق ترکمان ها در پارلمان عراق، ماه گذشته از دولت عراق خواسته بود که برای نجات مردم بخش آمرلی در استان صلاح الدین عراق که بیش از 20 روز توسط عناصر داعش و "ارتش طریقت نقشبندی" تحت محاصره بودند، اقدام نماید.
اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
هلاکت 10 سرکرده داعش در الانبار توسط پهبادها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هلاکت سرکرده ارشد سعودی داعش در سوریه



یک سرکرده ارشد سعودی گروه تروریستی داعش در جریان درگیری با ارتش سوریه در استان حمص به هلاکت رسید.

اخبار,اخباربین الملل ,داعش

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش اعلام کرد که انس النشوان ملقب به "ابو مالک التمیمی" از بارزترین سران شرعی این گروه در جریان نبردها در منطقه السخنه کشته شد.

النشوان از سرکردگان میدانی شرعی رده اول گروه تروریستی داعش به شمار می رود و نیمه های سال گذشته از افغانستان به سوریه آمد. او شش سال در صفوف شبکه القاعده در افغانستان بود.

النشوان مدرک کارشناسی در رشته فقه تطبیقی از دانشکده عالی قضایی شهر ریاض داشت و کشته شدن او همزمان با کشته شدن ابوالعلاء العفری مرد شماره 2 گروه تروریستی داعش صورت گرفت.


  اخبار  بین الملل -   سایت  العالم