اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار قاضی القضات درباره بگم بگم احتمالی


رئیس قوه قضائیه گفت: نامزدهای انتخاباتی باید توانایی‌های خود را معرفی كنند و دیگران را تخریب نكنند و از «بگم بگم‌هایی»‌ كه به عنوان حربه‌ای برای تخریب رقبا برسر زبان‌ها افتاده و البته خلاف اخلاق، قانون و شرع است، پرهیز كنند.

تابناک: رئیس قوه قضائیه گفت: نامزدهای انتخاباتی باید توانایی‌های خود را معرفی كنند و دیگران را تخریب نكنند و از «بگم بگم‌هایی»‌ كه به عنوان حربه‌ای برای تخریب رقبا برسر زبان‌ها افتاده و البته خلاف اخلاق، قانون و شرع است، پرهیز كنند.

 آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح چهارشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی با تاكید بر این‌كه مهم‌ترین وظیفه تمام مردم و مسئولان در انتخابات حضور و مشاركت حداكثری است، افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باردیگر شاهد شیطنت برخی رسانه‌ها و دولت‌های غربی و متاسفانه اذناب داخلی آنان هستیم كه تلاش می‌كنند موضوع تقلب در انتخابات را در جامعه منتشر كنند؛ با این هدف كه اگر نامزد خاص و مدنظر آنان رای نیاورد، ذهن‌ها را به سمت تقلب سوق دهند.

رئیس قوه قضاییه مطرح كردن موضوع تقلب در انتخابات را «شگرد و توطئه برملاشده و لورفته» غربی‌ها در انتخابات كشورهای مستقل دانست و با تاكید بر این‌كه این شگرد در بسیاری كشورها از جمله در انتخابات سال 88 ایران به كار گرفته شد، تصریح كرد:‌ دشمنان ما باید بدانند كه مردم و مسئولان ایران اسلامی آگاه هستند و اگر كسی در مسیر فتنه جدید حركت كند با برخورد قاطع و قانونی مواجه خواهد شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: دستگاه‌های نظارتی نیز كه وظایفی در انتخابات دارند باید با دقت كامل عمل كنند تا بهانه به دست كسی ندهند.

رئیس قوه قضاییه رعایت اخلاق انتخاباتی را بسیار ضروری خواند و تاكید كرد: بعید نیست رعایت اخلاق انتخاباتی در شرایط فعلی جامعه و كشور یك واجب شرعی باشد. نامزدهای انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی ایران با نامزدهای انتخاباتی كشورهای دیگر كاملا تفاوت دارند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: در جمهوری اسلامی ایران رسیدن به قدرت اصل نیست بلكه انجام مسئولیت و وظیفه و خدمت به مردم اصل است و براین اساس نامزدهای انتخاباتی باید توانایی‌های خود را معرفی كنند و دیگران را تخریب نكنند و از «بگم بگم‌هایی»‌ كه به عنوان حربه‌ای برای تخریب رقبا برسر زبان‌ها افتاده و البته خلاف اخلاق، قانون و شرع است، پرهیز كنند.

رئیس قوه قضاییه احراز صلاحیت كاندیداها در انتخابات، توسط شورای محترم نگهبان را در مسیر انجام وظیفه نظارتی این نهاد وظیفه‌ای تاریخی برشمرد و اظهار كرد: برحسب قانون اساسی شرایطی برای كاندیداهای ریاست جمهوری لازم است كه از جمله آن مدیر و مدبر و رجال سیاسی و مذهبی بودن است و بدیهی است كه این چند ویژگی مهم باید در سطح ملی باشد چرا كه میان مدیریت اجرایی یك كشور با مدیریت یك اداره‌كل یا حتی یك وزارتخانه تفاوت وجود دارد و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در چارچوب ملی و كشوری، مدیر و مدبر باشند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد كه واجدان اوصاف مندرج در قانون برای نامزدهای انتخاباتی را احراز كند و برخی ردصلاحیت‌ها لزوما به معنای دارا نبودن این اوصاف از سوی كاندیداها نیست بلكه معنی آن این است كه شورای نگهبان شرایط آنها را احراز نكرده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: این وظیفه نامزدهای انتخاباتی است كه شرایط و ویژگی‌های خود را به شورای نگهبان عرضه كنند و اگر كسی نتوانست در این مسیر خود را بخوبی به شورای نگهبان عرضه كند، صلاحیت‌ او برای شورای نگهبان احراز نخواهد شد.

رئیس قوه قضاییه در پایان توجه نهادهای ذی‌ربط به شرایط و نحوه حضور و ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری و تغییر در نحوه ثبت‌نام‌ها با هدف افزایش شأن ثبت‌نام در این انتخابات را خواستار شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با تبریك حلول ماه عظیم‌الشان رجب، از این ماه به عنوان ماه استغفار و توبه و بازگشت به سوی حق‌تعالی نام برد و گفت:‌در این ماه شریف فرشته‌ای از بارگاه الهی بندگان را به سوی حق‌تعالی دعوت می‌كند و به بندگان الهی از جانب حق‌تعالی اعلام می‌دارد كه خداوند، جلیس كسی است كه با او انس بگیرد و مطیع كسی است كه از او اطاعت می‌كند.

رئیس قوه قضاییه تاكید كرد: میزان قرب به خداوند متعال به میزان عبودیت انسانهاست و انسانها در این مسیر عبودیت و قرب تا جایی پیش می‌روند كه حضور حق‌تعالی را شهود می‌كنند و در نظر بر وجه او واله می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا ماه رجب را فرصت بسیار مغتنمی برای قرب الهی توصیف كرد و گفت: دعاها و مناجات‌های این ماه دریچه‌ای برای دستیابی به استجابت الهی و قرب تحصیل مدارج توحیدی است و امیدواریم همة مؤمنان از بركات این ماه عظیم ‌الشأن بهره‌مند شوند.


ویدیو مرتبط :
واکنش قاضی القضات پس از6 سال به بگم بگم های احمدی نژاد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بگو چی گوش میدی تا بگم کی هستی!!




 

 

تست


طبق این تحقیقات موسیقی راک،رپ وتکنو معمولا متهم می‌شوند که سبب بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در نوجوانان هستند.اما به گفته محققان آمریکایی آنچه که سبب بروز خشونت در پی گوش دادن به برخی موسیقی‌ها می‌شود،آهنگ نیست بلکه بار معنایی کلمات استفاده شده است.بار منفی کلمات گاهی می‌تواند سبب افزایش احساسات منفی و رفتارهای خشونت‌آمیز شود.کلمات حتی می‌تواند بر نوع نگاه به جامعه نیز تاثیر بگذارد.این موضوع به ویژه وقتی در یک موسیقی از کلمات رکیک استفاده می‌شود، پررنگ‌‌تر است...
در سال 2003 تحقیقات وسیعی در آمریکا انجام شد که رابطه میان هر نوع شخصیت و تمایل آن به گوش دادن به نوعی موسیقی را روشن می‌کرد.در این تحقیق پژوهشگران 3500 دانشجو را زیر نظر گرفتند و آنها را برحسب علاقه‌شان به نوعی موسیقی به 4 دسته تقسیم کردند:

 


1)موسیقی کلاسیک،جاز،بلوز و فولک


علاقه‌مندان به این دسته موسیقی‌ها انسان‌هایی باهوش،از نظر سیاسی آزاد و به دنبال تجربیات تازه‌اند.

 

 

2 )موسیقی راک،آلترناتیو و هوی‌متال


علاقه‌مندان به این موسیقی،کنجکاو،باهوش،فعال از نظر فیزیکی و بدون علاقه به مسایل سیاسی‌اند.

 

موسیقی

3 )موسیقی پاپ،موسیقی ملایم و موزیک فیلم‌ها


علاقه‌مندان به این موسیقی خیلی کنجکاو نیستند.بیشتر جنبه احتیاط را می‌گیرند و در سیاست محافظه‌کارند.

 

 

4 )موسیقی رپ،سول و فانک


علاقه‌مندان به این نوع از موسیقی‌ها از نظر اجتماعی باز هستند و روابط عمومی خوبی دارند. دلنشین‌ هستند و به دنبال ریاست نیستند.


* البته باید به این نکته توجه داشت که نتایج این تحقیق به این معنی نیست که شخصیت همیشه تحت تاثیر موسیقی است یا برعکس.لازم است بدانید مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند:گروهی که این فرمول برای آنها صادق است و گروهی که بیشتر نوجوانان در آن جای می‌گیرند و از موسیقی به عنوان یک ویترین و وسیله استفاده می‌کنند و توسط آن می‌خواهند خود را آن گونه که می‌خواهند باشند به مردم نشان دهند.