اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار روسیه به آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, روابط  روسیه  وآمریکا

روسیه روز چهارشنبه ایالات متحده آمریکا را متهم کرد که با اعزام یک ناوشکن نیروی دریایی خود به نزدیکی مرزهای روسیه در بالتیک، عملا قصد ارعاب و تهدید مسکو را داشته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آلکساندر گروشکو فرستاده روسیه در سازمان ناتو پس از نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل تاکید کرد: حادثه دریایی 11 آوریل نشان می دهد که تا زمانی که اتحاد نظامی ناتو به رهبری آمریکا از مرزهای روسیه عقب نشینی نکند، روابط بین روسیه و ناتو بهبود نخواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: نزدیک شدن یک فروند ناوشکن آمریکایی به مرزهای روسیه در بالتیک، نشانگر ادامه تلاش واشنگتن برای ارعاب و تهدید مسکو است و ارتش روسیه با همه تدابیر و اقدامات لازم به هرگونه حادثه دیگری پاسخ خواهد داد.

گروشکو گفت: این گونه اقدامات، تلاش هایی با هدف افزایش فشار نظامی بر روسیه است. ما همه تدابیر و اقدامات لازم را برای مقابله با این گونه اقدامات اتخاذ خواهیم کرد.

آمریکا اعلام کرده است که ناوشکن یو اس اس کوک در حال انجام ماموریت عادی خود در نزدیکی لهستان بوده است که از سوی جنگنده های روسی تهدید شده است.

داگلاس لوته فرستاده آمریکا در ناتو نیز این اقدام جنگنده های روسی را خطرناک توصیف کرده است. لوته در دیدار با گروشکو گفته است: ما در آبهای بین المللی بودیم.

گسترش ناتو به سوی مرزهای شرقی با انتقادات شدیدی از سوی کرملین روبرو شده است. روسیه این اقدام ناتو را یک تهدید ارزیابی کرده ولی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، گسترش این سازمان به سوی مرزهای شرقی را یک عامل بازدارنده در برابر تهدیدات روسیه ارزیابی کرده است.

ناتو بر این باور است که اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود امنیت اروپا را در معرض خطر قرار داده است.

شورای ناتو و روسیه در سال 2002 میلادی تشکیل شد ولی پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در مارس 2014 میلادی، فعالیت این شورا به حالت تعلیق درآمد.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.
 

اخبار بین الملل  -  تسنیم 


ویدیو مرتبط :
هشدار روسیه به آمریکا در خصوص حمله به این کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار روسیه به آمریکا و اسراییل درباره حمله به ایران



دولت روسیه  , حمله به ایران , روسیه , برنامه هسته ای

 

دولت روسیه روز چهارشنبه در دو هشدار جداگانه به آمریکا و اسراییل نسبت به عواقب حمله نظامی به ایران هشدار داد sw.

معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته با هشدار به اسراییل درباره پیامدهای احتمالی اقدام نظامی علیه ایران ، عواقب چنین حمله ای را برای منطقه و جهان فاجعه بار خواند .

گنادی گاتیلوف، معاون وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در مسکو در این باره گفت : " امیدوارم اسرائیل متوجه همه این پیامدها و عواقب چنین اقدامی برای خودشان هم باشند. امیدوارم  سرانجام رویکردی واقعگرایانه و ارزیابی خردمندانه حکمفرما شود. "

معاون وزارت خارجه روسیه  همچنین درباره بازرسی های اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای از ایران گفت : " ایران و آژانس و بین‌المللی انرژی اتمی، باید گفت‌وگوهای خود را افزایش دهند تا امکان وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران منتقی شود. ما امیدواریم که این گفت‌وگوها ادامه یابد."

همچنین روز گذشته الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهار نظری درباره اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه ایران گفت : " نمی توان این مساله را منتفی دانست که آمریکا ممکن است از پایگاه مناس قرقیزستان برای حمله به ایران استفاده کند ."

این دیپلمات روس در ادامه با ابراز نگرانی از تحقق سناریوی آخر زمانی حمله به ایران گفت : "  اظهار نظرهای  واشنگتن مبنی براینکه گزینه نظامی برای بحران برنامه اتمی ایران منتفی نیست، نگرانی‌های جدی‌ در منطقه آسیای مرکزی به وجود آورده است."../عصرایران