اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار دوباره به تهرانی‌ ها برای بی‌ آبی


تهرانی‌ها تنها تا 40 روز دیگر می‌توانند از آخرین ذخایر آب این سدها برای مصارف خود استفاده کنند.

خبرگزاری مهر: محسن پیرهادی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگویی، با اشاره به گزارش‌هایی که شرکت آبفای تهران به تازگی ارائه کرده و نشان می‌دهد که ذخیره آبی سدهای لار و لتیان به مهرماه نیز نمی‌رسد، گفت: به عبارت ساده‌تر باید بیان کرد که تهرانی‌ها تنها تا 40 روز دیگر می‌توانند از آخرین ذخایر آب این سدها برای مصارف خود استفاده کنند.

 این هشدار جدی است و این بحران شهر تهران را در حالت اضطرار قرار داده است. اگر فکری به حال کم‌آبی تهران آن هم با جمعیت ساکن 10میلیون نفری نشود، معلوم نیست شاهد چه پیشامدی باشیم.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار جدید بی‌آبی به تهرانی‌ها/ آب پُرمصرف‌ها قطع می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,هشدار بی‌آبی


اخبار اجتماعی - هشدار جدید بی‌آبی به تهرانی‌ها/ آب پُرمصرف‌ها قطع می‌شود

وی افزود: میانگین مصرف آب در شهر تهران روزانه 3 میلیون متر مکعب است. در سامانه غرب شامل سدهای امیرکبیر و طالقان وضع کمی بهتر و در مجموع 120 میلیون متر مکعب آب قابل برداشت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با هشدار نسبت به افت شدید ذخیره آب در سدهای لار و لتیان گفت: قطع آب مشترکان پُرمصرف در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر، خسرو ارتقایی با اعلام اینکه سد لتیان در حال حاضر تنها 20 میلیون متر مکعب آب دارد گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک سوم است.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران اظهارداشت: هم اکنون در شرق تهران و از مجموع سدهای لتیان و لار فقط 35 میلیون متر مکعب آب قابل برداشت است. وی با اشاره به کاهش بارش های جوی در استان های تهران و البرز گفت: اگر مردم استان صرفه جویی را جدی نگیرند با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: میانگین مصرف آب در شهر تهران روزانه 3 میلیون متر مکعب است. در سامانه غرب شامل سدهای امیرکبیر و طالقان وضع کمی بهتر و در مجموع 120 میلیون متر مکعب آب قابل برداشت است.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران با بیان اینکه اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی جدی نکنند مجبور خواهیم بود فشار آب را کاهش دهیم افزود: همچنین قطع آب مشترکان پُرمصرف در دستور کار قرار دارد.

ارتقایی گفت: به دستور استاندار تهران قطع آب مشترکان دولتی پُرمصرف نیز در دستور کار است و تبعیضی میان مشترکان دولتی و غیردولتی وجود نخواهد داشت.
اخبار اجتماعی -  مهر