اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار جدی به مهاجران ایرانی سنت‌ کیتس


به‌اصطلاح «گوگلش که کنید» بیش از 68‌هزار صفحه در مورد کشور «سنت کیتس» و «نویس» باز می‌شود که در آنها توضیح می‌دهد که چطور می‌توان به راحتی ویزا و تابعیت مستقیم این کشور را دریافت کرد. شاید تا همین‌جای ماجرا برای مشتاقان مهاجرت کافی باشد اما نکته مهم‌تری هم باقی است. یکی از مزایای اخذ پاسپورت این کشور، امکان سفر بدون ویزا به 131 کشور دنیاست

فرارو: به‌اصطلاح «گوگلش که کنید» بیش از 68‌هزار صفحه در مورد کشور «سنت کیتس» و «نویس» باز می‌شود که در آنها توضیح می‌دهد که چطور می‌توان به راحتی ویزا و تابعیت مستقیم این کشور را دریافت کرد. شاید تا همین‌جای ماجرا برای مشتاقان مهاجرت کافی باشد اما نکته مهم‌تری هم باقی است. یکی از مزایای اخذ پاسپورت این کشور، امکان سفر بدون ویزا به 131 کشور دنیاست.

روزنامه شرق نوشت: در همین بین یک امتیاز مهم دیگر هم وجود دارد: «امکان اخذ ویزای 10ساله آمریکا با ورود مکرر»همین امکان کافی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا را بر آن دارد که در اطلاعیه‌ای به موسسات مالی هشدار دهد با این مضمون «ممکن است برخی افراد با دریافت امتیاز شهروندی کشور «سنت کیتس» و «نویس» برای فعالیت‌های غیرقانونی نظیر «دورزدن» تحریم‌های ایالات متحده تلاش کنند.»

ایسنا گزارش داده که اعطای شهروندی به سرمایه‌گذاران خارجی یکی از منابع درآمد دولت «سنت کیتس» و «نویس» اعلام شده است. دارندگان پاسپورت این کشور کوچک برای سفر به بسیاری از کشورهای جهان نیاز به اخذ ویزا ندارند و به همین علت در سال‌های اخیر، دفاتر امور مهاجرتی در ایران از «سنت کیتس» و «نویس» به‌عنوان مقصدی «آسان و سریع» برای ایرانیانی که قصد تهیه پاسپورت کشورهای دیگر را دارند نام برده‌اند. اما ابزار تبلیغی آنها تنها سایت‌های اینترنتی نیست، ده‌ها شبکه عامه‌پسند ماهواره‌ای برای به‌چنگ‌آوردن ذهن مخاطبانشان تلاش می‌کنند و لابه‌لای سریال‌های ترک و کلمبیایی و کره‌ای، تصاویر مسحورکننده‌ای از جزایر «سنت کیتس» و «نویس» پخش می‌کنند آن‌هم با تبلیغ «امکان اخذ ویزای 10ساله آمریکا».

اینها برای مشتاقان مهاجرت که خطراتی مانند سوار‌شدن بر کشتی‌های مستعمل برای ورود غیرقانونی به استرالیا را به جان می‌خرند، تبلیغاتی کاملا فریبنده است. در سایت‌های تبلیغاتی مربوط به این دو کشور نوشته شده که دریافت تابعیت این کشور «امکان سفر بدون ویزا به 131 کشور دنیا را فراهم می‌کند.بی‌بی‌سی نوشته: «دولت فدرالی «سنت کیتس» و «نویس» سال گذشته رسما اعلام کرد اعطای شهروندی به متقاضیان سرمایه‌گذاری از ایران را متوقف کرده است. با وجود این، دفاتر امور مهاجرتی همچنان به تبلیغ خود در این‌باره ادامه می‌دهند.»

دو جزیره سنت کیتس و نویس که در مجموع ۲۶۱کیلومترمربع وسعت دارند با جمعیتی حدود ۵۲‌هزار نفر، در ازای سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۰۰‌هزار دلار آمریکا یا اعطای کمک‌های خیریه به مبلغ ۲۵۰‌هزار دلار آمریکا، ظرف چند ماه امتیاز شهروندی اعطا می‌کند.


ویدیو مرتبط :
فراپیامک - هشدار جدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان ایرانی این هشدار را جدی بگیرند


مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور به زنان ایرانی که قصد دارند خارج از موازین قانونی با اتباع خارجی ازدواج کنند هشدار داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور به زنان ایرانی که قصد دارند خارج از موازین قانونی با اتباع خارجی ازدواج کنند هشدار داد.

سید محمد تهوری اعلام کرد: زنان از هر گونه ازدواج غیرقانونی با اتباع بیگانه خودداری کنند چرا که نه شناسنامه‌ای برای فرزندان آنها صادر می‌شود و نه می‌توان از طریق مبادی قانونی از حقوق آنها دفاع کرد.

وی افزود: یکی از معضلات فعلی در این حوزه فرزندان بلاتکلیف رها شده است که نتیجه ازدواجهای غیرقانونی است و موارد زیادی وجود دارد که مشخص نیست پدر این کودکان در کجا هستند و این کودکان بدون هیچ سندی بلاتکلیف رها شده‌اند.

مشاور وزیر کشور تاکید کرد: هم اکنون تعداد زیادی کودک در کشور وجود دارند که از مادر ایرانی و پدر افغان متولد شده اند و به همین دلیل اوراق هویتی ندارند.

تهوری تصریح کرد: اصل ازدواج منعی ندارد ولی بر اساس قانون مدنی 1060 باید ازدواج اتباع از طریق اجازه سیستم دولتی انجام شود.

91 درصد اتباع بیگانه ای که در کشور زندگی می کنند، افغانی هستند و ازدواج میان اتباع ایرانی و افغانی به خصوص در شهرهای مرزی بسیار زیاد دیده می شود.