اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار به لبنیاتی‌ها:افزایش قیمت ها برگردد



 

 

هشدار به لبنیاتی‌ها:افزایش قیمت ها برگردد

 

 

رییس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان با اعلام این كه در مورد افزایش قیمت محصولات لبنی طی روزهای آتی تصمیم گیری خواهد شد، هشدار داد كه افزایش قیمت ها برگردد.

محمدحسین نكویی مهر در گفت وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این مورد توضیح داد: در مورد افزایش قیمت محصولات لبنی همچنان جلسه های آن در حال برگزاری است و تا وقتی كه افزایش قیمت از مرجع رسمی آن كه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان و همچنین كمیته های استانی باشد، اعلام نشود، از نظر ما افزایش قیمتی رسمیت ندارد.

وی در پاسخ به این سوال كه به جز لبنیات، درخواست افزایش قیمت محصول دیگری در حال بررسی است؟ اظهار كرد: مورد خاص دیگری برای افزایش قیمت به نظرم نمی رسد. البته كارخانه هایی به صورت موردی درخواست داشته اند اما در سطح كلان درخواستی نداشتیم.

نكویی مهر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این كه آیا در ماه رمضان با افزایش قیمتی موافقت شد؟ افزود: طی این مدت بحث خودرو و لبنیات بود كه قیمت نهاده های موثر بر هزینه تمام شده آن ها افزایش یافته است و در روزهای آینده وضعیت قیمت های آن ها مشخص خواهد شد.

وی در مورد قیمت محصولات لبنی تصریح كرد: ممكن است بعضا افزایش قیمتی انجام شده باشد، اما از نظر ما اگر كسی افزایش قیمت داده باشد باید به قیمت اولیه برگردد و این افزایش قیمت باید در مجموعه خودش كه همان بحث سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان یا مجموعه های استانی است انجام شود.

وی در این مورد هشدار داد: آنهایی كه بدون هماهنگی این كار را كنند، جریمه می شوند..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت شمش و سنگ آهن منجر به افزایش چشمگیر قیمت فرآورده‌های آهنی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار درباره سونامی افزایش قیمت خودرو



افزایش قیمت خودرو, هشدارافزایش قیمت خودرو, قیمت خودرو بازار

هشدار درباره سونامی افزایش قیمت خودرو

با وجود هشدارهایی که در ماه های گذشته داده شد اما پروسه تعیین تکلیف برای قیمت گذاری خودروها طول کشید و حجم بالایی از تقاضا را ایجاد کرد. این امر تعادل عرضه و تقاضا در بازار را به هم زده و افزایش قیمت را باعث شده است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه آنچه که پیش تر نیز از سوی برخی کارشناسان هشدار داده شده بود، در آستانه تحقق است و سونامی قیمت در بازار آزاد خودرو در راه است.

فرزان فرشادی در گفتگو با آریا: فنر تقاضای خرید خودرو که در ماه های پایانی سال پیش و هفته های نخست سال جاری فشرده شده بود، اینک آزاد شده و هجوم خریداران به بازار زمینه افزایش قابل توجه قیمت ها را با توجه به ازبین رفتن تعادل بین عرضه و تقاضا فراهم آورده است.

وی افزود: حتی در روزهایی که بازار در رکود به سر می برد نیز شاهد بالا رفتن لاک پشتی قیمت ها بودیم اما در حال حاضر و پس از تعیین قیمت نهایی خودروها، تقاضاهای انباشته شده در ماه های گذشته در بازار فعال شده و به افزایش ناگهانی قیمت ها می انجامد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه این افزایش قیمت در بازار باعث ایجاد فاصله بین قیمت های بازار آزاد و فروش رسمی می شود و یک بار دیگر سودهای کلانی نصیب دلالان  و و اسطه ها می شود، بدون آنکه مشتری یا تولید کننده از آن بهره ای ببرند.

وی گفت: با وجود هشدارهایی که در ماه های گذشته داده شد اما پروسه تعیین تکلیف برای قیمت گذاری خودروها طول کشید و حجم بالایی از تقاضا را ایجاد کرد. این امر تعادل عرضه و تقاضا در بازار را به هم زده و افزایش قیمت را باعث شده است.

فرشادی اظهار کرد: بهتر این بود که در مدت زمان تعیین تکلیف نحوه قیمت گذاری خودروها، قیمت هایی متعادل برای فروش در نظر گرفته می شد تا تولیدکننده و مصرف کننده بیش از سه ماه منتظر نمی ماندند و بازار به رکود دچار نمی شد.

وی در پایان گفت: خودروسازان با وجود مشکلات ناشی از نقدینگی و تامین ارز مورد نیاز، منفعت خود را در تولید با تمام ظرفیت دیده و می بینند اما با این وجود تقاضای انباشته شده در بازار بسیار بالاتر از حد معمول است و ممکن است ماه ها طول بکشد تا تعادل و ثبات به بازار بازگردد./خبرگزاری آریا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران