اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هتک حیثیت مرد جوان با تصویر فتوشاپی



رئیس پلیس فتا کرمانشاه از دستگیری عامل انتشار تصاویر جعلی و ویرایش مرد جوان کرمانشاهی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ" علی شفیعی " گفت: مرد جوانی با در دست داشتن شکواییه ای به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی ناشناس با قرار دادن عکس اینجانب در کنار تصویر زنی ناشناس و ارسال آن به پروفایل دوستان و آشنایان قصد هتک حیثیت اینجانب را دارد ،پس از دریافت اظهارات شاکی و با هماهنگی مراجع قضائی به دلیل حساسیت موضوع مراتب به سرعت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود:کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی صورت گرفته متهم که دختر جوانی بود را شناسایی و با هماهنگی  مقام قضائی دستگیر کردند.
 
سرهنگ "شفیعی" در ادامه ضمن بیان اینکه شاکی با مواجه شدن با متهم مدعی شده این خانم با اینجانب به بهانه پذیرش نمایندگی بیمه تماس و پس از مدتی پیشنهاد دوستی به بنده داد که توسط اینجانب رد شده است، گفت گاهی دست رد خوردن از خانم ها و یا آقایان در پیشنهاد های ازدواج خشمی آنی به وجود می آورد که این خشم اگر مهار نشود زیانبار و ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برای دو طرف به همراه بیاورد. 
 
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد:از همشریان عزیر خواستارم در صورت مواجه با موارد مشابه مراتب را سریعا به پلیس فتا از طریق سایت با  آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش و یا با شماره تلفن های  2182397-083 تماس حاصل کنند.

 

اخبارحوادث - باشگاه خبرنگاران 


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری از افراد نا آشنا با فضای مجازی و هتک حیثیت افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هتک حیثیت زن جوان در فیسبوك به طلاق انجامید



هتک حیثیت زن جوان در فیسبوك به طلاق انجامید

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری یکی از عاملان هتک حیثیت اینترنتی خبرداد.

اخبار حوادث -  سرهنگ خسروی با بیان اینكه ﻤاموران پلیس فتای استان در پی شكایت خانمی از شهروندان اصفهان مبنی بر این كه فرد یا افرادی با ایجاد صفحه جعلی در فیسبوك موجبات هتك‌ حیثیت وی را فراهم آورده‌اند، بلافاصله وارد عمل شدند، گفت: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد مزاحمت‌های تلفنی شدید متهم باعث شده زندگی این خانم با مشکل مواجه شود و حتی کار آنان به جدایی بیانجامد.

وی افزود: در این رابطه كارآگاهان پلیس فتا، وارد عمل شده و با انجام پیگیری‌ در فضای سایبر متهم را مورد شناسایی قرار داده و دستگیر کردند.

خسروی افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، شامل تغییر یا تحریف و انتشار فیلم، تصویر یا اطلاعات خصوصی افراد در فضای مجازی و انتشار مطالب دروغ به قصد اضرار یا تشویش اذهان عمومی علیه دیگران در این فضا جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت/ایسنا