اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی و خاتمی در صدر نظرسنجی ها


محمدرضا باهنر از نظرسنجی​های انتخاباتی متنوعی خبر داد و به خبر گفت که برخی همه گروه​های سیاسی و چهره​های منفرد از اصلاح طلب و اصولگرا و خاتمی و هاشمی را هم در بر می​گیرد و برخی صرفا معطوف به طیف خاصی هستند.

انتخاب: محمدرضا باهنر از نظرسنجی​های انتخاباتی متنوعی خبر داد و به خبر گفت که برخی همه گروه​های سیاسی و چهره​های منفرد از اصلاح طلب و اصولگرا و خاتمی و هاشمی را هم در بر می​گیرد و برخی صرفا معطوف به طیف خاصی هستند.

نایب رئیس مجلس می گوید: در آخرین نظرسنجی​ها، مجموع آرای قالیباف، ولایتی و حداد کمتر از ۳۰ درصد بوده است. برخی چهره​ها، آرایشان از سقف شروع می​شود و به تدریج ریزش می​کند. آرای برخی نیز از کف شروع می​شود و به تدریج رویش می​یابد. برای همین است که معتقدم نظرسنجی​ها قابل اعتمادند ولی قابل اتکا نیستند.

در حالی که ائتلاف 2 + 1 معتقد است که 60 درصد آراء انتخاباتی را در اختیار دارد ، یک کاندیدای احتمالی انتخابات با رد این ادعا معتقد است هاشمی​، خاتمی و قالیباف در صدر نظرسنجی​های انتخاباتی هستند و ائتلاف 2 + 1 زیر 30 درصد رای دارد.

محمدرضا باهنر در عین حال می گوید: نظرسنجی​ها قابل اعتمادند ولی قابل تکیه نیستند، چرا که بعضا به سرعت تغییر می​کنند.

محمدرضا باهنر از نظرسنجی​های انتخاباتی متنوعی خبر داد و گفت که برخی همه گروه​های سیاسی و چهره​های منفرد از اصلاح طلب و اصولگرا و خاتمی و هاشمی را هم در بر می​گیرد و برخی صرفا معطوف به طیف خاصی هستند.

او که می​گفت، در مجموع این نظرسنجی​ها هیچ فرد یا طیفی وجود ندارد که بیش از ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده باشد، در پاسخ به اینکه در نظرسنجی​هایی که جامعیت بیشتری میان افراد و گروه​های سیاسی دارد، چه کسانی در بالاترین سطح هستند، گفت: آقایان هاشمی، خاتمی و بعد از آنها آقای قالیباف بیشترین آرا را به خود اختصاص داده​اند.

وی با بیان اینکه برخی نظرسنجی​ها نیز با ارقامی اعلام می​شوند که چندان نزدیک به واقعیت نیستند، ادامه داد: مثل نظرسنجی​ای که به نقل از ۱+۲ مطرح شد که آنها ۶۰ درصد رای دارند!

وی گوید: این در حالی است که در آخرین نظرسنجی​ها، مجموع آرای این سه نفر کمتر از ۳۰ درصد بوده است!

نایب رئیس مجلس توضیح داد که تحولات آینده فضای سیاسی کشور، نتایج متفاوتی بر این نظرسنجی​ها خواهند داشت و خاطرنشان کرد: برخی چهره​ها، آرایشان از سقف شروع می​شود و به تدریج ریزش می​کند. آرای برخی نیز از کف شروع می​شود و به تدریج رویش می​یابد. برای همین است که معتقدم نظرسنجی​ها قابل اعتمادند ولی قابل اتکا نیستند.


ویدیو مرتبط :
دفاع عارف از خاتمی و هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باهنر : هاشمی​، خاتمی و قالیباف در صدر نظرسنجی​های انتخاباتی هستند/ نظرسنجی​ها قابل اعتمادند ولی قابل تکیه نیستند



اخبار,سید محمد خاتمی,اصولگرایان

باهنر : هاشمی، خاتمی و قالیباف در صدر نظرسنجیهای انتخاباتی هستند/ نظرسنجیها قابل اعتمادند ولی قابل تکیه نیستند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که نظرسنجیها قابل اعتمادند ولی قابل تکیه نیستند، چرا که بعضا به سرعت تغییر میکنند.

محمدرضا باهنر در گفتوگو با خبرآنلاین، از نظرسنجیهای انتخاباتی متنوعی خبر داد که برخی همه گروههای سیاسی و چهرههای منفرد از اصلاح طلب و اصولگرا و خاتمی و هاشمی را هم در بر میگیرد و برخی صرفا معطوف به طیف خاصی هستند.

او که میگفت، در مجموع این نظرسنجیها هیچ فرد یا طیفی وجود ندارد که بیش از 20 درصد آرا را به خود اختصاص داده باشد، در پاسخ به اینکه در نظرسنجیهایی که جامعیت بیشتری میان افراد و گروههای سیاسی دارد، چه کسانی در بالاترین سطح هستند، گفت: آقایان هاشمی، خاتمی و بعد از آنها آقای قالیباف بیشترین آرا را به خود اختصاص دادهاند.

وی با بیان اینکه برخی نظرسنجیها نیز با ارقامی اعلام میشوند که چندان نزدیک به واقعیت نیستند، ادامه داد: مثل نظرسنجیای که به نقل از 1+2 مطرح شد که آنها 60 درصد رای دارند! این در حالی است که در آخرین نظرسنجیها، مجموع آرای این سه نفر کمتر از 30 درصد بوده است!

نایب رئیس مجلس توضیح داد که تحولات آینده فضای سیاسی کشور، نتایج متفاوتی بر این نظرسنجیها خواهند داشت و خاطرنشان کرد: برخی چهرهها، آرایشان از سقف شروع میشود و به تدریج ریزش میکند. آرای برخی نیز از کف شروع میشود و به تدریج رویش مییابد. برای همین است که معتقدم نظرسنجیها قابل اعتمادند ولی قابل اتکا نیستند.

مشروح این گفت و گو را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید./خبرانلاین