اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: پس از برجام فضای خوبی در کشور ایجاد شده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در دیدار با اعضای بنیاد امید ایرانیان:
هاشمی رفسنجانی: پس از برجام فضای خوبی در کشور ایجاد شده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از برجام شرایط خوبی در کشور ایجاد شده است و امیدوارم نمایندگان منتخب برنامه 5 ساله ششم را به صورت مطلوبی تصویب کنند.

به گزارش مهر، در آستانه سیزدهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، جمعی از فعالان سیاسی کشور و اعضای بنیاد امید ایرانیان و جمعی از نامزدهایی که به مرحله دوم انتخابات مجلس رسیده‌اند، با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و این مناسبت فرخنده را به وی تبریک گفتند.

هاشمی رفسنجانی، در این دیدار با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، خاطر نشان کرد: سراسر زندگی آن امام همام از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) تا شهادتشان در محراب عبادت، سرشار از نکات مهم و برجسته برگرفته از مشی اعتدال و میانه‌روی در زمینه‌های مختلف اخلاقی، انسانی، دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط را یکی از صفات برجسته و ارزشمند شخصیت حضرت علی(ع) دانست با استناد به آیه «وَکَذلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ» اظهار کرد: باید در تمام ابعاد زندگی اعم از عبادت، انفاق، هزینه‌ها و ... اعتدال را رعایت و از هرگونه زیاده‌روی و اسراف و کم کاری پرهیز کرد و مسلمانان باید در اعتدال الگوی جهانیان باشند.

وی، شکست را نتیجه افراط و تفریط توصیف کرد و با اشاره به انتخابات اخیر، افزود: مردم با حضور در انتخابات و رأی خود نشان دادند که طرفدار اعتدال و جامعه‌ی معتدل هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به برگزاری دور دوّم انتخابات در برخی مناطق کشور خطاب به برخی از کاندیداهای این دور که در جلسه حضور داشتند، اظهار داشت: مبادا در تبلیغات انتخاباتی از مسیر انصاف و اعتدال حتی در مواجهه با تهمت‌های رقیبان خارج شوید و همواره سعی کنید در رقابت‌ها جانب ادب، متانت و اخلاق اسلامی را رعایت کنید.

هاشمی تأکید کرد: خوشبختانه اکثریت جامعه با رشد و بلوغ سیاسی، راه و مسیر اعتلای کشور را که همان مسیر اعتدال است، پیدا کرده‌اند و حتی در جاهایی که جامعه شعارزده است، مردم نشان داده‌اند که مسیر درست را به خوبی پیدا کرده و در آن حرکت می‌کنند.

وی تشکیل مجلسی بر پایه اعتدال و متشکل از افراد کارآمد را برای جامعه و پیشرفت کشور مناسب دانست و افزود: امیدوارم همانند دور اول مردم در دور دوم انتخابات، افراد صالح و متین را برگزینند، زیرا چنین مجلسی می‌تواند برای کشور مفید و همراه و کمک کار دولت برخاسته از مردم باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اوضاع نابسامان منطقه و لزوم پرهیز از نزاع و درگیری در داخل کشور، اظهار داشت: متأسفانه دشمنان اسلام درصدد به راه انداختن نزاع مذهبی بین شیعه و سنی هستند که اگر اختلافات به نزاع و جنگ تبدیل شود، بسیار خطرناک است.

هاشمی خاطرنشان کرد: شرایط کشور ایجاب می‌کند، دست از اختلافات برداشته شود و امنیت کشور نباید با نزاع‌های کوچک و بی‌اهمیت مخدوش شود.

وی افزود: پس از برجام شرایط خوبی در کشور ایجاد شده است و امیدوارم نمایندگان منتخب برنامه 5 ساله ششم را به صورت مطلوبی تصویب کنند که مبنای کارهای بزرگ در آینده قرار می‌گیرد.

در ابتدای این دیدار، محمدرضا عارف، منتخب اول دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، با تبریک ایام ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انتخاباتی مرحله اول مجلس شورای اسلامی و اقدامات انجام شده برای انتخابات مرحله دوم پرداخت.


ویدیو مرتبط :
ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به ستاد انتخابات کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ائتلاف خاتمی، هاشمی و ناطق نوری می‌تواند شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کند



ائتلاف خاتمی، هاشمی و ناطق نوری می‌تواند شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کند

افرادی همچون خاتمی، هاشمی و ناطق نوری با توجه به وارستگی شخصیتی که دارند می‌توانند دور هم جمع شوند و با توجه به طرفدارانی که هر یک از آن‌ها دارند، ائتلاف آن‌ها می‌تواند شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است، افرادی همچون خاتمی، هاشمی و ناطق نوری با توجه به وارستگی شخصیتی که دارند می‌توانند دور هم جمع شوند و با توجه به طرفدارانی که هر یک از آن‌ها دارند، ائتلاف آن‌ها می‌تواند شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کند.

سهیلا جلودارزاده درگفت‌و‌گو باخبرنگار ایلنا عنوان کرد: افرادی که برای دیگر جریان‌ها شروطی را مطرح می‌کنند باید شخصیت حقیقی شان متکی به یک شخصیت حقوقی باشد بنابراین اگر نظرات ارائه شده در چارچوب قانون نباشد غیر قابل اعتنا و یک نظر شخصی خواهد بود.

وی ادامه داد: اینکه امروز یک جناح درباره حضور رقبای خود اظهار نظر می‌کند و باید‌ها و نبایدهایی را برای دیگران مطرح می‌کند هیچ جنبه قانونی ندارد.

جلودارزاده با تاکید براینکه عده‌ای خود را منشا قانون می‌دانند، تصریح کرد: متاسفانه این افراد قانون را تنها زمانی که مورد علاقه آن‌ها باشد به رسمیت می‌شناسند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با اشاره به عملکرد دولت نهم و دهم یادآور شد: اگر رضایت عمومی را یک شاخص اصلی در نظر بگیریم باید اعتراف کنیم که با توجه به اینکه وعده‌های از پیش داده شده امروز نه تنها عملی نشده بلکه متاسفانه روز به روز بر خلاف آن‌ها نیز عمل شده است، بنابراین زمینه نارضایتی در جامعه فراهم شده چرا که مردم شرایط قابل اعتمادی را برای زندگی پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: دولت‌ها باید علاوه بر توسعه کشور برای توسعه افراد و خانواده‌ها نیز با برنامه وارد شوند در حالی که دولت نهم و دهم چنین زمینه سازی را برای توسعه کشور انجام نداد و علاوه بر این امکان برنامه ریزی فردی نیز از اشخاص جامعه سلب شده است به گونه‌ای که امروز هیچ فردی نمی‌تواند به شکل مطمئن روی شغل و زندگی خود سرمایه گذاری کند.

جلودارزاده با اشاره به اینکه امروز شرایط امنیتی کشور نیز مدام در معرض تهدید دشمنان قرار دارد، عنوان کرد: وضعیت ایران در عرصه بین المللی می‌تواند بهتر از امروز باشد. بنابراین نمی‌توان همواره دشمن را عامل این مساله دانست چراکه از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان کارشکنی‌های خود را داشته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در خصوص ضرورت تشکیل اتاق فکر در جریان اصلاحات خاطرنشان کرد: من معتقدم همگرایی درجامعه اسلامی همواره یک شاخص برای اسلامیت آن جامعه است همانگونه که واگرایی نیز حاصل تفکرات شیطانی است بنابراین هر ساز و کاری که منجر به همگرایی افراد و گروه‌ها گردد، مفید خواهد بود.

جلودارزاده ضمن مثبت خواندن ائتلاف شخصیت‌های برجسته نظام برای معرفی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد: این امر شدنی است به شرط اینکه محور آن واقعا نجات کشور باشد افرادی همچون خاتمی، هاشمی و ناطق نوری با توجه به وارستگی شخصیتی که دارند می‌توانند دور هم جمع شوند و با توجه به طرفدارانی که هر یک از آن‌ها دارند، ائتلاف آن‌ها می‌تواند شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کند.

وی در خصوص اظهارات جریان مقابل در مورد مرگ جریان اصلاحات خاطرنشان کرد: این اظهارات آرزوی قلبی آن‌ها و در جهت منافع زودگذر و فردیشان است چراکه اصلاح طلبی جریانی فراگیر و رو به رشد است که به وجود آورنده انقلاب و در صدد حفظ و اعتلای آن است. این جریان هم اکنون راضی نیست که همه ارزش‌های انقلاب اسلامی را از بین رفته اعلام کند و به دنبال آن است که شرایط مورد نظر امام را به کشور بازگرداند.

جلودارزاده اضافه کرد: در مقابل برخی منافعشان در حفظ یک جمهوری ظاهری و صوری است و ترجیح می‌دهند که در راستای منافعشان مدیریت کشور را در انحصار خود داشته باشند‏ و بلایی را که امروز شاهد آن هستیم بر سر انقلاب بیاورند./ایلنا