اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی:برخی آرزوی شکست‌ مذاکره را دارند


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حمایت های رهبرمعظم انقلاب از دولت و تیم دیپلماسی کشور، گفت: یک اقلیت محدود که اتفاقاً خود را ولایتمدار می دانند، برای ناکامی دولت تلاش می کنند و صراحتاً از آرزوهای خویش برای شکست مذاکرات هسته ای می گویند.

خبرگزاری ایرنا: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حمایت های رهبرمعظم انقلاب از دولت و تیم دیپلماسی کشور، گفت: یک اقلیت محدود که اتفاقاً خود را ولایتمدار می دانند، برای ناکامی دولت تلاش می کنند و صراحتاً از آرزوهای خویش برای شکست مذاکرات هسته ای می گویند.

اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فرهیختگان، یادگاران دفاع مقدس و فعالان سیاسی و اجتماعی استان البرز، با اشاره به سابقه مردم ایران در تمدن بشریت،افزود: وقتی این تمدن با فرهنگ اسلامی، مخصوصاً عصاره آن، یعنی مکتب اهل بیت(ع)، تلفیق شد،سرمشق مردم این سرزمین برای راست گفتاری و صداقت رفتاری شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان فرازهایی از سفارش های امام موسی کاظم(ع) به شاگردشان هشام بن حکم در منزلت تعقل و اندیشه، اظهار داشت:فرهنگ به عنوان مجموعه اخلاقیات اسلام، لشکریان عقل هستند و در مقابلشان ضدفرهنگ ها با پرچم ضلالت، لشکریان جهل هستند.

وی با ابراز تأسف شدید از محدود کردن و محدود دیدن مقوله وسیع فرهنگ، دروغ، تهمت، توهین، تجسس در زندگی مردم، وعده های غیرعملی، ریا، غیبت و دو به هم زنی را از مصادیق بارز و مذموم شده ی اقدامات ضدفرهنگی دانست و گفت: پرهیز از این رذیلت ها، فضیلت های اسلامی و انسانی را در جامعه تقویت می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود:«ولا تجسّسوا» دستور قرآنی و صراحت قانون اساسی ماست و هیچ کس حق ندارد با هر توجیهی این اصل اسلامی و میثاق ملی را ندیده بگیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش دشمنان اسلام برای معرفی اقدامات وحشیانه طالبان،القاعده، بوکوحرام و داعش به اسم اسلام را نمونه ای برای اسلام گریزی، شیعه هراسی و ایران ستیزی در بعد خارجی خواند و گفت: این رویه عین جهالت است و عقب مانده تر از خوارج هستند تحصیل را حرام و آدم کشی را حلال می دانند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشریح شرایط تبلیغات کشور در سه ماهه اول سال 1392 و با اشاره به حضور معنادار مردم در انتخابات 24 خرداد ریاست جمهوری، اظهارداشت: مردم ثابت کرده اند با اظهارات انحصاری قانع نمی شوند و نظر خود را نجیبانه در انتخابات می گویند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که «عفاف و کفاف زندگی حق مردم است»گفت: این حرف چه منطقی دارد که بعضی ها می گویند برای حفظ استقلال کشور و جلوگیری از واردات،نباید بگذاریم مسئله تحریم ها حل شود!!؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی درپاسخ به تقاضای یکی از حاضران که مردم منتظر شنیدن خطبه های امیدبخش جمعه شما هستند،افزود: مردم خوب می دانندکه با اندیشه و افکار اعتدالی وارد مبارزه شدم، شاگردی امام راحل کردم، مسئولیت ها پذیرفتم و تا آخرین نفس نیز در خدمت ایران عزیز و نظام اسلامی خواهم بود و دأب من این است که نگذارم تندروها مردم را، به خصوص در مراسم سیاسی و عبادی به زحمت بیندازند و باعث تشدید اختلافات شوند.

وی با زهرآگین خواندن اختلافات و تنازعات برای هر اقدام اجتماعی، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی اختلافات جبهه ایرانی را تهدید می کرد، با اینکه طلبه و روحانی بودم، به امر امام(ره) برای فرماندهی جنگ رفتم تا از اختلافات کم کنم.

در آغاز این دیدار عبدالحمید مروّجی،یکی از فعالان سیاسی و اجتماعی و یادگاران دفاع مقدس،ضمن ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان البرز و شهر کرج، به بیان دیدگاه های خویش در خصوص مسایل مهم اسلام و کشور پرداخت.


ویدیو مرتبط :
مذاکره جومونگ با تسو - شکست بیریو از یوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی آمد گروه مذاکره نیامد



 

 

 

 

هاشمی‌رفسنجانی , گروه مذاکره ,دانشگاه آزاد اسلامی

 

 

 

جلسه اعضای كمیته پنج نفره مذاكره با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته به صورت یك طرفه از سوی اعضای این كمیته منتفی شد. این جلسه در شرایطی برای دومین بار به دلیل انصراف اعضای پنج نفره منصوب شده از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار نمی‌شود كه منابع خبری روز گذشته مدعی وقت‌كشی ریاست امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این جلسه شده بودند. اعضای كمیته پنج نفره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی متشكل از حجت‌الاسلام محمد محمدیان، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، علی‌اكبر ولایتی عضو شورا و مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، غلامعلی حدادعادل، حجت‌الاسلام محسن قمی و مخبر دزفولی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستند كه در جلسه هفته گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد این كمیته با برگزاری جلسه‌ای با رییس هیات امنای دانشگاه آزاد، دلایل عدم امضای حكم ریاست فرهاد دانشجو را جویا شوند. تشكیل این گروه پنج نفره تحلیل‌های متفاوتی را برانگیخت، از احتمال توافق هاشمی‌رفسنجانی با هیات منصوب گرفته تا اتمام حجت هیات منصوب با هاشمی‌رفسنجانی با این رویكرد كه تا اگر او همچنان بر عدم امضای حكم دانشجو اصرار ورزد، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طریق میان‌بر‌های قانونی ریاست دانشجو را بدون امضای هیات امنای دانشگاه آزاد رسمی خواهد كرد.از سوی دیگر تشكیل هیاتی از سوی محمود احمدی‌نژاد رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای مذاكره با هاشمی‌رفسنجانی در جلسه هفته گذشته نتوانست انتظار اعضای دولتی هیات امنا كه همان تعیین ضرب‌الاجلی برای امضای حكم دانشجو بود را برآورده كند و باز هم پرونده نارضایتی احتمالی محمود احمدی‌نژاد از انتخاب فرهاد دانشجو و اتلاف وقت در موضوع دانشگاه آزاد اسلامی را میان دولتی‌ها گشود. سایت‌های خبری نزدیك به دولت نیز طی روزهای اخیر در حالی عدم برگزاری جلسه مشترك كمیته پنج نفره با هاشمی‌رفسنجانی را فرصت‌سوزی دانشگاه آزاد برای ادامه سیاست‌های مدنظر خود تحلیل كردند كه گذشت 24 روز از مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تایید حكم ریاست دانشجو را مبنای این فرصت‌سوزی قرار دادند. این در حالی است كه اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد معتقد بر اجرای كامل اساسنامه جدید دانشگاه آزاد مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستند كه بر اساس «بند هـ» از ماده 12 اساسنامه جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: پیشنهاد انتخاب رییس دانشگاه در ابتدا باید به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود و پس از تصویب این شورا باید صدور حكم توسط رییس هیات امنا صورت گیرد. همچنین روز گذشته خبرگزاری فارس گزارش داد جلسه كمیته پنج نفره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به روز یكشنبه 23 بهمن موكول شد اما از دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خبر می‌رسد كه هنوز برگزاری جلسه در روز یكشنبه قطعی نشده است.

اطلاعیه دفتر ریاست

هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام كرد علیرغم موافقت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ریاست هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی و تخصیص وقت قبلی برای تشكیل جلسه در ساعت 16 روز چهارشنبه 19/11/1390در دفتر ایشان در مجمع تشخیص مصلحت‌نظام و مذاكره با تیم منتخب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، به دلیل درخواست اعضای مذكور جلسه تشكیل نشد. مقرر شد با هماهنگی دفتر ریاست هیات امنا و اعضای منتخب شورا، جلسه در هفته آینده برگزار شود..../شرق