اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی از ستاد انتخابات بازدید نکرد


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که قصد حضور و بازدید از ستاد انتخابات کشور را داشت، بعد از چند دقیقه توقف در مقابل ساختمان وزارت کشور از تصمیم خود منصرف شد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که قصد حضور و بازدید از ستاد انتخابات کشور را داشت، بعد از چند دقیقه توقف در مقابل ساختمان وزارت کشور از تصمیم خود منصرف شد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که قصد حضور و بازدید از ستاد انتخابات کشور را داشت، بعد از چند دقیقه توقف در مقابل ساختمان وزارت کشور از تصمیم خود منصرف شد و به سمت منزلش حرکت کرد.

این در حالی است که تیم حفاظت هاشمی‌رفسنجانی در مقابل ساختمان وزارت کشور حاضر بودند.


ویدیو مرتبط :
ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به ستاد انتخابات کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا هاشمی از ستاد انتخابات بازدید نکرد؟


وزیر كشور درباره اینكه چرا آیت‌الله هاشمی از ستاد انتخابات كشور بازدید نكرد اظهار كرد: آیت‌الله هاشمی در مسیر حركت خود از محل وزارت كشور می‌گذشتند و قصد داشتند به وزارت كشور بیایند اما من دلیلش را نمی‌دانم كه چرا به وزارت كشور نیامدند. ما از حضور ایشان یا هر مسوول دیگر استقبال می‌كنیم اما دلیل نیامدن آیت‌الله هاشمی را باید از خود ایشان بپرسیم.

روزنامه اعتماد با رحمانی فضلی وزیر کشور مصاحبه ای کرده است.

گزارش این روزنامه را از مصاحبه می خوانید:

 وزیر كشور روحانی پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان در تهران را به‌طور رسمی اعلام كرد و شاید به خاطر همین نتیجه قاطع است كه در پاسخ به این سوال كه در زمان شمارش آرا گاه با تاخیرهایی روبه رو بودیم و گاهی ساعت‌ها سكوت خبری بود، آیا در این مدت وزارت كشور تحت فشار نهادهای خاصی قرار گرفته است یا خیر، گفت: اگر قرار بود ما تحت فشار قرار بگیریم یا نهادی در نتیجه انتخابات دخالت كند قطعا این جنس نامزدهایی كه در تهران به پیروزی رسیدند امروز به عنوان برنده اعلام نمی‌شدند.

وزیر كشور با خنده می‌گوید: اصولا من انسان فشار‌پذیری نیستم و اگر كسی فشاری روی من بیاورد حتما عكس خواسته آن را عمل خواهم كرد. رحمانی فضلی در تشریح این موضوع تاكید می‌كند: در این مدت هیچ فشاری روی ما وجود نداشت و ما انتخاباتی سالم و قانونی را برگزار كردیم و نتایج این موضوع را مشخص می‌كند. برخی می‌گویند چطور ٣٠ نفر از یك لیست یك جا اینگونه رای آورده‌اند؟ خب این مشخص است مردم اراده كردند و به یك لیست رای دادند. ما به عنوان صیانت‌كنندگان از آرای مردم دخالت هر نهاد و گروهی را در انتخابات و نتیجه رای مردم گناه می‌دانیم.

پیش از برگزاری انتخابات شائبه‌هایی در مورد دخالت برخی دستگاه‌ها وجود داشت، حتی بارها از من درباره دخالت نظامیان در موضوع انتخابات سوال شد. نتیجه انتخابات و نوع افرادی كه انتخاب شدند مشخص می‌كند اگر نهادهایی در نتیجه دخالت كرده بودند یا فشاری از سوی آنها روی ما وجود داشت نباید این جنس افراد برنده انتخابات می‌شدند. نتیجه انتخابات سلامت انتخابات را ثابت می‌كند. وی افزود: خوشبختانه امسال انتخابات با آرامش و با شكوه برگزار شد و همه قانون را در همه مراحل رعایت كردند. همه جناح‌ها و شخصیت‌ها و حتی كسانی كه رد‌صلاحیت شدند هم بر رعایت قانون تاكید داشتند.

دو نفر در حصر رای دادند

  رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال كه آیا سه نفری كه در حصر به سر می‌برند، توانستند رای بدهند، گفت: دو نفر رای دادند، ولی یك نفر به خاطر اینكه ساعت رای‌گیری به پایان رسیده بود نتوانست رای دهد.

وزیر كشور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نفوذی خواندن راه‌یافتگان به مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: ما همه كسانی را كه در مسیر قانونی اقدام به مشاركت و حضور كردند محق می‌دانیم و آنها را برای رسیدن به اهداف‌شان در مسیر قانونی كمك می‌كنیم. اما اگر كسی به نفوذی بودن متهم است دستگاه‌های متولی باید آن را بررسی كنند.

وی درباره اینكه چرا آیت‌الله هاشمی از ستاد انتخابات كشور بازدید نكرد اظهار كرد: آیت‌الله هاشمی در مسیر حركت خود از محل وزارت كشور می‌گذشتند و قصد داشتند به وزارت كشور بیایند اما من دلیلش را نمی‌دانم كه چرا به وزارت كشور نیامدند. ما از حضور ایشان یا هر مسوول دیگر استقبال می‌كنیم اما دلیل نیامدن آیت‌الله هاشمی را باید از خود ایشان بپرسیم.

وی همچنین درباره رای مردم به لیست امید در تهران گفت: مردم آمدند و با توجه به گفتمان و عملكرد داوطلبان به یك لیست رای دادند. بالاخره در تهران یك گفتمان پیروز شد. اكنون باید همه در خدمت مردم باشیم و نشان دهیم بلوغ سیاسی ما متوجه آرمان‌های انقلاب است نه مسائل سیاسی. وزیر كشور در پایان درباره شایعه جابه‌جایی استانداران نیز گفت: من حتی اگر شب انتخابات هم متوجه می‌شدم استانداران یا فرمانداران صلاحیت ندارند آنها را عزل می‌كردم. ما طی این روزها خیلی از مدیران را جابه‌جا كردیم پس این مساله زمان نمی‌شناسد. البته بنای ما این است كه در شرایط خاص این كار را نكنیم، اگر لازم باشد این اتفاق می‌افتد.