اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هارف: ایران و آمریکا باید تصمیم سختی بگیرند


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از پایان مذاکرات روز گذشته نمایندگان ایران و ایالات متحده در ژنو عنوان داشت که طرفین در موقعیتی حساس قرار گرفته اند و باید تصمیات سختی بگیرند.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از پایان مذاکرات روز گذشته نمایندگان ایران و ایالات متحده در ژنو عنوان داشت که طرفین در موقعیتی حساس قرار گرفته اند و باید تصمیات سختی بگیرند.

"ماری هارف" در ادامه اظهارات خود گفت: ما در یک موقعیت حساس در مذاکرات هستیم.

وی با اشاره به مدت زمان باقی مانده تا تاریخ 20 جولای (زمان پایان دوره شش ماهه) گفت: می دانیم که زمان زیادی نداریم. به همین دلیل است که می گوئیم باید به دیپلماسی قدرت داد. طرفین مذاکره نیازمند آن هستند که تصمیات سختی بگیرند.

ماری هارف همچنین بار دیگر بر محرمانه بودن جزئیات مطرح شده در مذاکرات دو روزه نمایندگان ایران و آمریکا در ژنو تاکید کرد و از وجود اختلافات میان طرفین خبر داد.

در همین رابطه قرار است امروز چهارشنبه نیز نمایندگان ایران و فرانسه در مورد برنامه هسته ای ایران و همچنین توافق جامع هسته ای دیدار گفتگو کنند.

در همین رابطه روز گذشته "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه اظهاراتی را در مورد سانتریفیوژهای ایران مطرح کرده بود. وی در این خصوص گفته بود: تعداد سانتریفیوژها موضوع مورد اختلاف اصلی در مذاکرات هسته ای است و ما پیشنهاد چند صد سانتریفیوژ داده ایم در حالی که طرف ایرانی خواستار چندصد هزار سانتریفیوژ است بنابراین به هیچ وجه در موضع مشابهی نیستیم.

فابیوس گفت: قبل از ۱۶ ژوئن برخی دیدارهای دوجانبه برگزار می شود. موضع ما این است که انرژی صلح آمیز برای ایران آری ، بمب اتمی خیر. چرا که بمب اتمی عواقب بسیار خطرناکی برای کل منطقه به همراه دارد.

نمایندگان ایران پس از رایزنی با مقامات فرانسه به ایتالیا می روند تا در شهر رم با نمایندگان روسیه در این خصوص به گفتگو بنشینند. بعد از پایان این مذاکرات تیم هسته ای ایران به دیدار نمایندگانی از چین و آلمان می روند تا در مورد راه های ممکن برای رسیدن به توافق جامع هسته ای گفتگو کند.


ویدیو مرتبط :
نظر"آنتونی رابینز"نسبت به سختی تصمیم گیری چیه؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنگره آمریکا: اول سخنان کری را می شنویم بعد درباره تحریم ایران تصمیم می گیریم



برنامه هسته ای ایران , افزایش تحریم ها علیه ایران

کنگره آمریکا: اول سخنان کری را می شنویم بعد درباره تحریم ایران تصمیم می گیریم

یکی از دستیاران در مجلس سنای آمریکا هم گفت: موضع اعضای مجلس سنا این است که به سخنان جان کری گوش دهیم. پس از آن، در صورتی که این اعتقاد وجود نداشته باشد که بتوانیم باعث شویم ایرانی ها در مذاکرات هسته ای با خواسته های بزرگتری موافقت کنند تحریم ها را افزایش می دهیم.

کنگره آمریکا برای تصمیم گیری درباره افزایش تحریم ها علیه ایران منتظر شنیدن سخنان جان کری است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شماری از دستیاران در مجلس سنای آمریکا گفتند: اعضای مجلس سنای آمریکا هنوز تصمیمی درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران نگرفته اند و منتظر شنیدن سخنان جان کری وزیر امور خارجه هستند.

قبل از این شماری از اعضای تندرو جمهوری خواه و دموکرات در سنای آمریکا گفته بودند تا هفته آینده طرحی را برای افزایش تحریم ها علیه ایران و اعلام شرط هایی برای هر گونه توافق هسته ای با تهران ارائه می کنند.

خانم "جین ساکی"سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: جان کری روز چهارشنبه (فردا) با حضور در جمع اعضای کمیته بانکی مجلس سنا آنها را درباره نتیجه مذاکرات گروه 1+5 با ایران در شهر ژنو آگاه خواهد کرد.

یکی از دستیاران در کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا گفت: سناتور تیم جونسون رئیس کمیته تنها پس از حضور در جلسه با کری و شنیدن سخنان او، درباره افزایش تحریم ها علیه ایران تصمیم می گیرد.

با این حال شمار قابل توجهی از اعضای مجلس سنا خواهان افزایش تحریم ها علیه ایران هستند. این در حالی است که کاخ سفید به شدت با این موضوع مخالفت می کند و خواستار خودداری از تصویب تحریم های جدید برای فرصت دادن به دیپلماسی و مذاکرات با ایران است.

یکی از دستیاران در مجلس سنای آمریکا هم گفت:  موضع اعضای مجلس سنا این است که به سخنان جان کری گوش دهیم. پس از آن، در صورتی که این اعتقاد وجود نداشته باشد که بتوانیم باعث شویم ایرانی ها در مذاکرات هسته ای با خواسته های بزرگتری موافقت کنند تحریم ها را افزایش می دهیم.

بخشی از اعضای کنگره نیز گفته بودند که قصد دارند تحریم ها علیه ایران را افزایش بدهند تا دولت اوباما در مذاکرات هسته ای، امتیازات بزرگی به تهران ندهد.
/عصر ایران