اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگرانی پاکستان از تنش بین ایران و عربستان


سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، روز دوشنبه از تنش در روابط ایران و عربستان ابزار نگرانی کرده و ورود عده‌ای از معترضان در تهران به سفارت عربستان را محکوم کرد.

خبرگزاری فارس: پاکستان از تنش‌‌های ایجاد شده در روابط ایران و عربستان، بعد از اعدام شیخ النمر، روحانی برجسته عربستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، سخنگوی وزارت خارجه این کشور روز دوشنبه علاوه بر این گفت: «حمله به سفارت عربستان در تهران اقدامی خلاف هنجاری‌های بین‌المللی، تأسف‌آور و نامناسب است.

یک روز بعد از اقدام عربستان سعودی در اعدام این روحانی برجسته شیعه، عده‌ای از معترضان در تهران وارد سفارتخانه عربستان شده بودند.

ریاض، از این اقدام که ایران هم آن را نادرست خوانده برای تحت‌الشعاع قرار دادن محکومیت‌های بین‌المللی علیه اعدام شیخ‌النمر استفاده کرده است.


ویدیو مرتبط :
5 ارتش قدرتمندِ اسلامی:پاکستان-ایران-عربستان-ترکیه-سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی اولاند از تنش بین ایران و عربستان


رییس‌جمهوری بر تسریع در تدوین نقشه راه توسعه همه جانبه همکاری‌های تهران - پاریس تاکید کرد و گفت: ایران آماده است درعرصه حمل و نقل، علوم و فن‌آوری‌های جدید و انرژی از جمله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با فرانسه همکاری کند.

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهوری بر تسریع در تدوین نقشه راه توسعه همه جانبه همکاری‌های تهران - پاریس تاکید کرد و گفت: ایران آماده است درعرصه حمل و نقل، علوم و فن‌آوری‌های جدید و انرژی از جمله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با فرانسه همکاری کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یک‌شنبه در دیدار فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه به توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 اشاره و تصریح کرد: همه طرف‌ها باید با تلاش به تعهدات خود عمل کنند تا این توافق به خوبی عملیاتی و پایه‌های آن مستحکم شود.

او موقعیت خاص جغرافیایی، قطب ثبات و امنیت، مرکزیت انرژی و نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده ایرانی را پایه‌های مناسبی برای گسترش روابط دانست و گفت: ایران از توسعه روابط و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با فرانسه استقبال می‌کند.

روحانی به برخی اشتراک نظرات ایران و فرانسه در مسایل منطقه‌یی اشاره کرد و گفت: دو کشور می‌توانند در موضوعات مربوط به مبارزه با تروریسم و ایجاد و تقویت صلح و ثبات در سوریه، یمن و لبنان رایزنی‌های خود را تقویت کنند.

رییس‌جمهوری هم‌چنین با تشکر از ابراز هم‌دردی رییس جمهوری فرانسه درخصوص درگذشت زائران کشورمان در مراسم حج گفت: حادثه منا، حادثه‌ای بسیار تلخ و سنگین برای مسلمانان به‌ویژه مردم ایران بود که به دلیل سوء مدیریت و نبود مدیریت صحیح روی داده و دولت عربستان باید به مسوولیت‌های قانونی و اخلاقی خود عمل کند.

رییس‌جمهوری فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به این که توافق هسته‌ای با همکاری و حسن نیت همه طرف‌ها حاصل شد، گفت: اکنون باید همه تلاش‌ها برای اجرای دقیق و کامل این توافق متمرکز شود.

فرانسوا اولاند در این گفت‌وگو به سفرهیات‌های متعدد اقتصادی و از جمله هیات بزرگ اقتصادی فرانسه به تهران اشاره کرد و گفت: باید گام به گام سطح روابط تهران - پاریس را به سطح قابل انتظار برسانیم و دولت فرانسه برای توسعه همکاری‌ها با تهران عزم راسخ دارد.

وی از ایران به عنوان بازیگر بزرگ منطقه نام برد و افزود: ایران در دوره جدید با توجه به جایگاه ویژه خود، می‌تواند نقش متوازن کننده‌ای در منطقه ایفا کند.

رییس‌جمهوری فرانسه هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که در سفر آینده رییس جمهوری ایران به فرانسه، راه‌های توسعه و تعمیق همکاری‌های تهران - پاریس به طور گسترده بررسی و مورد تبادل نظر قرار گیرد.

رییسان جمهوری دو کشور هم‌چنین در این گفت‌وگو درباره شرایط در سوریه، یمن و لبنان بحث و تبادل نظر کردند.