اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگرانی آمریکا از "انعطاف پذیری" داعش



اخبار,اخبار بین الملل,داعش


 اخبار بین الملل  - نگرانی آمریکا از "انعطاف پذیری" داعش

این کارشناس آمریکایی ادامه داد: تا حد زیادی موفقیت‌های داعش در نتیجه سیاست جذب نیروی ابوبکر بغدادی، رهبر داعش است.

در شرایطی که مقابله کردها با تروریست‌های داعش در شهر مرزی کوبانی در شمال سوریه ادامه دارد، تحلیل‌گران آمریکایی اطمینان خود را نسبت به این مساله که حملات هوایی آمریکا ترویست‌ها را شکست بدهد، از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، بن کونابل، از تحلیل‌گران ارشد موسسه آمریکایی تحقیقات استراتژیک «رند کورپوریشن» می‌گوید: اعضای داعش کاملا در استفاده از تسلیحات و شیوه‌های رزمی پیچیده تبحر دارند و این بدان معناست که آن‌ها همزمان از درگیری مستقیم و غیر مستقیم استفاده میکنند. مانور آن‌ها خوب است و با جدیت می‌جنگند.

وی افزود: با وجود تعداد کم اعضای این گروه، آن‌ها رهبری خوبی دارند بنابراین نه تنها پیشروی می‌کنند و از هر تسلیحاتی که به دست می‌آورند، استفاده می‌کنند بلکه خود این نیروها در مقابل ضد حملات مخالفان و نیز حملات ائتلاف انعطاف پذیر هستند.

دیوید گارتنستین رزا از موسسه "دفاع از دموکراسی" بر این باور است که فقدان کارآمدی حملات تحت حمایت آمریکا به لحاظ روحی داعش را ترغیب می‌کند و جرات بیشتری را برای تبلیغات به آن‌ها می‌دهد.

وی گفت: نشان دادن اینکه حملات هوایی ائتلاف سرعت پیشروی آن‌ها را کم نمی‌کند، مهم است. آن‌ها مدلی برای خود دارند و می‌خواهند که افراد بیشتری را جذب کنند اما این حقیقت که کشورهای خارجی وارد این درگیری شده‌اند به تبلیغات داعش کمک و به لحاظ روانشناختی این سازمان را تقویت می‌کند.

این کارشناس آمریکایی ادامه داد: تا حد زیادی موفقیت‌های داعش در نتیجه سیاست جذب نیروی ابوبکر بغدادی، رهبر داعش است. در همین حال سخنگوی پنتاگون گفت که دلیل دیگری که موجب پیشروی داعش در کوبانی شده است این است که آمریکا نمی‌داند هم اکنون چه تعداد داعشی در این شهر مرزی هستند.


 اخبار بین الملل  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی اسراییل :همکاری ایران و آمریکا خطرناک تر از داعش



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مساله هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - نگرانی اسراییل :همکاری ایران و آمریکا خطرناک تر از داعش

جرالد اشتنبرگ استاد علوم سیاسی دانشگاه بار ایلان اسراییل نیز در این باره می گوید: خطر گروه داعش بسیار جدی است ، اما تشکیل یک ائتلاف ایرانی - آمریکایی برای مقابله با داعش به اندازه دست یابی ایران به سلاح هسته ای خطری جدی تر برای اسراییل است.

مقامات اسراییلی از سایه افکن شدن بحران عراق بر مساله هسته ای ایران و احتمال همکاری ایران و آمریکا به منظور مقابله با داعش نگرانند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ یکی از مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بلومبرگ گفت ، مقامات تل آویو در این باره به آمریکا هشدار داده اند و در حال رایزنی با مقامات آمریکایی هستند.

این مشاور نتانیاهو به شرط فاش نشدن نامش به بلومبرگ گفت: اسراییل از اینکه ایران در نهایت برنده اصلی بحران عراق باشد، نگران است و این مساله را به آمریکایی ها هشدار داده است.

نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه " ان بی سی" آمریکا در نخستین واکنش رسمی خود نسبت به تحولات عراق نسبت به اینکه مساله هسته ای ایران در حاشیه این بحران قرار بگیرد ابراز نگرانی کرد.

نخست وزیر راست گرای اسراییل با هشدار به آمریکا درباره همکاری احتمالی با ایران در بحران عراق، به ان بی سی گفت:" اگر دو دشمن ما در حال جنگ با هم باشند این به نفع ماست چون هر دو تضعیف می شوند؛ اما اگر نتیجه بحران جاری در عراق با بیرون آمدن ایران با سلاح هسته ای از این بحران پایان یابد، این مساله یک اشتباه تراژیک خواهد بود.

موشه مائوز استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه عبری اورشلیم در تشریح وضعیت جاری در عراق با تایید این مساله که بحران تحرکات داعش در عراق یک بحران جدی برای منطقه است ، می افزاید: آمریکا باید در این بحران دست به انتخاب های سختی بزند ، مثل انتخاب بین دو بیماری وبا و طاعون.

جرالد اشتنبرگ استاد علوم سیاسی دانشگاه بار ایلان اسراییل نیز در این باره می گوید: خطر گروه داعش بسیار جدی است ، اما تشکیل یک ائتلاف ایرانی - آمریکایی برای مقابله با داعش به اندازه دست یابی ایران به سلاح هسته ای خطری جدی تر برای اسراییل است.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران