اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگرانی آمریکا از پهپادهای ایرانی در عراق



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,پهپادهای ایرانی در عراق

 

اخبار سیاست خارجی - نگرانی آمریکا از پهپادهای ایرانی در عراق

بررسی توانایی و موارد استفاده احتمالی از پهپادهای ایرانی در عراق همراه با نگرانی‌های کارشناسان آمریکایی، طرح احتمال موافقت ایران با نخست وزیری گزینه‌ای جدید در عراق، توصیه به مقامات آمریکایی برای وارد شدن به یک معامله بزرگ با ایران بر سر آینده خاورمیانه و برنامه سفر رئیس جمهور به قرقیزستان در اوایل شهریور مهم‌ترین مطالب رسانه‌های بین‌المللی درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در سکوت نسبی خبری در مورد مذاکرات هسته‌ای در وین مهم‌ترین اخبار رسانه‌های بین‌المللی درباره ایران بیشتر به موضوع عراق ارتباط دارند.

رادیو عمومی ملی آمریکا در گفت و گویی با آنتونی کوردزمن کارشناس آمریکایی متخصص در مسائل نظامی ایران و از نویسندگان کتاب "نیروهای مسلح ایران و توانایی جنگی آنها" به موضوع نقش پهپادهای ایران در درگیری‌های داخلی عراق پرداخته است.

این کارشناس آمریکایی با اشاره به پیشرفت پیوسته توانایی ایران در این حوزه، توانایی‌های فنی ایران را هنوز عقب‌تر از آمریکا دانسته است و اشاره کرده است که پهپادهای ایرانی مسلح هنوز در عراق مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و بیشتر از پهپادهایی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است.

وی فاصله نزدیک‌تر ایران به عراق و نیز حضور نیروهای میدانی ایران در عراق که باعث جمع‌آوری اطلاعات بهتر می‌شود را از مزایای ایران در رقابت با آمریکا در آسمان عراق دانسته است و مدعی شده‌ که مقامات آمریکایی از این نگران هستند که این توانایی‌های ایران به عنوان ابزاری در رقابت استراتژیک با آمریکا برای کسب نفوذ بیشتر در عراق و حمایت بهتر از دولت مرکزی این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

در کنار انتقادات رسانه‌های آمریکایی از رفتار دولت آمریکا در عراق که آن را مبتنی بر آرزوهای دولت و دور از واقعیات دانسته‌اند، توصیه به مقامات آمریکایی برای وارد شدن به یک معامله بزرگ با ایران بر سر آینده خاورمیانه قابل توجه است.

برخی کارشناسان به دولت هشدار داده‌اند که این تصور که تشکیل دولت یکپارچه در بغداد مشکلات داخلی این کشور را حل نمی‌کند و حتی با فرض تشکیل چنین دولتی، پیروزی بر گروه‌های تروریستی آسان نخواهد بود.

در همین حال نجم‌الدین مشکاتی از مشاوران وزارت خارجه آمریکا در مطلبی در واشنگتن پست هشدار داده است که همان گونه که حوادث اخیر عراق و خاورمیانه نشان داده است، منافع ملی آمریکا در این منطقه تنها از طریق دیپلماسی دوجانبه و رو در رو قابل پیشبرد است و هدف مشترک آمریکا و ایران باید تضمین امنیت ایران و متحدان آمریکا در منطقه در برابر شفافیت در برنامه هسته‌ای ایران باشد.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
عکسبرداری از ناوهای جنگی آمریکا توسط پهپادهای ایرانی!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق



 اخبار, اخبار سیاست خارجی,ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق

 
 اخبار سیاست خارجی - ادعای آمریکا درباره نحوه فعالیت پهپادهای ایرانی در عراق

ادعای مقامات آمریکایی درباره نحوه حضور و فعالیت ایران در عراق، اظهارات عجیب رئیس رژیم اسرائیل درباره شیوه حل موضوع هسته‌ای ایران، بحث درباره از‌سر‌گیری روابط ایران و انگلیس، بازتاب خبر شهادت سه نیروی مرزبانی ایران در غرب کشور و بازتاب طرح مجلس برای افزایش جمعیت، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، ادعای مقامات آمریکایی درباره اقدامات ایران در عراق، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک تایمز» می‌نویسد، مقامات آمریکایی گفته‌اند ایران اقدام به انجام عملیات ‌شناسایی با استفاده از پهپاد در عراق کرده و همچنین حجم انبوهی تجهیزات نظامی و دیگر اقلام را در اختیار نیروهای عراقی می‌گذارد.

این روزنامه می‌نویسد، هرچند ‌ایران و آمریکا در زمینه کمک به دولت عراق برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری دارای «منفعت مشترک» هستند، ‌هر کدام به دقت اقدامات طرف مقابل را رصد کرده و زیر نظر دارند.

ادعاهای رئیس رژیم اسرائیل در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌ها بوده است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ضمن انتشار گزارشی از دیدار این دو تن می‌نویسد، باراک اوباما و شیمون پرز درباره عراق، ایران و روند صلح خاورمیانه با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده اند.

پس از این دیدار که در کاخ سفید برگزار شده، پرز ادعای عجیبی ‌درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده و گفته، بهترین راهکار برای موضوع هسته‌ای ایران، خارج کرده تأسیسات و مواد هسته‌ای از این کشور است؛ درست مشابه کاری که درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه انجام گرفت.

بحث درباره احیای روابط ایران و انگلیس، از جمله دیگر موضوعاتی است که این روزها در عرصه رسانه‌ای جهانی مورد توجه قرار دارد. در این زمینه، خبرگزاری «ترند» به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌نویسد، پس از موافقت‌نامه ‌میان ایران و انگلیس در سال 2013، روابط بین دو کشور به تدریج در حال بهبود است.

ترند اشاره می‌کند، ‌در موضوع خسارات وارده به سفارت انگلیس در تهران، افخم گفته هنوز موضوعات بسیاری ‌مانده که باید ‌بررسی شود؛ هنوز مذاکرات در این زمینه آغاز نشده است.

اما انتشار خبر شهادت چند مرزبان ایران در مرزهای غربی کشور نیز از روز گذشته تاکنون توجه شمار بسیاری از مطبوعات را به خود جلب کرده است.

«گالف تودی» می‌‌نویسد، در جریان یک حمله به مرزهای ایران با عراق، سه نیروی مرزبانی ایران کشته شده‌اند. این روزنامه اشاره می‌کند، این سه فرد، سه‌شنبه شب و در جریان گشت‌زنی در مرزهای غربی ایران در استان کرمانشاه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این روزنامه می‌نویسد، به گفته مقامات محلی، یک گروه تروریستی نامشخص مسئولیت این حمله را بر عهده داشته و یکی از افراد کشته شده، فرمانده پاسگاه مرزبانی بوده است.


در پایان باید اشاره کرد، ‌در پی جدی‌تر شدن موضوع تصویب طرح افزایش جمعیت در مجلس شورای اسلامی، این موضوع و حواشی آن به شدت مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.

«واشنگتن پست» امروز این موضوع را در یکی از مطالب خود مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، در اقدامی با هدف جلوگیری از کاهش رشد جمعیت، مجلس ایران گام دیگری را به سمت جرم اعلام کردن انجام عمل‌های جلوگیری از بارداری انجام داده است.

این روزنامه پس از بیان مواردی از مهمترین بخش‌های بحث‌برانگیز این طرح، می‌نویسد به نظر منتقدان، طرح مذکور سبب افزایش جراحی‌های غیرقانونی پیشگیری از بارداری خواهد شد. 
 اخبار سیاست خارجی  - تابناک