اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس: کنگره آمریکا به‌دنبال تشکیل گروه دوستی با ایران



کنگره آمریکا,تشکیل گروه دوستی با ایران

کنگره آمریکا به‌دنبال تشکیل گروه دوستی با ایران/ نرمش آمریکا در مسائل خاورمیانه نسبت به اروپا بسیار بهتر است

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات امروز رئیس جمهور در جلسه مشترک با نمایندگان گفت: روحانی اعلام کرد، تاثیر گفتگوی ایران و آمریکا به حدی خوب بوده که مقرر شده در کنگره آمریکا گروه دوستی با ایران تشکیل شود که در این صورت نیز کار شما در مجلس شورای اسلامی خطیرتر می شود.

عابد فتاحی در گفتگو با مهر در خصوص جلسه مشترک دولت و مجلس در محل ریاست جمهوری گفت: برنامه جلسه که پیش از آغاز این دیدار اعلام شده بود در آغاز جلسه تغییر کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار بود محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و در پایان علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در این جلسه سخنرانی کنند.

وی ادامه داد: با تغییر برنامه جلسه همه سخنرانان حذف شده و مقرر شد پس از خوش‌آمدگویی انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و تشکر وی از رابطه خوب دولت و مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس به نمایندگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حسن روحانی رئیس جمهور در این جلسه سخنرانی کنند. علی لاریجانی در ابتدای سخنرانی خود با تشکر از سخنان عمیق و ارزشمند روحانی در سازمان ملل از رایزنی ها و تلاش های دیپلماتیک ایران برای حل پرونده هسته ای و مسائل منطقه ای تقدیر کرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لاریجانی در این جلسه بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم را سنگین خواند و تاکید کرد نیاز داریم که دیدگاه ملی نسبت به مسائل داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را کنترل کنیم.

فتاحی تصریح کرد: پس از پایان سخنرانی لاریجانی ، حسن روحانی رئیس جمهور به بیان گزارشی از رایزنی های خود در نیویورک پرداخت.

وی ادامه داد: روحانی در خصوص زمانبندی ملاقات هایش در نیویورک و انجام 18 ملاقات دیپلماتیک صحبت کرد.

فتاحی همچنین با اشاره به توضیحات رئیس جمهور در خصوص تماس تلفنی اش با اوباما گفت: در این تماس در خصوص پرونده هسته ای ایران و لزوم لغو تحریم ها گفتگو کردیم.

وی افزود: روحانی همچنین اعلام کرد تاثیر گفتگوی ایران و آمریکا به حدی خوب بوده که مقرر شده در کنگره آمریکا گروه دوستی با ایران تشکیل شود که در این صورت نیز باید در مجلس شورای اسلامی  گروه دوستی با آمریکا تشکیل شود.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اظهارات روحانی در مورد وضعیت اقتصادی کشور نیز خاطرنشان کرد: روحانی با بیان اینکه 45 روز است دولت سکان اقتصاد کشور را در دست دارد، وضعیت اقتصادی بدتر از آن است که فکر می کنید. رشد اقتصادی بسیار منفی است، تورم 39 درصد است و ما باید حرکت هایی در راستای جلب اعتماد و اطمینان مردم انجام دهیم.

فتاحی با بیان اینکه رئیس جمهور صحبت های امیدوار کننده ای در این جلسه داشتند تصریح کرد: روحانی همچنین در خصوص سئوال خبرنگاران خارجی از وی پیرامون مسئله هولوکاست صحبت کردند و اظهار داشتند که من تاریخدان نیستم و مسئله هولوکاست به ما ربطی ندارد.

این نماینده مجلس در پایان اگفت: روحانی در این چلسه به تماس های مکرر کاخ سفید برای مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: نرمش آمریکا درباره مسائل خاورمیانه نسبت به اروپا بسیار بهتر است./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
لحظه عصبانیت جان کری از نماینده کنگره آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره دیپلماسی پارلمانی و تشکیل گروه دوستی ایران و آمریکا



دیپلماسی پارلمانی , روابط  ایران و آمریکا

اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره دیپلماسی پارلمانی و تشکیل گروه دوستی ایران و آمریکا

نماینده مردم ورامین در مجلس می گوید طی سال های اخیر دیپلماسی پارلمانی ایران فعال تر شده است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره دیپلماسی پارلمانی گفت: در سال های اخیر دیپلماسی پارلمانی مورد توجه کشورها قرار گرفته و بخشی از دیپلماسی عمومی آنها محسوب می شود و علت این موضوع هم این است که نمایندگان ملت ها محدودیت دولت ها را ندارند و راحت تر می توانند با هم ارتباط برقرار گنند و درباره مسائل مختلف مذاکره کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس امروز دیپلماسی پارلمانی یکی از موضوعات حوزه دیپلماسی جهانی است که مورد توجه کشورها واقع شده است و اغلب مجالس گروه های دوستی دارند و این گروه های دوستی با هدف ارتباط نزدیک میان کشورها تشکیل می شود و می توانند پیرامون مسائل مختلف گفت و گو کنند.

وی با بیان این که دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی دیپلماسی پارلمانی مورد توجه مجلس بوده است، گفت: رئیس مجلس نیز سفرهای بسیار موثری را داشته اند و گروه های دوستی را برنامه ریزی کرده اند که بتوانند به کشورهای مورد نظرشان که گروه دوستی را تشکیل می دهند سفر داشته و کذاکرات سازنده ای را داشته باشند.

نقوی حسینی با بیان این که به طور مثال کمیسیون امنیت ملی چندین گروه را تشکیل داده که به مجموعه ای از کشورهای مختلف سفر کنند و مواضع ایران را شفاف مطرح کنند، گفت: طی سال های اخیر دیپلماسی پارلمانی ایران فعال تر شده است.

وی درباره احتمال تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا گفت: نماینده کنگره آمریکا برای تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا اظهار تمایل داشته اند اما با توجه به این که روابط ایران و آمریکا روابط ویژه ای است و در طول انقلاب این روابط سخت شده و دلیل آن هم رفتار خصمانه آمریکایی ها علیه ایران بوده است از یک حساسیت خاصی برخوردار است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بر همین اساس در حوزه روابط ایران و آمریکا رهبری باید اجازه بدهند که در این حوزه مجلس فعالیتی داشته باشد و بنابراین بدون اجازه رهبری قطعا مجلس در این زمینه تصمیم نمی گیرد.

نقوی حسینی با بیان این که تا کنون هم بحثی درباره رابطه پارلمانی ایران و آمریکا در مجلس مطرح نشده است، گفت: ما در صورتی موضوع را به بحث می گذاریم که ببینیم کنگره آمریکا در عمل می خواهد یک ارتباطی با پارلمان ما داشته باشد و این تمایل را عملا نشان بدهد.

وی تاکید کرد: منظور از تمایل آمریکا این است که ما شاهد نباشیم طرح جدید تحریم علیه ما در کنگره مطرح شود و این موضوع غیر ممکن است که کنگره اظهار تمایل به روابط دیپلماتیک با مجلس ایران داشته باشد و در کنار آن تحریم های جدید را تصویب کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر ما ببینیم که کنگره آمریکا رفتار خصمانه خود را علیه ملت ما کنار گذاشته شاید موضوع رابطه پارلمانی ایران و آمریکا را مطرح کنیم./خبر آنلاین